Gå til innhold

folk som ikke takker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 24.3.2017 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke takker for gaver.

Jeg har to søskenbarn, brødre, som jeg aldri kan huske å ha fått noen takk fra. Vi bor langt fra hverandre og har sendt julegaver med posten eller levert gaver på forhånd. De er voksne nå, og selv om jeg sender gave til barna så får jeg heller ingen tilbakemelding eller takk. Det har forståelig nok medført at jeg ikke gidder å sende noen gaver dit.  Den eneste gangen jeg har fått noen tilbakemelding er konfirmasjonskort, etter at eldste dattera ble konfirmert. Den andre datterens konfirmasjon ble jeg eller familien min ikke invitert til. Søskenbarna mine kommer begge fra et dannet hjem, og virker utenom det som ressurssterke og oppegående, men det at de aldri takker har jeg alltid stusset over.

For en stund siden var jeg invitert til et førtiårsdag til en i vennegjengen. Hun hadde først en privat feiring som jeg ikke var invitert til, men jeg ble invitert på festen noen måneder senere. Jeg spurte hva hun ønsket seg, og hun sa at hun ville ha en pengegave på Vipps. Jeg ga 300 kroner og takket for et fint selskap. I tillegg hjalp jeg til med å vaske opp etter festen, noe som tok flere timer. Ingen takk for hverken vipps eller oppvasken i etterkant. Hun arrangerte en restemiddag dagen etter. Ble ikke invitert til det, men hun hadde vel bestemt seg på forhånd om hvem som var inkludert der. 

Jeg må si at jeg ble litt skuffet. Er det vanlig å ikke takk for gaver som blir sendt i etterkant? Eller i det minste takke for arbeidet man har lagt i selve festen?

Anonymkode: ab658...291

Herregud, sa hun det? Da er dere vel godt kjent?
Så snill du er da, hvis jeg får gaver så får jeg bare brukte ting og sånt. Ikke av nær familie og sånt altså, men noen av dem gir bort brukte ting eller ting dem ikke vil ha selv. :ler::forvirret: 

Det sto noe lignende her for noen måneder siden, og da var de fleste enige i at man skulle takke, ja? :P 

Jeg gir dem sjeldent noe, for jeg får heller aldri et takk og noen ganger kan noen si: Æsj, hva er dette og sånt. :P 
De kan nesten stå å peke litt sånn indirekte: "det skal vedkommende ha" å ta det som en selvfølge at man skal gi bort nye og ganske dyre gaver. 

Anonymkode: 1b218...b41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...