Gå til innhold

stinker av navvlen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et veldig flaut problem. Jeg har alltid hatt en navvle som luktet litt og alltid tenkt det var normalt. Men det er blitt veldig ekkelt, kjente istad at det var veldig fuktig og lukten var veldig veldig ekkel. Har ganske så innover navvle, svir og klør ikke. Er ikke rødt med mindre jeg peller inni. Nå er jeg lei av å ha en navvle som lukter sånn. Hva kan jeg kjøpe og hvor for å forhindre dette? Altså denne lukten. Helst ikke dyrt. All råd og tips settes pris på

Anonymkode: 5578e...d84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask med rent vann og ikke minst tørk den godt. Min lukter hvis jeg ikke tørker godt nok etter dusj.

Anonymkode: 9fdda...33e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må vaske og tørke godt. Er ikke rart det stinker når det ikke blir rengjort skikkelig, bruk gjerne q-tips

Anonymkode: f4a8c...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Navlen må vaskes på lik linje som resten av kroppen. Vasker i navlen hver gang jeg dusjer. Må tørke godt etterpå da :) 

Anonymkode: febc6...c25

AnonymBruker
Skrevet

Du får vaske litt da vet du. Burde ikke være så himla vanskelig.

Anonymkode: 9fdf1...98b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har dusjet, tørker du deg, deretter fukter du godt en q-tip med Klorhexidin (fås på apotek) og påfører væsken inne i navlen. Etterpå tar du et par tørre q-tip og bruker dem til å trekke til seg den lille væsken som måtte være igjen. Det er også lurt å ikke bruke for trange klær.

Anonymkode: 77307...f32

• Liker 2
Skrevet

Rense me en q tip med pyrisept

Skrevet

Du vasker og tørker navlen (som skrives med én v).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere tre q-tips hver gang dere dusjer da?

Anonymkode: 2fce0...23d

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang du dusjer vil det komme vann i navlen, derfor rådet om å bruke q-tip med Klorhexidin på. Hvor mange q-tips du bruker til å tørke etter at du har påført Klorhexidin finner du ut av selv, det har ikke så stor betydning. Det har lett for å samle seg bakterier når det er fuktig og man kanskje i tillegg går med tettsittende klær, derfor lurt å rense og tørke godt hver gang du har dusjet.

Anonymkode: 77307...f32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 5 hver dag.

Anonymkode: 147d5...4e1

AnonymBruker
Skrevet

Det luktet fra min også og det viste seg at jeg har psoriassis 🙄

Anonymkode: 3cdb8...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor mage og dermed en navle som er som din. I perioder blir den rød og sår og stinker. Eneste som hjelper er å vaske ordentlig og "vrenge den litt ut" så du tørker godt  inni også (dytte håndkle/tøy forsiktig så det blir tørt).  Evt qtips.

Jeg kan også bli klam iblant (ikke svett), selv om jeg er nydusjet. Da tar jeg talkum og tar på de stedene jeg blir mest klam, under brystene, lysken, navlen etc. Funker bra. Har også brukt talkum når navlen har vært rød og sår. Den tørker opp fuktigheten og så roer det hele seg. Men vask er det beste.

Anonymkode: 79192...e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...