AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Siden jeg gikk på barneskolen ble jeg mobbet for å være overvektig. Jeg spiste skvip og dritt hver dag. På ungdomsskolen snudde jeg mening og begynte med den typiske "slutte å spise" perioden. Ingenting annet en kviser blomstret opp i ansiktet mitt. Jeg falt dypere og dypere ned i kjelleren. Så sommeren før mitt første år på VGS så fikk jeg påvist epilepsi. Jeg startet på medisiner, og disse medisinene ble jeg kjempe dårlig av. Jeg gikk ned 20 kilo over sommeren. Lå hjemme og kastet opp hver dag. Viser seg i dag at jeg burde har byttet medisiner. Noe som ikke skjedde, for jeg hadde en veldig tullete nevrolog. Nå er jeg 22 år og venter mitt første barn slutten av april/starten av mai. Jeg har gått igjennom et svangerskap som har vært greit nok trøblete, men har gått opp 14 kilo. Nå sitter jeg her igjen og er kjempe redd for å ikke gå ned disse kiloene, at jeg skal gå rett i veggen når jeg får min nydelige datter! Jeg var alltid den jenten som ble sett på som den store jenta som gjerne ikke ble inkludert. Enten ikke pen nok eller så var venninner redde for at jeg skulle ødelegge med å være den stygge i gjengen. Jeg er nå sjeleglad for at jeg har en samboer og får en vakker liten datter, men er livredd for å bli som jeg var. Usikker, og stor. Tanken om at den siden ved meg selv skal komme fram etter jeg har fått et barn er jo kjempeskummelt! Noen som har følt det liknende? Anonymkode: 002d8...89e
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 Slutt å bry deg hva andre tenker om deg.
mandel92 Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 Det er ikke uvanlig, som du sikkert vet, å legge på seg i svangerskapet. Det høres jo ut som om du var ganske slank siden du hadde gått ned 20 kg? Uansett; Vekt er ikke det som definerer om du er vakker eller ikke. Det er mange mennesker jeg kjenner som jeg vil beskrive som nydelige som likevel ikke er det man kan kalle modellpen. Utstråling har så utrolig mye å si. Du har en samboer som sikkert synes du er nydelig, og du er så heldig at du har en nydelig datter. Sjansen for at noen tenker på deg som stygg er minimal. Det er veldig sjelden at voksne mennesker går rundt og vurderer utseendet til de andre på gata...(er det ikke?).
Eirams Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Alt for mange sliter med slike følelser, og det er ikke slik at man bare kan slutte å bry seg om hva andre tenker om deg. Det blir det samme som å si til en psykisk syk person at de må "ta seg sammen". Dette gjør bare vondt verre. Kognitiv terapi kan hjelpe deg med slike tanker :-) http://www.webpsykologen.no/artikler/vi-styres-av-ubevisste-monstre/ http://www.webpsykologen.no/artikler/a-miste-selvtilliten-sa-snart-du-stoler-pa-deg-selv-vil-du-vite-hvordan-du-skal-leve/ http://www.webpsykologen.no/artikler/speilet-lyver-aldri-lav-selvtillit/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå