AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Har brukt seroquel i noen år nå, og nesa mi blir pottetett noe som fører til at jeg sover med munnen oppe og får hull i tennene. Er det noen her som har tett nese døgnet rundt pga seroquel? Jeg har også fått en del andre plager som også står som bivirkning av den, men kan man plutselig få bivirkninger etter noen års bruk? Jeg har ikke legetime før i neste måned, og vil høre fra noen som faktisk har brukt den selv Anonymkode: 81728...8dc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Hadde samme problemet og en psykiater som sa det bare var noe jeg innbilte meg. Jeg nektet til slutt å ta det, etter 3 mnd, fordi det har så mye "innbilte" bivirkninger (hadde heller ingen positiv effekt av det). Anonymkode: d17c5...fbb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har brukt seroquel i noen år nå, og nesa mi blir pottetett noe som fører til at jeg sover med munnen oppe og får hull i tennene. Er det noen her som har tett nese døgnet rundt pga seroquel? Jeg har også fått en del andre plager som også står som bivirkning av den, men kan man plutselig få bivirkninger etter noen års bruk? Jeg har ikke legetime før i neste måned, og vil høre fra noen som faktisk har brukt den selv Anonymkode: 81728...8dc Har gått på seroquel depot i flere år (tildels høye doser). Har aldri vært tett i nesen, men opplever en del andre morsomme bivirkninger Anonymkode: c15ba...900
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde samme problemet og en psykiater som sa det bare var noe jeg innbilte meg. Jeg nektet til slutt å ta det, etter 3 mnd, fordi det har så mye "innbilte" bivirkninger (hadde heller ingen positiv effekt av det). Anonymkode: d17c5...fbb Har også blitt fortalt at jeg innbiler meg bivirkninger, men tannlegen min sier noe annet... Anonymkode: 81728...8dc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har også blitt fortalt at jeg innbiler meg bivirkninger, men tannlegen min sier noe annet... Anonymkode: 81728...8dc Tannlegen er nok den som ikke er lystløgner i så fall. Anonymkode: d17c5...fbb
Sapientia Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Om bivirkningen er reell i forhold til legemiddelet, eller en form for nocebo er forsåvidt ikke så viktig. Hvis du plages av det bør legen din ta deg på alvor og kanskje prøve et annet alternativ i stedet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 33 minutter siden, Sapientia skrev: Om bivirkningen er reell i forhold til legemiddelet, eller en form for nocebo er forsåvidt ikke så viktig. Hvis du plages av det bør legen din ta deg på alvor og kanskje prøve et annet alternativ i stedet. Jeg har egentlig ikke lenger behov for medisin mer, men klarer alltid å glemme det når jeg er hos legen spent på om eventuelle bivirkninger forsvinner når jeg slutter Anonymkode: 81728...8dc
Mellifluous Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 Slet en del med tett nese i begynnelsen, men det er ikke noe problem lenger. Seroquel har munntørrhet som veldig vanlig bivirkning (med andre ord, lett å få hull), noe du burde bli opplyst om av enten legen eller de på apoteket. De anbefaler drops og lignende som øker spyttproduksjonen, du får kjøpt det på apoteket :-)
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har brukt seroquel i noen år nå, og nesa mi blir pottetett noe som fører til at jeg sover med munnen oppe og får hull i tennene. Er det noen her som har tett nese døgnet rundt pga seroquel? Jeg har også fått en del andre plager som også står som bivirkning av den, men kan man plutselig få bivirkninger etter noen års bruk? Jeg har ikke legetime før i neste måned, og vil høre fra noen som faktisk har brukt den selv Anonymkode: 81728...8dc Hahaha! Sorry, men dette var så spot on hvordan jeg hadde det med seroquel at jeg bare brøt ut i latter. Jeg ble så tett i nesa av Seroquel at jeg følte at jeg ikke fikk puste, selv med munnen open, noe som førte til at jeg i alle fall ikke fikk sove. Så da lå jeg der og følte meg dopa og steintrøtt (men ikke sånn naturlig "å så trøtt jeg er", men sånn svimmel og sjanglete trøtt) men fikk ikke sove fordi jeg følte jeg ikke fikk puste. Jeg fant noen gode løsninger etter hvert da: Pass på å legge seg akkurat riktig tidspunkt i forhold til når jeg tok medisinen. På den måten inntraff døsighet-bivirkningen alltid før munntørrhet og tett i nesa-bivirkninger, og hvis jeg ikke hadde angst kunne jeg sovne før tett i nesa oppstod. Tyggis. Ja, det er kanskje helt sært, men jeg sov med tyggis. På den måten fuktet jeg munnen og klarte å puste, uten at tunga mi føltes opphovnet og som sandpapir. Nesespray. Jeg tok det før tett i nesa oppstod, for når det først var kommet, så var det som om det kom for å bli, og det er liksom ikke LITT tett heller. Så når jeg begynte å kjenne det krible i nesa FØR tett så spraya jeg nesa. Kombinert med tyggis. Alltid tyggis på nattbordet, vann og nesespray. Bivirkningene jeg hadde med Seroquel: Munntørrhet x 10 000 - dette førte kanskje igjen til at på grunn av manglende spytt så fikk jeg dårlig tannhelse Tett i nesa Hangover (jeg hadde før brukt blant annet Vallergan og jeg trodde dermed at Seroquel ikke hadde noe hangover, siden det er så lite i forhold til Vallergan som jeg opplevde som helt ekstremt, men etter at jeg sluttet så er det noe helt annet å våkne om morgenen) Våknet nesten aldri av meg selv og jeg var generelt mye trøttere, på en medisinert måte Hjertebank (som igjen førte til angst om jeg ikke allerede kjente på det, vittig at noe som skal være beroligende samtidig gir deg angst) Svettet mer om natta Svimmelhet, hvis jeg prøvde å gå rundt når jeg ble skikkelig påvirket kunne jeg holde på å ramle eller bomme på dørkarmen Døsighet (men det var jo poenget) Svimmelhet når jeg reiste meg Sterkere sultfølelse (vektoppgang, men dette i kombinasjon med trøstespising da) Det er mulig depresjonen og selvmordstankene ble sterkere, men det vet jeg ikke om var bivirkninger eller hva. Jeg anbefaler alle å ta tak i søvnterapi. Å bruke dette eller andre legemiddelet for søvn er ikke en varig løsning. Det er så mange bivirkninger, og søvnen med medisin kan aldri bli like effektiv og god som den naturlige. Jeg brukte sovemedisiner (forskjellige) i 8 år, og jeg er litt bitter for at jeg aldri fikk tilbud om hjelp med søvnen i seg selv tidligere. Det meste jeg leste og hørte var at man først måtte behandle angst og depresjon så ville søvnen følge etter. Men etterhvert blir jo søvnforstyrrelsene et eget problem. Og etter at jeg møtte en lege som sa dette, og fikk hjelp med søvnen ble angsten og depresjonen bedre. Det unner jeg alle! Jeg har fremdeles mye søvnvansker, men det finnes netter der det er GODT å sove, og det var det aldri med medisin. Anonymkode: f0db4...925 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 Seroquel gjør slik at man blir tett i nesen. Tar det for søvn til tider, blir alltid tett u nesen og må ta otrivin for å få sove. googlet det en gang og fant at det var flere som merket det.0 Anonymkode: 5f989...c7f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hahaha! Sorry, men dette var så spot on hvordan jeg hadde det med seroquel at jeg bare brøt ut i latter. Jeg ble så tett i nesa av Seroquel at jeg følte at jeg ikke fikk puste, selv med munnen open, noe som førte til at jeg i alle fall ikke fikk sove. Så da lå jeg der og følte meg dopa og steintrøtt (men ikke sånn naturlig "å så trøtt jeg er", men sånn svimmel og sjanglete trøtt) men fikk ikke sove fordi jeg følte jeg ikke fikk puste. Jeg fant noen gode løsninger etter hvert da: Pass på å legge seg akkurat riktig tidspunkt i forhold til når jeg tok medisinen. På den måten inntraff døsighet-bivirkningen alltid før munntørrhet og tett i nesa-bivirkninger, og hvis jeg ikke hadde angst kunne jeg sovne før tett i nesa oppstod. Tyggis. Ja, det er kanskje helt sært, men jeg sov med tyggis. På den måten fuktet jeg munnen og klarte å puste, uten at tunga mi føltes opphovnet og som sandpapir. Nesespray. Jeg tok det før tett i nesa oppstod, for når det først var kommet, så var det som om det kom for å bli, og det er liksom ikke LITT tett heller. Så når jeg begynte å kjenne det krible i nesa FØR tett så spraya jeg nesa. Kombinert med tyggis. Alltid tyggis på nattbordet, vann og nesespray. Bivirkningene jeg hadde med Seroquel: Munntørrhet x 10 000 - dette førte kanskje igjen til at på grunn av manglende spytt så fikk jeg dårlig tannhelse Tett i nesa Hangover (jeg hadde før brukt blant annet Vallergan og jeg trodde dermed at Seroquel ikke hadde noe hangover, siden det er så lite i forhold til Vallergan som jeg opplevde som helt ekstremt, men etter at jeg sluttet så er det noe helt annet å våkne om morgenen) Våknet nesten aldri av meg selv og jeg var generelt mye trøttere, på en medisinert måte Hjertebank (som igjen førte til angst om jeg ikke allerede kjente på det, vittig at noe som skal være beroligende samtidig gir deg angst) Svettet mer om natta Svimmelhet, hvis jeg prøvde å gå rundt når jeg ble skikkelig påvirket kunne jeg holde på å ramle eller bomme på dørkarmen Døsighet (men det var jo poenget) Svimmelhet når jeg reiste meg Sterkere sultfølelse (vektoppgang, men dette i kombinasjon med trøstespising da) Det er mulig depresjonen og selvmordstankene ble sterkere, men det vet jeg ikke om var bivirkninger eller hva. Jeg anbefaler alle å ta tak i søvnterapi. Å bruke dette eller andre legemiddelet for søvn er ikke en varig løsning. Det er så mange bivirkninger, og søvnen med medisin kan aldri bli like effektiv og god som den naturlige. Jeg brukte sovemedisiner (forskjellige) i 8 år, og jeg er litt bitter for at jeg aldri fikk tilbud om hjelp med søvnen i seg selv tidligere. Det meste jeg leste og hørte var at man først måtte behandle angst og depresjon så ville søvnen følge etter. Men etterhvert blir jo søvnforstyrrelsene et eget problem. Og etter at jeg møtte en lege som sa dette, og fikk hjelp med søvnen ble angsten og depresjonen bedre. Det unner jeg alle! Jeg har fremdeles mye søvnvansker, men det finnes netter der det er GODT å sove, og det var det aldri med medisin. Anonymkode: f0db4...925 Sove med tyggis? kjenner igjen den medisin trøttheten, den gir jo faktisk angst. Rett og slett helt for j****. Fikk du ikke kronisk tett nese av å bruke nesespray så ofte? Jeg husker ærlig talt ikke hvorfor jeg begynte med den, men jeg fortsatte med den pga søvn. Jeg håper du får sove godt i natt Anonymkode: 81728...8dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå