AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #1 Skrevet 23. mars 2017 En venninne av meg klager over at barnevernet er så fæle og at hun ikke får ha kontakt med barna sine. Har prøvd å fått ut av henne hvorfor, men får ikke noe klart svar, for hun skjønner ikke. Det er i alle fall ikke rus. MEN jeg husker hun sa en gang da vi var ungdommer at hun hadde en lett hjerneskade. Jeg skjønte ikke så mye da, men jeg mistenker Aspergers og lett psykisk utviklingshemming - små øyne, uttrykksløst ansikt, forstår ikke ironi og snakker veldig monotont. Hun har sagt at datteren har aspergers. MEN det er 20 år siden hun nevnte det med at hun hadde hjerneskade: Altså hun fungerer normalt - men jeg har merket at det er travelt å være med henne pga hun ikke er helt som andre da... Kan jeg spørre henne om hun og har Aspergers f.eks.? Eller om det er fornærmende... man kan liksom ikke si: Har du en hjerneskade? Jeg mener det må være pga dette hun har mistet omsorgen. Hun har nok omsorgsevne, men det jeg hørte var at hun ikke mestret å hjelpe unger med lekser eller holde huset i orden - pga hjerneskaden? Hun driver jo og maser på meg hele tiden om det med barnevernet, så er det innafor å spørre om det er pga hun er litt hjerneskadet at hun har blitt fratatt ungene? Jeg tviler på det kun er pga et litt rotete hus og at hun ikke har hjulpet med leksene (jeg husker hun viste meg karakterboka på ungdomsskolen, bare NG og LG - hun fikk spesialundervisning). Anonymkode: 06978...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #2 Skrevet 23. mars 2017 Ikke legg deg for mye opp til det der. Det er nok en grunn til at ikke har ungene. Er det far som har ungene? Anonymkode: ebdd4...8aa 7
Fru Uperfekt Skrevet 23. mars 2017 #3 Skrevet 23. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En venninne av meg klager over at barnevernet er så fæle og at hun ikke får ha kontakt med barna sine. Har prøvd å fått ut av henne hvorfor, men får ikke noe klart svar, for hun skjønner ikke. Det er i alle fall ikke rus. MEN jeg husker hun sa en gang da vi var ungdommer at hun hadde en lett hjerneskade. Jeg skjønte ikke så mye da, men jeg mistenker Aspergers og lett psykisk utviklingshemming - små øyne, uttrykksløst ansikt, forstår ikke ironi og snakker veldig monotont. Hun har sagt at datteren har aspergers. MEN det er 20 år siden hun nevnte det med at hun hadde hjerneskade: Altså hun fungerer normalt - men jeg har merket at det er travelt å være med henne pga hun ikke er helt som andre da... Kan jeg spørre henne om hun og har Aspergers f.eks.? Eller om det er fornærmende... man kan liksom ikke si: Har du en hjerneskade? Jeg mener det må være pga dette hun har mistet omsorgen. Hun har nok omsorgsevne, men det jeg hørte var at hun ikke mestret å hjelpe unger med lekser eller holde huset i orden - pga hjerneskaden? Hun driver jo og maser på meg hele tiden om det med barnevernet, så er det innafor å spørre om det er pga hun er litt hjerneskadet at hun har blitt fratatt ungene? Jeg tviler på det kun er pga et litt rotete hus og at hun ikke har hjulpet med leksene (jeg husker hun viste meg karakterboka på ungdomsskolen, bare NG og LG - hun fikk spesialundervisning). Anonymkode: 06978...b2e Om det var asbergers ville hun hatt bedre karakterer. Har selv en sønn med det og han og andre jeg kjenner med diagnosen gikk ut med gode karakterer 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #4 Skrevet 23. mars 2017 15 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Om det var asbergers ville hun hatt bedre karakterer. Har selv en sønn med det og han og andre jeg kjenner med diagnosen gikk ut med gode karakterer Har hørt de ikke nødvendigvis trenger å være glupe. Mange er nærmest som genier å regne, men pga hun har hjerneskade i tillegg (husker hun nevnte lett hjerneskade da hun var tenåring) - så er det nok derfor hun hadde så dårlige karakterer. Jeg vet at moren drakk i svangerskapet, så trolig derfor hun er sånn... Husker hun kjeftet på moren sin at det var pga henne at hun var sånn. Ungene (3 stk) - tror en bor hos bestemor (ja - hun som drakk i svangerskapet - alkoholiker), de to andre i fosterhjem. men får ikke ha kontakt med mor. Grunnen til at jeg har lyst til å spørre er pga hun maser så mye på meg om at hun ikke skjønner hvorfor barnevernet har tatt ungene... men det er jo frekt å foreslå at det kan være pga denne hjerneskaden - som vi ikke har snakket om på 20 år... ja, jeg innrømmer at jeg har latt som om hun var "normal" og ikke nevnt noe om det siden hun sa det den gangen pga jeg ikke helt visste hva jeg skulle si den gangen... Og det går jo an å føre en vanlig samtale med henne, men litt tregt til tider, så jeg merker jo at hun ikke er som alle andre... men jeg er veldig åpen og godtar liksom alle, jeg er ikke sånn som ikke vil prate med folk fordi de er annerledes Anonymkode: 06978...b2e 2
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 (endret) Hvis hun driver og maser på deg så ville jeg prøvd å grave litt i situasjonen rundt det, ja. Ikke at jeg hadde prøvd å ymte frempå med diagnoser, men spørre om hva barnevernet har sagt om hvorfor de tok ungene eller hva som står i papirene fra barnevernet. Endret 23. mars 2017 av Wanda Maximoff
Sirah Skrevet 23. mars 2017 #6 Skrevet 23. mars 2017 Du kan spørre om hvorfor barna er tatt fra henne, men jeg ville ikke dratt frem denne hjerneskaden eller diagnoser. Sier som @Wanda Maximoff, du kan spørre henne om hva som står i papirene, men la diagnosene ligge med mindre hun trekker det frem selv. 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #7 Skrevet 23. mars 2017 Ja, jeg tenker at hun får ta frem diagnosene selv om hun ønsker... Vet ikke om hun husker at hun har fortalt meg om de, og hun ønsker vel å fremstå så normal som hun kan selv. Jeg hadde i alle fall blitt fornærmet om noen spurte meg om jeg hadde hjerneskade hehe Anonymkode: 06978...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 Hvorfor skal du forklare henne dette? Anonymkode: ed0ea...d87 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: ønsker vel å fremstå så normal som hun kan selv. Jeg hadde i alle fall blitt fornærmet om noen spurte meg om jeg hadde hjerneskade hehe Det er jo ikke morsomt ts. Anonymkode: ed0ea...d87 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 15 timer siden, Wanda Maximoff skrev: Hvis hun driver og maser på deg så ville jeg prøvd å grave litt i situasjonen rundt det, ja. Ikke at jeg hadde prøvd å ymte frempå med diagnoser, men spørre om hva barnevernet har sagt om hvorfor de tok ungene eller hva som står i papirene fra barnevernet. 15 timer siden, Sirah skrev: Du kan spørre om hvorfor barna er tatt fra henne, men jeg ville ikke dratt frem denne hjerneskaden eller diagnoser. Sier som @Wanda Maximoff, du kan spørre henne om hva som står i papirene, men la diagnosene ligge med mindre hun trekker det frem selv. Enig med disse. Hvorfor i all verden skal du spekulere og lage teorier om hvorfor hun har mistet omsorgen? Du kan jo bare spørre, så forteller hun deg det hun ønsker at du skal vite. Anonymkode: de17f...7fd 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med disse. Hvorfor i all verden skal du spekulere og lage teorier om hvorfor hun har mistet omsorgen? Du kan jo bare spørre, så forteller hun deg det hun ønsker at du skal vite. Anonymkode: de17f...7fd Sorry, jeg trodde jeg leste hele tråden men klarte å hoppe over det midterste innlegget. Men hvis hun sier at hun ikke skjønner hvorfor barnevernet har tatt ungene, så kan du spørre hva som står i vedtaket. Hun må jo ha fått papirer på dette, og der vil jeg anta at det står en begrunnelse av noe slag? Hvis hun ikke klarer å tolke det som står i papirene kan du jo hjelpe henne med det, men jeg ville fremdeles vært ekstremt forsiktig med å hobbydiagnostisere eller lage hjemmesnekrede årsakssammenhenger, det kan lett bli helt feil. Anonymkode: de17f...7fd 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 Neste gang hun spør deg om hvorfor hun ikke får se ungene sine, så tenker jeg det passer fint at du foreslår at dere setter dere ned og ser på papirene og gjerne spør litt om hjerneskade, hva som skjedde og om det førte til noe diagnose. Om hun hadde vært psykisk utviklingshemmet hadde du vel merket at hun egentlig var et barn. Anonymkode: f4a23...420 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt de ikke nødvendigvis trenger å være glupe. Mange er nærmest som genier å regne, men pga hun har hjerneskade i tillegg (husker hun nevnte lett hjerneskade da hun var tenåring) - så er det nok derfor hun hadde så dårlige karakterer. Jeg vet at moren drakk i svangerskapet, så trolig derfor hun er sånn... Husker hun kjeftet på moren sin at det var pga henne at hun var sånn. Ungene (3 stk) - tror en bor hos bestemor (ja - hun som drakk i svangerskapet - alkoholiker), de to andre i fosterhjem. men får ikke ha kontakt med mor. Grunnen til at jeg har lyst til å spørre er pga hun maser så mye på meg om at hun ikke skjønner hvorfor barnevernet har tatt ungene... men det er jo frekt å foreslå at det kan være pga denne hjerneskaden - som vi ikke har snakket om på 20 år... ja, jeg innrømmer at jeg har latt som om hun var "normal" og ikke nevnt noe om det siden hun sa det den gangen pga jeg ikke helt visste hva jeg skulle si den gangen... Og det går jo an å føre en vanlig samtale med henne, men litt tregt til tider, så jeg merker jo at hun ikke er som alle andre... men jeg er veldig åpen og godtar liksom alle, jeg er ikke sånn som ikke vil prate med folk fordi de er annerledes Anonymkode: 06978...b2e Jeg vet ikke om mitt forslag er helt på jordet og om du ønsker å gå så veldig inn i dette, men kunne det være en ide å hjelpe henne til å ta kontakt m bv for et møte hvor du er med og hvor hun får en grundig gjennomgang av bakgrunnen for omsorgsovertakelsen (tilpasset sitt nivå selvf). Da vet du hva som ble sagt og kan lettere snakke med henne i ettertid. Dette vil selvfølgelig avhenge av hvor mye du ønsker å gå inn i dette og hva både hun og bv (og evt en barnefar hvis han fortsatt har foreldreansvar) synes er greit. En annen måte å gjøre det på, er rett og slett å si at du har tenkt mye på dette og husker at hun en gang for lenge siden nevnte en hjerneskade, og så kan du spørre hva hun egentlig mente med det. Anonymkode: 538e4...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #14 Skrevet 24. mars 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun driver jo og maser på meg hele tiden om det med barnevernet Hva skjer når hun maser? Ringer hun deg og forventer at du skal gi henne svarene? Eller er hun ute etter emosjonell støtte? Anonymkode: ed0ea...d87
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #15 Skrevet 24. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om mitt forslag er helt på jordet og om du ønsker å gå så veldig inn i dette, men kunne det være en ide å hjelpe henne til å ta kontakt m bv for et møte hvor du er med og hvor hun får en grundig gjennomgang av bakgrunnen for omsorgsovertakelsen (tilpasset sitt nivå selvf). Da vet du hva som ble sagt og kan lettere snakke med henne i ettertid. Dette vil selvfølgelig avhenge av hvor mye du ønsker å gå inn i dette og hva både hun og bv (og evt en barnefar hvis han fortsatt har foreldreansvar) synes er greit. En annen måte å gjøre det på, er rett og slett å si at du har tenkt mye på dette og husker at hun en gang for lenge siden nevnte en hjerneskade, og så kan du spørre hva hun egentlig mente med det. Anonymkode: 538e4...1d0 Synes ikke ts har noe å gjøre i et slikt møte. Veninna må snakke med de selv. Anonymkode: ed0ea...d87 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #16 Skrevet 24. mars 2017 Dette virker som en fisketråd laget av samme bruker som spammer forumet med bv-hat om dagen. Favoritten til vedkommende er jo å hevde at bv lyver på folk hjerneskade så de kan stjele barna Anonymkode: d1657...c19 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #17 Skrevet 24. mars 2017 Dama er hjerneskadet, hvorfor vil du prøve snakke henne til fornuft? Hun fungerer ikke som et normalt menneske, så er ikke vits å behandle henne som et. Å ta opp det med hjerneskade eller asperger har NULL hensikt Anonymkode: 4937b...a66 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #18 Skrevet 25. mars 2017 Jeg kunne vært med på møte og fortalt hvordan jeg opplever henne. Hun nevnte den gangen noe om mdb - minimal brain damage, hun snakker jo om vanlige ting og følelser og sånn, men på en måte kan det jo hende hun er emosjonelt som en 14 åring fortsatt.. Men jeg vet at hun har omsorgsevne, da jeg vet hun har jobbet i barnehage og hun har vært dagmamma. Tror ikke folk ville betrodd henne sine unger om hun ikke hadde det. Det var litt ironisk da, at hun fortsatt jobbet i barnehage, men ikke fikk lov å ha sine egne unger... Anonymkode: 06978...b2e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #19 Skrevet 25. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne vært med på møte og fortalt hvordan jeg opplever henne. Hun nevnte den gangen noe om mdb - minimal brain damage, hun snakker jo om vanlige ting og følelser og sånn, men på en måte kan det jo hende hun er emosjonelt som en 14 åring fortsatt.. Men jeg vet at hun har omsorgsevne, da jeg vet hun har jobbet i barnehage og hun har vært dagmamma. Tror ikke folk ville betrodd henne sine unger om hun ikke hadde det. Det var litt ironisk da, at hun fortsatt jobbet i barnehage, men ikke fikk lov å ha sine egne unger... Anonymkode: 06978...b2e Det er jo forskjell på å jobbe i barnehage og å ha ansvar for barn fra 0-18 år. Jeg går ut i fra at hun ikke hadde noe høy pedagogisk stilling i barnehagen? Anonymkode: f4a23...420 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #20 Skrevet 25. mars 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo forskjell på å jobbe i barnehage og å ha ansvar for barn fra 0-18 år. Jeg går ut i fra at hun ikke hadde noe høy pedagogisk stilling i barnehagen? Anonymkode: f4a23...420 Nei, bare assistent. Men hun var flink å leke med barn, kle på de, gi de mat og sånn da Jeg kjenner foreldrene til et av barna hun var dagmamma for, og de skrøt veldig av henne. Anonymkode: 06978...b2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå