Gjest Olga i.i. Skrevet 16. desember 2004 #1 Skrevet 16. desember 2004 Kanskje. :o s(sakset)Siterer meg selv, og det stemmer, men når det gjelder andre undersøkelser på nittitallet, så var menn etter hjerteatakk i overveldende flertall i selvmordsstatisktikken det første året etter at de fikk hjerteproblmer. Er det logisk? Jeg har prøvd å sende denne saken til media, men media ville ikke ha den... celicok, alt som heter betablokker, kan føre til hallusinasjoner, lsd-ruslignende men marerittfyllte.... Og legene sier nei... slike bivirkninger finnes ikke, herr Lamberseter. Så går de og henger seg... Det finnes en annen medisin som kan erstatte betablokker, husker ikke hva den heter i farta, men ingen sak å finne det ut... Pass på folk som får hjertefeil, de kan tro de er blitt gale etterpå.... Til Toppen
Leviin Skrevet 16. desember 2004 #2 Skrevet 16. desember 2004 Jeg har prøvd å sende denne saken til media, men media ville ikke ha den... celicok, alt som heter betablokker, kan føre til hallusinasjoner, lsd-ruslignende men marerittfyllte.... celicok - mener du medikamentet Selo-Zok? Fra Felleskatalogen: Bivirkninger: Tolereres godt, og bivirkningene er vanligvis milde og forbigående. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, mavesmerter, diaré, forstoppelse. Luftveier: Dyspné ved anstrengelse. Sentralnervesystemet: Tretthet, svimmelhet, hodepine. Sirkulatoriske: Bradykardi, posturale forstyrrelser (meget sjelden med synkope), kalde hender og føtter, palpitasjoner. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Brekninger. Hud: Utslett, økt svetting. Luftveier: Bronkospasme. Metabolske: Vektøkning. Psykiske: Depresjon, nedsatt konsentrasjon, søvnforstyrrelser, mareritt. Sentralnervesystemet: Parestesier, muskelkramper. Sirkulatoriske: Forbigående forverring av hjertesviktsymptomer, AV-blokk I, ødem, prekordial smerte. Sjeldne (<1/1000): Blod: Trombocytopeni. Gastrointestinale: Munntørrhet, smaksforstyrrelser. Hud: Hårtap. Fotosensitivitetsreaksjoner, forverret psoriasis. Hørsel: Øresus. Lever: Avvik i leverfunksjonstester. Hepatitt (svært sjelden). Luftveier: Rhinitt. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi. Psykiske: Nervøsitet, engstelse, impotens, seksuell dysfunksjon, hukommelsessvikt, forvirring, hallusinasjoner. Sirkulatoriske: Ledningsforstyrrelser, arytmier. Gangren hos pasienter med kjent alvorlig perifer sirkulatorisk forstyrrelse. Syn: Synsforstyrrelser, tørre og/eller irriterte øyne, konjunktivitt. Her er det jo nevnt bivirkninger som antyder det du skriver om hallusinasjoner. Mener også at jeg har hørt dette nevnt tidligere. Med andre ord kjenner vel leger/andre til at dette er mulige bivirkninger av slike medikamenter... men at det i følge Fk altså ikke er av de hyppigste bivirkningene.
birgitte242 Skrevet 16. desember 2004 #3 Skrevet 16. desember 2004 Ja det er nok Selo-Zok hun mener ettersom det ikke finnes noe medikament som heter celicok. Vel, det er jo trist hvis det stemmer at menn etter hjerteatakk er i overveldende flertall i selvmordsstatisktikken. Men at dette forårsakes av Selo-Zok har jeg liten tro på. Det finnes så utrolig mange som bruker Selo-Zok uten å ha hatt et infarkt først, så da vil jeg jo tro at dette var noe som dukket opp på statestikken over selvmord generelt. Det føres jo veldig nøye m.h.t hvilke medikamenter den avdøde brukte. Tror du ikke det kan være nærliggene å tro at menn som har overlevd et hjerteinfarkt vil komme til å gå igjennom en eksistensiell krise i etterkant og som følge av dette velger å begå selvmord?
Blomsterenka Skrevet 16. desember 2004 #4 Skrevet 16. desember 2004 Husk at rapporten var før felleskatalogen kom på internet da...
Leviin Skrevet 16. desember 2004 #5 Skrevet 16. desember 2004 Men, kan du forklare hva du egentlig mente med innlegget? Var forvirret allerede, og etter å ha vært innom samlivsforumet nettopp og sett samme innlegget midt i en tråd der, skjønner jeg enda mindre :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå