Gå til innhold

Kvinner, dating og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom mange profiler for dating på nettsteder. Mitt marked ligger i gruppen 25-35 år og jeg er selv 31 år. Det jeg stusser litt på er preferansene til kvinner angående om mannen har barn fra før eller ikke.

Dersom kvinnen ikke har barn skriver hun ofte, ønsker ikke treffe noen med barn.

Dersom kvinnen har barn ønsker hun helst å treffe noen med barn.

Jeg synes dette er litt merkelig, selv så er jeg lite opptatt av om en dame har barn fra før eller ikke. Men dersom det er 3 eller flere ville jeg sett på det som en utfordring mtp størrelse på hus, økonomi, tid etc. Men hadde hun hatt et eller to barn hadde det ikke vært noe problem, og jeg ville lett ha datet henne om jeg likte henne.

Hva er grunnen til slike preferanser hos damer?

 

 

Anonymkode: 7bfae...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner med barn som søker alenefedre er nok ute etter menn som "vet hva de går til" mtp at de har erfaring som forelder. Evt at de er redd for at en mann uten barn gjerne vil ha flere barn, og damene ikke vil det.

 

Selv har jeg barn, og bryr meg ikke om en ny partner har barn fra før eller ikke.

Anonymkode: b104f...f8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv,men siden jeg har 2 barn selv og ikke kan tenke meg å få flere,vil jeg helst møte en som har barn fra før..for da er sjansen større for at vi er på samme plass.

Går utifra at hvis jeg møter mann uten barn så er sannsynligheten ganske stor for at han vil ha barn selv også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun snakke for meg selv. Jeg er 25 å har hatt et forhold til en mann som hadde to barn. Det funket rett og slett ikke, vi var på forskjellig planet når det kom til oppdragelse (jeg blandet meg ikke mer en høyst nødvendig). Jeg ble til slutt drit lei og slo opp (var andre ting som gjorde susen å). Men det gjorde veldig vondt, nettop fordi jeg hadde blitt så utrolig glad i de små. Å jeg vil ikke sette meg selv i den samme posisjonen igjen. Jeg er også veldig bevist på at hvis jeg selv skulle ende opp som alenemor så kan det for min del godt ta et par år før han får møte barna som en kjæreste. Når det er barn inni bildet er jeg utrolig opptatt av at barna ikke skal lide. 

Anonymkode: 3f938...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er grunnen til slike preferanser hos damer?

 

 

Anonymkode: 7bfae...920

Gidder ikke å bruke tid og penger på ei anna kjerrings unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne med barn vil kanskje ikke har flere, og dersom en mann allerede har barn senker det sjansen for at han vil ha flere. 

Har hun ikke barn vil hun kanskje ha det en dag. Og de aller fleste ønsker naturligvis at deres første barn også er partnerens første. Samt at man naturligvis ikke vil måtte forholde seg til en eks som er mor til hans barn og alt det der.

Man krever det man synes man kan kreve. Kommer man som "pakkeløsning" selv føles det vel for mye å kreve at partner ikke har barn.

Selv er jeg 26 uten barn og vil helst ikke ha en mann med barn. 

Anonymkode: 0213e...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om å finne noen som er på "samme sted i livet" som deg selv. Og om man har barn så ønsker man gjerne noen som forstår hva det faktisk innebærer. Noen som har erfart det selv. Det gjør ting enklere. Det går motsatt vei også det der. Datet nylig en mann som har barn som hadde hatt 2 forhold med kvinner som ikke hadde barn selv. Og det orket han ikke mer... Det ble for komplisert, mangel på forståelse for farsrollen, uenighet om felles barn eller ikke osv... Mange sier i starten at det er helt greit at  han har barn (og kanskje tror de det også), men etter en stund, når hverdagen kommer så er det ikke så enkelt likevel. Det blir ofte annerledes enn man tror.

Men selvfølgelig så kan det fungere for noen. Alle er forskjellige.

Anonymkode: 8a1a9...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt.. 30 år, har et barn og ønsker meg flere, så jeg er ikke så veldig interessert i menn med barn fra før. Både fordi jeg ikke har noe ønske om å måtte forholde meg til andres barn og exer, og fordi sannsynligheten for at at jeg kan få flere øker enn hvis han har barn fra før.

Det gjør utvalget ganske snevert, og jeg sier selvfølgelig ikke kontant nei. Hadde en alenefar vært Den rette med glitter på så hadde jeg selvfølgelig datet ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og har étt barn. Jeg foretrakk å date menn uten barn før, men etter å ha datet litt innser jeg at det er idiotisk. Datet et par menn i løpet av de siste par årene og det som skjedde var dette: 

Mann nr 1: Syntes det var helt greit at jeg hadde barn fra før. Etter en stund begynte han å kreve at jeg skulle prioritere han før barnet. For eksempel at jeg skulle skaffe barnevakt om barnet ble syk når han egentlig skulle til pappa. For min del var det uaktuelt. Jeg måtte avslutte det med han pga dette etterhvert. For meg er det viktig at en partner forstår at barnet vil alltid komme først, dette hadde også vært tilfellet om det var felles barn. Er barnet sykt og trenger mamma for eksempel, skaffer jeg ikke barnevakt for å dra på fest eller noe slikt. 

Mann nr 2: Jobbet i utelivsbransjen, så ikke akkurat ideelt. Men han var såpass voksen (37) at jeg trodde på han når han mente at det at jeg har barn bare var et pluss. Han var nemlig lei av jenter som fløy på byen hele tiden og var klar for noe mer seriøst og han var ferdig med byturer hver uke. Etter noen måneder med dating så fant han ut at han ikke ville bli kjærester med meg fordi jeg "har jo tross alt barn og et ansvar som han ikke har". Et par uker etterpå ble han sammen med en dame uten barn, som er på byen flere ganger i uka. 

Kjenner jeg har mista lysten til å prøve å date barnløse menn noe mer, fra nå av blir det menn med barn fra før.

Anonymkode: db63a...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...