Gå til innhold

Hvor mye drikker du i uka? (alkohol)

Fremhevede innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

En alkoholenhet er tilsvarende et stort glass vin eller øl. For meg går det som regel i helgefyll hver lørdag. Jeg er jente, 26 år gammel, veier ca 60 kg. Nå har jeg kuttet ut mesteparten av alkoholinntaket, fordi jeg går på noen medisiner som gjør kroppen reagerer annerledes på alkohol enn hva jeg er vant med, men tidligere kunne jeg fint drikke fra 5 - 10 alkoholenheter i uka, alt ettersom.

alkohol

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker det samme du drakk.

5-10, tåler det greit.

Blir helgefyll her også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg drikker kanskje 12-14 enheter i uka, sånn ca. Det er ikke snakk om helgefyll men ett jevnt forbruk av vin - noe av det beste jeg vet.

Skrevet

Jeg drikker lite alkohol og langt ifra hver uke.

Skrevet

21 enheter i uka, og av og til mer om det er "fest"...

Det er selvsagt for mye, men jeg har nylig et samlivsbrudd bak meg, og iflg prof. fanny duckert forflytter drikkemønstre seg i grupper av samfunnet, så en som drikker for mye i dag, feks ved en skilsmisse eller etter et dødsfall eller av gleder, drikker ikke for mye i morgen osv. Da kommer det nye brukere til.

Men to tre øl per dag cirka. Regner med at jeg forbrenner en del, siden jeg har en del å gjøre, og gjør meg ærend. Noe fyll, helgefyll, er det sjelden, da er det sent og maltwhisky på bordet osv. Og da sovner jeg jo bare...

Skrevet

Hm.. i denne juletid blir det kanskje fem-sju enheter i uka, men ellers er det sjelden mer enn en - om det er så mye...

Jeg lever i stabilt parforhold, er 33 år.

Skrevet

Tror det blir gjennomsnittlig 3-4 enheter pr uke. Mer om sommeren enn om vinteren.

Skrevet

Hvis jeg skal regne gjennomsnitt tror jeg at jeg kan dra det opp til 1/4 enhet i uka, om man ser hele året over ett...

Skrevet

Kan gå lange perioder uten å drikke noe, og så kan det komme perioder da jeg koser meg med et glass rødvin eller en kald øl til mat eller på kvelden, flere ganger i uka.. og så en og annen helg på fylla ....alt fra 0 enheter til kanskje 10 da...?

Skrevet

Det kan gå dager, uker og måneder uten at jeg får i meg noe slags alkohol, og det hender også at jeg er oppe i tyve enheter på en uke. Alt ettersom, med andre ord. Er 18 år, 51 kg og har kjæreste.

Skrevet

Før jeg ble gravid drakk jeg ett glass rødvin hver kveld, og litt mer rødvin både fredag og lørdag.

Nå drikker jeg ingenting. :)

Gjest Dolphina
Skrevet

2-3 enheter i gj.snitt i uka vil jeg tro!

Drikker ikke hver uke...!

Skrevet

Jeg drikker aldri/sjelden alkohol på ukedagene. Hvis jeg går ut en kveld i helgen blir det kanskje 4-5 enheter.

Nordmenn drikker i snitt 100 halvlitere de første ni månedene av 2004 i følge tall fra SSB.

SSB sin alkoholstatistikk

Skrevet

Blir vel gjennomsnittlig 4 -5 enheter i uka. Ofte rødvin eller øl til maten fredag og lørdag.

Skrevet

Som oftest ingen, noen ganger et par og inne i mellom en hel del på en real fest.

Skrevet

Mannen og jeg pleier å kjøpe en flaske vin og en sekspakning med små Tuborg hver helg. Det drikker vi uken gjennom. Vinflasken bruker vi tre dager på mellom oss, og ølet kan vi ta en flaske mellom oss eller en hver til middagen.

Fyll orker jeg ikke lenger for jeg blir så innmari dårlig, og mannen har aldri likt det.

Skrevet

Alt fra 0 til 8-10 enheter pr uke. Oftere 0 enn 8.

Har absolutt ingen glede av å bli (eller føle) meg beruset, og lever i aller høyeste grad etter at man skal "gå til flasken med sine gleder, men aldri med sine sorger".

Tror ikke et glass vin hver kveld er skadelig, ihvertfall ikke før man ikke kan unnvære det. Det er bare at det oppdager man ofte ikke før det er for sent...

Skrevet

Ett glass vin hver kveld er mye sunnere enn nordmenns helge fyll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...