Gå til innhold

Barnevern - venninne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er pedagog og har hatt elever med asperger. De er alle veldig ulike. Ikke alle er flinke på skolen, og de kan ha ulike grader av diagnosen. For eksempel høyt fungerende asperger. Diagnosen ligger i autismespekteret. 

Siden asperger er en feil i hjernen, så kan det hende hun har fått beskjed om diagnosen, og helt riktig forstått at det er i hjernen skaden sitter. Dere kan google litt om asperger, så skjønner dere hva jeg mener. 

De kan virke oppegående når du snakker med de om løst og fast. Men skal de gjøre selvstendige oppgaver, så ser jeg at de sliter. Rutineoppgaver ser jeg fungerer hos mange. 

I bhg til ungene "jobber" ei med diagnose, som fungerer fint med ungene, men av det jeg har sett, så utgår alle selvstendige oppgaver. For eksempel en tur på butikken, bleieskift og lignende. 

Det vil derfor være naturlig at hun kan jobbe i bhg der andre voksne har hivedansvaret, men at hun ikke har evner til å ha eneansvar. Å ha eneansvar for egne barn er en krevende oppgave. Jeg ville ikke latt noen av mine elever hatt eneansvar, da jeg ser at mange har mer enn nok med seg selv. F.eks. søvn, mat, ta  selvstendige og gode avgjørelser, samt omsorgsevne. 

Hadde derimot venninna til ts hatt en mann som ikke hadde noen utfordringer, ville det fungert på en annen måte. Da ville barnet og mor fått hjelp i hverdagen. 

Anonymkode: 2c2d6...bd5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare assistent. Men hun var flink å leke med barn, kle på de, gi de mat og sånn da :) Jeg kjenner foreldrene til et av barna hun var dagmamma for, og de skrøt veldig av henne.

Anonymkode: 06978...b2e

Å være forelder er mer enn å leke, kle på de og gi de mat. Jeg vet at du skjønner at det er mer enn det, men det virker som om du tror at det er veldig enkelt å ha barn siden du sammenligner det å passe barn noen timer på dagen med å være forelder. Har du barn selv?

Anonymkode: f4a23...420

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...