Gå til innhold

Sjekke opp legen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos en lege for et kutt i armen i dag, aldri møtt ham før og møter ham nok ikke igjen. Fant navn og mail på nett. Jeg la merke til at han ikke hadde giftering, og han er i rett alder for å være gift.

Ble umiddelbart tiltrukket av ham. Bør jeg gå for å sende ham en Mail? Har ingenting å tape med mindre han offentliggjør navnet mitt eller noe slikt. Det er vel legen som ikke kan sjekke opp pasienten, og ikke omvendt?

Anonymkode: 8e6a1...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett om han er lege eller ikke er det vel litt creepy å få mail av en man møtte på jobb. Tenk at du sitter i kassa på rema og en dag får mail av noen som hadde kjøpt bananer av deg på mandag

Anonymkode: ba210...838

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette virket VELDIG stalker-ish. Men om du tør, så versågod. Vær obs på at det ikke er sikkert han husker deg en gang, og han kan også ha kjæreste/samboer/partner eller noe annet - eller han kan være gift (ringer er fyfy for helsepersonell).

Nei, leger har ikke lov til å ha et forhold til pasienter. Det er ingen som bryr seg om hvem som sjekker opp hvem, han kan ikke ha et forhold til en pasient. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var hos en lege for et kutt i armen i dag, aldri møtt ham før og møter ham nok ikke igjen. Fant navn og mail på nett. Jeg la merke til at han ikke hadde giftering, og han er i rett alder for å være gift.

Ble umiddelbart tiltrukket av ham. Bør jeg gå for å sende ham en Mail? Har ingenting å tape med mindre han offentliggjør navnet mitt eller noe slikt. Det er vel legen som ikke kan sjekke opp pasienten, og ikke omvendt?

Anonymkode: 8e6a1...cce

Oppsøk han på jobben igjen og spør om han vil ta en kaffe.

Anonymkode: fda4d...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tråder som dette har det vært flere av. 

En lege er ikke interessert i å innlede noen privat kontakt med pasienter. De har og har rett på å ha et privatliv. Tenk på hvor mange pasienter en lege møter i løpet av en arbeidsdag, tror du de er interessert i å bli kontaktet av innbilske pasienter i massevis? Leger har og en etikk, de skal forholde seg til for ikke å bli arbeidsledig. Du er neppe så interessant at en lege eller flere er villig til å bryte både yrkesetikken og loven, med arbeidsledighet og kanskje dom som resultat. 

Respekter yrkesgrupper du møter sin rett på privatliv. Det du gjør kan bli oppfattet som krenkelse av privatlivets fred og ende med politianmeldese og kontaktforbud. 

Anonymkode: 515a0...345

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte kjæresten min via jobben. Jeg var sykepleier på et sykehjem, han var legevakt som kom opp ved et dødsfall. Til og med da var han veldig nervøs og skeptisk siden vi møttes via jobb. Så jeg tviler på at du kommer noe sted siden du var pasient! Han har også rett på privatliv, og har han pittelitt respekt for yrket sitt innleder han ikke forhold til en pasient. Siden han var ''i gifteklar alder'' (jeg leser 25-30-35 år) kan man anta at han er relativt nyutdannet, og de er ofte mye mer nervøs for jobben sin og etikken. 

Anonymkode: dfe1b...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gi etter for press. Hvis han prøver seg så anmelder du han. 

Anonymkode: e4880...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi etter for press. Hvis han prøver seg så anmelder du han. 

Anonymkode: e4880...f10

Haha! Leste du i det hele tatt hovedinnlegget?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel ubehagelig å bli sjekket opp på jobb, og som helsepersonell (og spesielt for autoritetspersoner som leger) er det ekstra ubehagelig. Det spiller egentlig ingen rolle om du tar kontakt utenfor arbeidstid. Du bemerket deg han da du var pasient. 

Anonymkode: 52569...eaf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den over. 

Det er faktisk svært ubehagelig å bli sjekket opp på jobb. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden så kan jeg forstå deg at man kan bli betatt av noen og ville prøve å bli kjent med de, men på den andre siden så jobber jeg i butikk og jeg kan ikke fordra å bli sjekket opp av mannfolk når jeg jobber. Bare fordi man smiler og er hyggelig betyr ikke at en vil ha noe mer eller prøver å flørte. Det har noen folk vanskelig for å fårstå tror jeg. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg å gjør men tenkte jeg skulle skrive dette hvertfall hehe:) 

Anonymkode: 9e4cd...2dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er lege og han har blitt sjekket opp av en pasient en gang. Hun hadde funnet telefonnummeret på nettet og ringt han. Kan vel si at det ikke var så populært. De fleste leger må jo fjerne privat informasjon på nettet slik som telefonnummer og adresse nettopp på grunn av at pasienter tar kontakt på privaten enten det gjelder spørsmål angående sykdom eller andre ting. Med andre ord, tror ikke han vil juble når han leser mailen din.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Det var det en venninne av meg som også ville. Hun dro meg med på en "stalkingtur". Da hun fant ut at han bodde i et hus sammen med mange andre med samme etternavn og mest sannsynlig var gift så innså hun at det var best å la det ligge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21/03/2017 den 22.24, Forundret.. skrev:

Haha! Leste du i det hele tatt hovedinnlegget?

Tipper det var parodi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han ikke er din fastlege eller behandler du går hos/har planer om å gå hos, så er det ingenting i veien for å be han ut. Det er ikke ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Date legen. Ikke noe stress. Gi han o det minste muligjeten tll å ta et altivt selv. Bare koselig det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, March 21, 2017 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Var hos en lege for et kutt i armen i dag, aldri møtt ham før og møter ham nok ikke igjen. Fant navn og mail på nett. Jeg la merke til at han ikke hadde giftering, og han er i rett alder for å være gift.

Ble umiddelbart tiltrukket av ham. Bør jeg gå for å sende ham en Mail? Har ingenting å tape med mindre han offentliggjør navnet mitt eller noe slikt. Det er vel legen som ikke kan sjekke opp pasienten, og ikke omvendt?

Anonymkode: 8e6a1...cce

Legen er ikke interessert i å miste jobben sin på grunn av en inbilsk pasient. Er du riktig uheldig vil han mene du bør vurderes av en psykiater fordi du opptrer som du gjør, dersom du setter tankene dine ut i handlinger. I beste fall gir legen beskjed om at den pasienten får andre ta seg av i ettertid. (Merket på journalen din i merknadsfeltet.) 

Leger har ikke lov til å ha forhold til pasientene sine privat. Da risikerer de å bli avskiltet og arbeidsledig. 

Anonymkode: 515a0...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...