Gå til innhold

Positive erfaringer med Zoloft, finnes de ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legen vil jeg skal begynne med Zoloft for angst og depresjon men jeg er veldig skeptisk til slik medisin. Lest mye negativt. Vet jo det virker forskjellig fra person til person men..

Finnes det noen der ute som har positive erfaringer med dette medikamentet ?

Anonymkode: 7c283...2c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har bare god erfaring med Zoloft! Eneste bivirkningen var litt munntørrhet og kvalme de første ukene jeg gikk på det. Opplevde mye mer livsglede og mindre angst og uro. 

Når det er sagt så driver jeg nå og trapper sakte ned på Zoloften. Har gått i metakognitiv terapi og satser på at teknikkene jeg lærte der skal være nok om jeg får tilbakefall. Jeg vil anbefale å prøve slik terapi, altså, det var en helt ny verden for meg. Legger ved en link om dette:

http://www.universitetsavisa.no/forskning/2017/02/24/Deprimerte-blir-friskere-ved-å-få-kontroll-på-tankene-som-kverner-64282.ece

Lykke til! :)

Anonymkode: a2a70...ce9

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare positive erfaringer med Zoloft. Har prøvd flere antidepressiva, som Cipralex og Wellbutrin, men Zoloft er den jeg har best virkning og minst bivirkninger av. 

Litt avflatet blir man jo av alle slike medisiner, men det oppveies av at jeg slipper panikkanfall og at depresjonen justeres til et minimum. 

Det er veldig individuelt hvordan slike medisiner virker og min erfaring er at Zoloft virker raskt (merket stor bedring på en uke) og er bra mot ptsd-symptomer og depresjon. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har bare god erfaring med Zoloft! Eneste bivirkningen var litt munntørrhet og kvalme de første ukene jeg gikk på det. Opplevde mye mer livsglede og mindre angst og uro. 

Når det er sagt så driver jeg nå og trapper sakte ned på Zoloften. Har gått i metakognitiv terapi og satser på at teknikkene jeg lærte der skal være nok om jeg får tilbakefall. Jeg vil anbefale å prøve slik terapi, altså, det var en helt ny verden for meg. Legger ved en link om dette:

http://www.universitetsavisa.no/forskning/2017/02/24/Deprimerte-blir-friskere-ved-å-få-kontroll-på-tankene-som-kverner-64282.ece

Lykke til! :)

Tusen takk for svar. Hvor mange mg brukte du ? Skal skjekke ut linken.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Cirkelin skrev:

Jeg har bare positive erfaringer med Zoloft. Har prøvd flere antidepressiva, som Cipralex og Wellbutrin, men Zoloft er den jeg har best virkning og minst bivirkninger av. 

Litt avflatet blir man jo av alle slike medisiner, men det oppveies av at jeg slipper panikkanfall og at depresjonen justeres til et minimum. 

Det er veldig individuelt hvordan slike medisiner virker og min erfaring er at Zoloft virker raskt (merket stor bedring på en uke) og er bra mot ptsd-symptomer og depresjon. 

Vet der er forskjellig hvordan medisinen virker på de forskjellige, det so gjør det så vanskelig. Men godt å høre at det finnes positive erfaringer også :-) Hvilken styrke brukte du ? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Hvor mange mg brukte du ? Skal skjekke ut linken.

50 mg. :)

Skrevet (endret)

Yes :) Har absolutt ingenting negativt aa si om Zoloft, de er som gudesendt etter aa ha proevd saa og si alt annet paa markedet. Har ikke merket noen som helst bivirkninger, ble ikke daarlig naar jeg foerst begynte paa dem, de daglige angstanfallene forsvant helt etter en ukes tid og har kun hatt et par anfall i loepet av de 5 aarene jeg har gaatt paa Zoloft (og det var i "ekstreme" situasjoner). Tar 100mg daglig.

Endret av Ellie_P
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ellie_P skrev:

Yes :) Har absolutt ingenting negativt aa si om Zoloft, de er som gudesendt etter aa ha proevd saa og si alt annet paa markedet. Har ikke merket noen som helst bivirkninger, ble ikke daarlig naar jeg foerst begynte paa dem, de daglige angstanfallene forsvant helt etter en ukes tid og har kun hatt et par anfall i loepet av di 5 aarene jeg har gaatt paa Zoloft (og det var i "ekstreme" situasjoner). Tar 100mg daglig.

Så bra ! Takk for at du svarte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare pass på at fastlegen følger deg opp. Jeg har gått på zoloft i 10 år nå og er litt usikker på effekten. Får fortsatt DYPE daler for å si det sånn. Fastlegen min bare lar det skure og gå og på DPS henviser de bare til fastlege. Jeg har forsøkt å trappe ned, men får sinnsyke bivirkninger (hjertebank, press i brystet, "bølger" gjennom kroppen) uansett hvor sakte jeg trapper ned.. Så jeg er ikke kjempehappy med zoloft, men vet jo ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde gått på det. 

Anonymkode: e7974...fab

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...