Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er i permisjon for tiden og skal være det frem til januar neste år. Jeg har søkt på en jobb som jeg har fått, men det krever til sammen fire uker med kurs. Dette blit fra mandag til fredag, en uke i måneden i fire måneder. Babyen vil være va 8,5 mnd ved kursoppstart (og storesøster 3 år). Kjenner at det kan bli hardt å reise, men samtidig er dette en jobb jeg har veldig lyst på. En god og trygg jobb. Noe som betyr trygghet for familien og meg selv i fremtiden. Hadde ikke vurdert det hadde det vært bare en random jobb. Har en ok jobb i dag, men trives bare helt greit. Babyen og storesøster vil da bli hjemme med pappa fra mandag morgen til fredag ettermiddag. Og barnets farmor blir hos barnet på dagtid mens pappa er på jobb (han kan jobbe kortere dager denne uken).

Hva ville dere ha gjort? Synes dette er et fryktelig vanskelig valg, samtidig et valg som har mye å si for min fremtid..

Anonymkode: 808ff...a8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig hadde ikke greidd det. Det spørs litt hva du tenker generelt om når et barn er klar til å være uten deg, har skjønt at det er store variasjoner rundt dette temaet. Men hvis farmor har mulighet til å være sammen med baby, hva meg at farmor og babyen blir med deg?  Også er du bare borte de timene du er på kurs?

Kunne du eventuelt gått disse kursene senere og fått en samme jobb senere, eller må du gjør det nå?

Anonymkode: 515f9...482

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått for det om jeg var deg. Var det en uke i mnd? Barnet har det bra hos far og farmor. 

Det vil jo gi familien en trygg og god fremtid, som du sier

Anonymkode: 13ffa...730

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt gjort det. Drt blir sikkert hardt, men det virker som det er verd det i din situasjon...

Anonymkode: 06152...050

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da bør far ha overtatt foreldrepermisjonen i god tid på forhånd, slik at baby får vent seg til at ikke bare du, men også han, er primær omsorgsperson. For øvrig må jo far også ta ut foreldrepermisjon når du er bortreist, ikke forvirr baby med bestemor på dagtid og far på kveldstid og natt. 

Anonymkode: b88cd...31b

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på barnet. Med min første hadde det gått helt fint. Han likte flaske og annen mat tidlig, og trivdes godt med pappa og besteforeldre som omsorgspersoner. Andremann var helt avhengig av amming og superknyttet til mammaen sin. Kunne knapt gå på kino uten at det ble krise ved 8-månedersalderen. Dette kjenner du best på selv! At det er tungt for deg er ingen tvil, men tror du barnet kan takle det uten å mistrives, ville jeg grepet muligheten.

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det overhodet, men tror jeg hadde gjort det hvis det var en jobb jeg virkelig ville ha. Det betyr også mye for familiens ve og vel. 

Men tror det kunne vært lurt som foreslått over at far begynte med gradert pappaperm litt tidligere, og at det er han som er hjemme, ikke farmor... 

Skrevet

Ta med minstemann og barnevakt? (noen barnet kjenner godt)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde klart det. Kanskje prøvd å reise hjem på kveldene i løpet av uke hvis det var mulig.

AnonymBruker
Skrevet

uten tvil, gjør det!!!! kjempe viktig og strekke seg mot en bedre fremtid, viktig for barna på sikt. det aller viktigste vil du kunne la denne muligheten gå fra deg uten å tenke på det igjen, eller vil du angre??? hvis svaret er angre så reis.

Anonymkode: 13824...a55

• Liker 2
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Så lenge far eller en annen som barnet er trygt med er sammen med barnet så ville jeg absolutt gjort det. 5 ukedager i mnd er ikke så mye når gevinsten er en sikker drømmejobb.

Skrevet

Når fremtid sikres som du nevner ville jeg gjort det uten tvil.  Ja selv om det er tungt å reise fra mini så ung vil det være verdt det i lengden

• Liker 1
Skrevet

Ville gått for det, men hatt pappan hjemme i enten lønnet eller ulønnet permisjon mens du er borte. Evt om pappan kan ta ferieukene sine de ukene du er borte? Som andre sier ville jeg strukket meg langt for å ikke i tillegg skulle ha barnevakt fordi pappan jobber... 

Skrevet

Gjør det! Det blir nok litt tøft den første dagen eller to, men mest for deg. Baby har det nok helt fint med Farmor og pappa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...