AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Hei! Jeg sliter med psykiske problemer, men når vi er på intervju på praksis plasser så vil ikke saksbehandler at jeg skal opplyse om det. Jeg mistet min siste jobb pga jeg møtte veggen, men hun ville at jeg skulle lyve om det også. Jeg skal heller ikke si ifra om ting jeg føler jeg ikke klarer. Er det normalt at saksbehandlere gjør dette? Anonymkode: e4370...fa7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Dette var ganske vagt. Om du ikke klarer jobbe er det lettere å bli sykmeldt grunnet fysisk helse enn psykisk. Det er en ganske kynisk og kald verden vi levr i, sett deg selv først om du vil overleve. Hvem vil takke deg når du blir kastet på gata fordi du var ærlig? Anonymkode: 395ce...b80 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 I arbeidssammenheng er du da ikke pliktig til å opplyse om din egen helsetilstand utover et eventuelt behov for tilrettelegging. Anonymkode: 10b27...9c8 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 Kan vi få høre saksbehandlers versjon av denne saken? Anonymkode: 2a352...02b 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Å fremstille seg selv som friskere enn det man er når man søker praksisplass, kan fort slå tilbake på en selv. Er det snakk om praksisplass i butikk? Anonymkode: 62b7e...743
ViljaH Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Det er mest sannsynlig fordi man på intervju skal selge seg inn og snakke om sine gode sider. Ikke dra fokus ensidig over på negative ting, da får du aldri jobb. Slik er det for alle. F.eks hvis jeg gikk på intervju og snakket først og mest om at jeg ofte forsover meg, jeg har tre barn så rekker sjeldent å jobbe full dag, jeg kan i liten grad reise i jobb, jeg har lite tid til å oppdatere meg på fagfeltet, men ellers er jeg real og gjør en god jobb, tror du da arbeidsgiver hadde sittet igjen med en følelse av "HENNE vil vi ha, dette blir bra!" (hypotetisk over) 2
JegErMeg Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 6 minutter siden, ViljaH skrev: Det er mest sannsynlig fordi man på intervju skal selge seg inn og snakke om sine gode sider. Ikke dra fokus ensidig over på negative ting, da får du aldri jobb. Slik er det for alle. F.eks hvis jeg gikk på intervju og snakket først og mest om at jeg ofte forsover meg, jeg har tre barn så rekker sjeldent å jobbe full dag, jeg kan i liten grad reise i jobb, jeg har lite tid til å oppdatere meg på fagfeltet, men ellers er jeg real og gjør en god jobb, tror du da arbeidsgiver hadde sittet igjen med en følelse av "HENNE vil vi ha, dette blir bra!" (hypotetisk over) Jeg er helt enig i dette!! Saksbehandler ønsker at du må selge deg inn, ikke lyve tenker jeg:-) 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 14 minutter siden, ViljaH skrev: Det er mest sannsynlig fordi man på intervju skal selge seg inn og snakke om sine gode sider. Ikke dra fokus ensidig over på negative ting, da får du aldri jobb. Slik er det for alle. F.eks hvis jeg gikk på intervju og snakket først og mest om at jeg ofte forsover meg, jeg har tre barn så rekker sjeldent å jobbe full dag, jeg kan i liten grad reise i jobb, jeg har lite tid til å oppdatere meg på fagfeltet, men ellers er jeg real og gjør en god jobb, tror du da arbeidsgiver hadde sittet igjen med en følelse av "HENNE vil vi ha, dette blir bra!" (hypotetisk over) På jobbintervju skal man fremheve sine gode sider ja, men dette er ikke et jobbintervju. Det er en praksisplass, og en person som er i praksis skal ikke en fylle en ordinær stilling. Ingen av de negative egenskapene du nevner er helserelaterte, så det hypotetiske eksempelet ditt er ikke relevant. Anonymkode: 62b7e...743
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg sliter med psykiske problemer, men når vi er på intervju på praksis plasser så vil ikke saksbehandler at jeg skal opplyse om det. Jeg mistet min siste jobb pga jeg møtte veggen, men hun ville at jeg skulle lyve om det også. Jeg skal heller ikke si ifra om ting jeg føler jeg ikke klarer. Er det normalt at saksbehandlere gjør dette? Anonymkode: e4370...fa7 Hei! Jeg skjønner saksbehandleren din veldig godt. Du skal ikke lyve, men du trenger ikke å nevne hva slags sykdom du har, eller at du har møtt veggen. Jeg ble pushet ut fra en arbeidsplass fordi jeg fortalte at jeg har bipolar 2, så den tabben gjør ikke jeg igjen. At du har møtt veggen trenger ikke å bety at du gjør det igjen, du må bare se varslene på om du føler at det begynner å komme, og ha verktøyet på plass for å sørge for at du ikke havner der igjen. Arbeidsgiveren får penger fra NAV for å ha deg der, så hvis det ikke er helt urimelige ting du føler at du ikke klarer så ville jeg vurdert å være åpen om det. Men hvilke arbeidsoppgaver du skal ha er sikkert noe dere skal bli enige om? For meg så høres de ut som saksbehandleren prøver å hjelpe deg:) Lykke til!! Anonymkode: 4a85d...e19 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå