Gå til innhold

Plages m/konstant flydur i øre

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

For 6-7 begynte eg for allvor å fatte misstanke om at no var galt fatt med hørselen....Lyden på TV ,Radio måtte høynes ,og fekk problem med å oppfatte tale hos en rekke personer m/ mørkt tonefall......En test viste at eg hadde betydleg hørseltap  blei det konstatert nedsatt hørsel og vart henv. til hørselsentralen,og diagnosen vart som fryktet .....Ned edsatt hørsel,m/  betydeleg hørselskade.........Gjekk derfra m/ eit sett høreapperater,og som  eg etterkvart skulle  forsøke å tilvenne meg....

Moderne TV-er utgått på dato:

Tidligere så hadde dei m.a  dei fleste  eldre TV-er ,radio-er etc.en teknisk innrettning... ( av /på  bryter).... ,og en justeringsknapp for lydfrekvæns (diskant-knapp)....Når ein veit at det idag er minst like mange som har dårleg hørsel,som dårleg syn,så synes eg det er betenkeleg at denne innrettning er blitt borte...

Konstant fly-dur..

Når eg står opp om morgenen, så er det  oftast "stilt og rolig"....Men, etterhvert så tilltar denne sjenerende  "flyduren" .....Noen personer har lav tale,mørk,og veldi lavmeldte,og snakke ofte fort ,mens  andre igjenn  har "lys tale" og greie å forstå.....

Arveleg hørseltap:

Nå har det etterhvert synt seg at mange i familien /slekta har hørseltap,og forlengst begynt m/ hørepp.....Men,undres ofte på hva denne "flyduren" kan skyldes ettersom den oftast er borte etter en lang natt søvn,men tilltar så snart ein har stått opp.....Har vert til regelm  helse.undersøkelse,men  aldri fått noen indikasjoner på noe er galt  m/ blodtrykk etc......Andre som opplever dette,og har fått en diagnose ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med during, plopping, susing, og piping i ørene. Jeg har meniers om du vet hva det er.

Anonymkode: 12134...236

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel tinnitus? Min er også gjerne roligere hvis jeg har sovet godt, og tiltar iløpet av dagen. En viss variant kan faktisk måles, men som oftest gjør man ikke det i Norge (etter hva jeg har blitt fortalt), fordi diagnosen er såpass lett å stille om alle andre tester er utført. I tillegg er det også sånn at det ikke har noe å si for personens oppfattelse av lyden om den blir målt eller ikke. Den er jo der uansett.

Forøvrig, når det kommer til det å stille inn lyd på tven, så har i allefall lydplanker denne muligheten.

Anonymkode: ae88e...259

AnonymBruker
Skrevet

Vet mange med AVM er plaget av slike lyder...

Anonymkode: cfd2a...8e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...