Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om å starte jobbsøknad med Hei! ?

Anonymkode: 8fab5...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit om du søker jobb som klovn på et sirkus.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du likegodt avslutte med hade :)

Anonymkode: d87b8...922

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Jacklost skrev:

Jeg syns også det er rart å starte en søknad med, Hei!

Det er likevel mange som foreslår nettopp dette når man søker på tips for søknads skriving, ble derfor litt usikker om det var bra eller dårlig.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også det er rart å starte en søknad med, Hei!

Det er likevel mange som foreslår nettopp dette når man søker på tips for søknads skriving, ble derfor litt usikker om det var bra eller dårlig.

Skjønner. Jeg mener det blir litt for uformelt. De finnes fremdeles mange konservative arbeidsgivere der ute.

For meg er "hei" noe man skriver til en bekjent.

• Liker 1
Skrevet

Over 80% av de søknadene jeg ser starter med Hei. Og alle er "positive,takler stress og jobber godt alene som i team".

Nå ser jeg ikke så mye på det,men mer hva som står videre og erfaring/utdanning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du søker på en profesjonell jobb, nei.

Om du søker  ufaglært jobb, hei.

Anonymkode: 7fcfa...a24

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare lurer på, fordi jeg sitter litt fast. Dere som mener nei på hei, hva ville dere ha skrevet da? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Jeg bare lurer på, fordi jeg sitter litt fast. Dere som mener nei på hei, hva ville dere ha skrevet da? 

Jeg ville ha startet med å vise til utlysningen av den ledige stillingen: Jeg viser til ... 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Testosteron skrev:

Jeg ville ha startet med å vise til utlysningen av den ledige stillingen: Jeg viser til ... 

.. Snakk om å være i skrivetåken, er det i det hele tatt mulig å ikke tenke lenger? Smart du! Takk!

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er generelt ikke vanlig å starte formell kommunikasjon med "Hei". Man går bare rett på sak. 

Adresse 1

Adresse 2

"Vedrørende ledig stilling som potetskreller på Det kongelige slott"

Skrevet
4 minutter siden, dillyduzit skrev:

Etter å laget brevhodet, med til-felt og fra-felt, lager du en uthevet overskrift, f.eks. "Søknad på stilling som xxxxx".

Deretter et par linjeskift og så begynner du rett og slett søknaden med å skrive noe sånt som "Jeg ønsker med dette å søke på stillingen som xxxx i deres bedrift." Også videre.

Ikke noe "hei". Det kan man SI når og hvis man blir innkalt til intervju. En søknad er en søknad, ingen hilsen nødvendig.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Etter å laget brevhodet, med til-felt og fra-felt, lager du en uthevet overskrift, f.eks. "Søknad på stilling som xxxxx".

Deretter et par linjeskift og så begynner du rett og slett søknaden med å skrive noe sånt som "Jeg ønsker med dette å søke på stillingen som xxxx i deres bedrift." Også videre.

Ikke noe "hei". Det kan man SI når og hvis man blir innkalt til intervju. En søknad er en søknad, ingen hilsen nødvendig.

.. Så hvem vil lese over søknaden etterpå? :fnise: Det finnes så mange tips og triks ute på nettet at jeg går litt i surr, jeg vet jo hva en butikksjef ser etter (som jeg søker på nå, fordi mulighetene er så trange her i området), men å skrive en selv, nei det får jeg fader meg ikke til. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Overrasket skrev:

Det er generelt ikke vanlig å starte formell kommunikasjon med "Hei". Man går bare rett på sak. 

Adresse 1

Adresse 2

"Vedrørende ledig stilling som potetskreller på Det kongelige slott"

Er det fortsatt i 2017 viktig med Dodge adressene?  Ikke alle selskaper legger igjen en adresse i annonsen, så må man gå på Google da og finne en? 

Egen adresse står på CV også? 

Jeg har kuttet ut å skrive adresser om de ikke står i annonsen, er det veldig galt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke startet med "hei"

Jeg bruker å starte med:

Overskrift: feks: "Søknad på ledig stilling som saksbehandler"

Søknad: "Viser til utlysning på nav.no av ledig stilling som saksbehandler. Herved ønsker jeg å søke....."

Anonymkode: 642a5...d18

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
På 22.3.2017 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om å starte jobbsøknad med Hei! ?

Da får du et enkelt avslagsbrev hvor det står "nei" som overskrift.

Skrevet

Det er vel helt greit

• Liker 1
Skrevet

Men når det kommer til åpne søknader da? Hva tenker dere der? 

Gjest Overrasket
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt i 2017 viktig med Dodge adressene?  Ikke alle selskaper legger igjen en adresse i annonsen, så må man gå på Google da og finne en? 

Egen adresse står på CV også? 

Jeg har kuttet ut å skrive adresser om de ikke står i annonsen, er det veldig galt? 

Nei du har vel et poeng, det er nok en glidning mot å utelate adresser, siden kommunikasjonen er elektronisk. 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2017 den 17.06, Jacklost skrev:

Du er klovn på et sirkus, om du ikke kommer med et alternativ til hei.

Anonymkode: 536bc...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...