Gå til innhold

Traumesymptomer og jobb/studie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på om jeg skulle legge denne her eller på utdanning. På grunn av traumer, og noen andre utfordringer, har jeg ikke klart å fullføre videregående. Har noen fysiske plager også, som gjør at ikke alle arbeidssituasjoner er aktuelle. Det er to ting som gjør at jeg tviler på at jeg noensinne klarer å studere 1)Jeg sliter med å ha andre mennesker på nært hold, som i en forelesningssal eller på gruppearbeid. Begynner å hyperventilere, svette og må virkelig konsentrere meg for å holde meg tilstede i nuet og ikke virke alt for merkelig. 2) Jeg har null konsentrasjon, glemmer lett det som skjedde i går, liksom. Da kan du tenke deg hvordan det skal være å huske flere hundre sider pensum på en gang. Har også søvnproblemer, som jeg har skjønt kan virke inn på de kognitive ferdighetene, i alle fall over tid. 

Så dere som sliter med traumer og har begynt å studere, hvordan har det gått? Har dere fått noe tilrettelegging? Eller har dere fått til et greit liv uten høyere utdanning? Håper nesten at det er mulig, siden det kan godt hende at jeg må forsone meg med at jeg aldri kan studere. Usikker på om jeg klarer å få fullført videregående en gang...

Anonymkode: 81b7d...c86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du studere? Det finnes flust av jobber du kan ha uten høyere utdannelse.

Anonymkode: cd37b...f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å søke hjelp for traumene din slik at traumene ikke setter då store konekvenser for livet ditt. 

Anonymkode: 34659...efe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere med traumelidelser som studerer/har studert. For noen har det gått bra, for andre ikke. Det viktigste er å få god oppfølging og hjelp til det man sliter med, sånn at man etterhvert kan leve et normalt liv. Får du noe behandling i dag?

Anonymkode: 98a85...2ab

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å søke hjelp for traumene din slik at traumene ikke setter då store konekvenser for livet ditt. 

Anonymkode: 34659...efe

Egentlig et godt poeng, men for det første er det ikke alle som får god hjelp, og for det andre er det ikke alle som blir helt friske selv om de får hjelp og behandling. Så spørsmålet mitt var vel egentlig beregnet på når man befinner seg i en av de gruppene...

Anonymkode: 81b7d...c86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...