Gå til innhold

Sykemelding ved venners dødsfall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp vite at en nær kompis som jeg har vokst opp sammen med, er død. Vi er begge i slutten av 20-årene, så dette er et stort sjokk for alle sammen. Det har ikke gått opp for meg enda, og jeg føler meg helt fjern. Klarer ikke ta det innover meg. Jeg jobber som lærer, og må være veldig "på" hele dagen. Er det noen som vet om det er "naturlig" å få en sykemelding når noe sånt skjer? Som sagt har jeg en krevende jobb, og jeg kan ikke stikke meg bort dersom jeg har behov for det. Men vet ikke om det å miste en venn er god nok grunn til sykemelding?

Anonymkode: a0dbc...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre er det kun sykdom som kvalifiserer til sykemelding. Snakk med legen din om hvordan dette påvirker helsen din.

Anonymkode: ddb02...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig eller normalt å bli sykemeldt av at en i vennekretsen dør, enten man er lærer eller parkeringsvakt. At dødsfallet virker inn på deg, og at du sørger, er ingen sykdomsdiagnose i seg selv. Det er brutalt og vondt, men likevel en del av livet. Et liv som ikke bare kan ha solskinnsdager. 

Hvis du oppriktig mener at dødsfallet innvirker så på din helse at du ikke er arbeidsfør på grunn av det, så kontakter du selvsagt lege og drøfter sykemelding med denne, men som sagt er det ikke akkurat normalt.  

Anonymkode: b15e1...22b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Sykemelding pga psykisk ubalanse er helt innafor.

Anonymkode: 82343...567

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Sykemelding pga psykisk ubalanse er helt innafor.

Anonymkode: 82343...567

Ikke i den situasjonen TS beskriver.

Skulle tatt seg ut om alle ble sykmeldt hver gang de mistet venner eller bekjente.

Anonymkode: b6fb9...b38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider