AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 Plutselig begynte jeg å skjelve og fryse, og så ble jeg akutt trøtt nå. Så vidt jeg klarer å stå på bena. Og hodet mitt er tungt og jeg er svimmel Øynene mine er veldig blanke også. Ser ut som jeg skal gråte.. Hva er dette? Jeg har ikke feber, for jeg kjennes ikke varm i pannen. Anonymkode: 34ea9...f18
boblevann Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Det er nesten umulig å kjenne sin egen feber. Har du feber vil jo hendene også ha økt temperatur. Du bør måle. Hadde noe lignende for noen uker siden, ble veldig akutt kjempedårlig, svimmel og sjelven og følte meg ordentlig fyllesyk. Var skamdårlig i to dager før jeg ble frisk igjen veldig merkelig 'sykdom' men har snakket med flere som har hatt det samme. Sikkert noe som går. men er du veldig bekymret eller blir værre kan du jo alltids ringe legevakt
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 Er nok noe som går har hatt en sånn greie sjøl. Veit ikke hva jeg kan kalle det. Ikke var det influensa å ikke var det omgsnssyken. Tror dett og slett bare det var noe humbug som kroppen tok seg av. blir det ille så ringer du legevakten bare for å forhøre deg om de vil at du skal komme inn eller om du skal avvente litt Anonymkode: 424e2...54e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 13 minutter siden, boblevann skrev: Det er nesten umulig å kjenne sin egen feber. Har du feber vil jo hendene også ha økt temperatur. Du bør måle. Hadde noe lignende for noen uker siden, ble veldig akutt kjempedårlig, svimmel og sjelven og følte meg ordentlig fyllesyk. Var skamdårlig i to dager før jeg ble frisk igjen veldig merkelig 'sykdom' men har snakket med flere som har hatt det samme. Sikkert noe som går. men er du veldig bekymret eller blir værre kan du jo alltids ringe legevakt Skulle gjerne målt tempen, men måleren funker ikke :/ Men helt sikkert noe som går ja.. Takk for svar Anonymkode: 34ea9...f18
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok noe som går har hatt en sånn greie sjøl. Veit ikke hva jeg kan kalle det. Ikke var det influensa å ikke var det omgsnssyken. Tror dett og slett bare det var noe humbug som kroppen tok seg av. blir det ille så ringer du legevakten bare for å forhøre deg om de vil at du skal komme inn eller om du skal avvente litt Anonymkode: 424e2...54e Hm, merkelige greier ja.. Takk for svar Anonymkode: 34ea9...f18
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 Nå ble jeg veldig kvalm også, når skal d ta slutt Har nok symptomer nå.. Anonymkode: 34ea9...f18
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plutselig begynte jeg å skjelve og fryse, og så ble jeg akutt trøtt nå. Så vidt jeg klarer å stå på bena. Og hodet mitt er tungt og jeg er svimmel Øynene mine er veldig blanke også. Ser ut som jeg skal gråte.. Hva er dette? Jeg har ikke feber, for jeg kjennes ikke varm i pannen. Anonymkode: 34ea9...f18 En nok en eller annen type akutt infeksjon. Anonymkode: ca58e...a3d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #8 Skrevet 23. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg veldig kvalm også, når skal d ta slutt Har nok symptomer nå.. Anonymkode: 34ea9...f18 Kan være omgangssyken som slår til. Den kan komme brått og brutalt. Anonymkode: 424e2...54e
PaperFlower Skrevet 23. mars 2017 #9 Skrevet 23. mars 2017 Kan det være lavt blodsukker? Hvor lenge er det siden du spiste, og hva spiste du? Ellers så kan det jo være noe panikkanfall eller lignende? Jeg reagerer sånn når jeg får panikkanfall. Sliter du med angst, eller stress? Har du fått i deg koffein/for mye koffein? (Jeg reagerer dårlig på koffein, både fysisk og psykisk.) Prøv å legg deg ned, gjerne med et glass vann eller en kopp varm te (helst uten koffein) og noe enkelt å spise, som salt kjeks eller brødskive. Ha et pledd over deg sånn at du er behagelig varm og komfortabel. Støtt opp hodet med en pute sånn at du også slipper å anstrenge nakken, og sett på noe på TVen, PCen eller telefonen som kan distrahere deg. Hvis du kjenner at hjertet banker eller føler deg redd/stresset pga. det som skjer med kroppen, ta noen pusteøvelser. Rooolige, dyyype pust, både inn og ut. Da tvinger du kroppen til å slappe av, og for meg personlig så hjelper det kjempemye, uansett hva som er årsaken til at jeg føler meg dårlig. Hvis det varer en stund, f.eks. flere timer, kan du ringe legevakten og spør hva de tror du bør gjøre/hva det kan være. De får sånne spørsmål hele tiden, og det er jo så og si alltid de som bestemmer om noen skal komme inn eller ikke, så det trenger du ikke bekymre deg for.
Gjest Axl Rose Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 Du høres ut som meg når jeg hadde abstinenser, bare jeg hadde det mye verre. Spydde som faen og var veldig urolig. Angst kan også utløse sånne symptomer. Ellers kan det være blodtrykksfall?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 Jeg opplevde noe lignende i to omganger med en mnd mellomrom. Jeg fikk voldsomme kuldefrysninger, hakket tenner som bare det og fikk muskelkramper siden jeg ikke klarte å slappe av. I tillegg hadde jeg skikkelig hodepine. Det gikk over i løpet av 1 time, etter det følte jeg meg småsyk i noen dager, så var alt over. Anonymkode: c0a3c...187
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå