Gå til innhold

Folkehøyskole verdt pengene?


Saarraa

Anbefalte innlegg

Jeg syns absolutt det var verdt det. Ville gjort det igjen om jeg kunne.

Anonymkode: 3fdee...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sønn som går på folkehøgskole nå.

Han har hatt sitt beste år noensinne. Fått masse nye venner som har helt de samme interessene som ham. Forhåpentligvis vil disse vennskapene vare i årene som kommer.

Vi var veldig spent på hvordan det ville bli, for han er en gutt som ikke så lett åpner seg for nye mennesker, og det skal mye til for at han slapper av og trives. Fra å være en som helst ønsket en-til-en vennskap, er han nå en del av en "gjeng" bestående både av jenter og gutter. Når han er hjemme i ferier blir han rastløs og savner vennene sine. De vennene han hadde fra før er ikke så sosiale som det han nå er blitt, så han sliter litt med å få de med seg på ting.

Når det gjelder betaling så fullfinansierer han dette året med lån/stipend fra lånekassen. Vi har ikke anledning til å betale dette for ham, men betaler hjemreiser og sponser med lommepenger.

For ham vil det være verdt hver eneste krone. Han har vokst så mye på denne erfaringen. Lånet vil være på drøyt 60000,- når deler blir gjort om til stipend ved skoleårets slutt.

I tillegg er han nå motivert til å starte på en 5-årig utdannelse til høsten. Det var han ikke for ett år siden.

Det er selvfølgelig individuelt hvor mye utbytte man har av et år på folkehøgskole, og om man synes at det er verdt det det koster.

Anonymkode: c9020...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg tok opp studielån, og for meg var det helt klart SÅ verdt det. Etter å ha studert i 5 år og med studielån på 350 000 bekymrer det meg virkelig ingenting at 50 000 av de kommer fra folkehøgskole. Hadde glatt gjort det igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt verdt det, et av mine beste år garantert. Traff kjæresten min der, har nå vært sammen i 5 år :) Fikk også dratt 3 uker til en annen verdens del, og det var fantastisk :) Det er jo ikke faglig krevende men det er heller ikke poenget med fhs. Det er en fin overgang fra å flytte hjemmefra, finne litt ut av seg selv og bli kjent med nye folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...