AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Hei! Jeg har snusa i 4 år nå, og er egentlig veldig klar for å slutte. "Alle" sier at det er så enkelt å slutte,men jeg synes ikke det. Slutter jeg, så spiser jeg en god del mer mat. Og jeg orker ikke å gå opp i vekt,da kommer det til å tære på psyken min. Så hvis jeg føler meg større, så sprekker jeg. En ond sirkel, men jeg har ikke lyst å slite med mat, det er viktig for meg. Hverken overspising/ekstrem sunn/underernæring. Er det noen som har tips og triks til snus-stopp, på en sunn måte? (Ang tyggis, som mange bruker, så blir jeg dårlig i magen av mye tyggis.) Anonymkode: c6910...cbb
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. mars 2017 #2 Skrevet 20. mars 2017 nikotinplaster? det reddet meg da jeg sluttet å røyke.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #3 Skrevet 20. mars 2017 Sånn. Det er slik tennene dine kommer til å se ut hvis du ikke slutter Anonymkode: 4215a...ae9
dillyduzit Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Det er nesten så jeg har lyst å si; skal vi gjøre det sammen? Jeg har dessverre ingen tips, men jeg er også lei av snusingen og vil så gjerne slutte. Det virker bare så vanskelig når man ikke fåt støtte fra en som faktisk har gått igjennom det samme.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #5 Skrevet 20. mars 2017 Champix. Det funker for nikotinsuget og er for røykeslutt, men kan kanskje funke mot snus og? Det koster mye, men er verdt hver eneste krone. Du får resept av legen din. Anonymkode: ff67e...fa3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #6 Skrevet 20. mars 2017 Jeg blir med dere! Er veldig lei snus, snart ligger den jo oppi nesaAnonymkode: ba83b...622
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #7 Skrevet 20. mars 2017 Last ned Slutta-appen og gjør det med cold turkey-metoden. Det er denne måten som visstnok fungerer best, i alle fall hvis jeg skal stole på psykologen min, og det gjør jeg jo . Jeg sluttet for øvrig å røyke på denne måten selv etter 20 år med sigaretter. Nå har jeg holdt oppe i over et år, og jeg ser meg søren ikke tilbake! Anonymkode: 0362d...566 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 Etter sikkert nærmere 20 mislykkede forsøk på å slutte å snuse klarte jeg i år, den 7 januar, å kaste min siste snusboks og slutte helt på dagen. For meg var motivasjonen utelukkende penger, samt at det ikke er pent å se på. Det første du må ha klart for deg er hvorfor du ønsker å slutte. Det jeg gjorde forskjellig fra de mislykkede forsøkene og det forsøket som faktisk lyktes var å bestemme meg på dagen. Jeg hadde tre snus igjen, kjente "panikken" spre seg og gjorde meg klar til å kjøre en tur på butikken for å kjøpe ny som jeg alltid gjorde. Så tenkte jeg meg om i et halvt sekund, spurte meg selv hvorfor jeg gidder det her, og endte opp med å kaste de siste tre snusene og kjøre direkte til apoteket istedet for å kjøpe kick up. Jeg gav meg selv to uker med kick up før jeg var ferdig med det også. Det hjalp meg alle gangene jeg holdt på å sprekke, for det er vanen som er verst - ikke selve nikotinsuget. Etter to uker gikk jeg over på tyggis og fishermans friend, og etter en måned med dette var både vanen og suget borte. Jeg merker det fortsatt at jeg gjerne skulle hatt en snus av og til, men nå er det såpass sjeldent at det går helt fint. Jeg kan gå en uke uten å tenke over at jeg savner snus og jeg har fått merkbart bedre økonomi da jeg snuste en boks om dagen. Mitt største problem var, inntil nylig, at jeg var så nysgjerrig på om det fortsatt ville være like digg med snus. I helga tok jeg faktisk en snus i forbindelse med fest, og jeg angret helt vilt i etterkant fordi jeg trodde jeg skulle få snussuget tilbake og at jeg måtte begynne på nytt. I mitt tilfelle gikk det helt fint med en festsnus, men det er ikke noe jeg vil anbefale for der er det mange som har gått på en smell der. Ikke var det spesielt digg heller, så nå er jeg faktisk rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å ta noen flere i hele mitt liv Jeg var, som deg, bekymret for vektøkning, og i forbindelse med snusslutten min gikk jeg opp 5 kg. Dette er ikke utelukkende snus og overspisning, da jeg har gått fra en fysisk krevende jobb hvor jeg var på beina hele dagen til å bli sykemeldt. Uansett er det lettere å gå ned i vekt enn å slutte å snuse, så jeg angrer ikke et sekund og de 5 kiloene har allerede minsket til 3 så det er ikke noe stort problem. Sist men ikke minst; husk at om du sprekker så er det ikke verdens undergang. Jo flere ganger du sprekker, jo mer irritert blir du og da har du bedre forutsetning for å klare det neste gang. Jeg hadde snust en boks om dagen i 5 år når jeg endelig fikk det til. Viljestyrke er nøkkelordet her Lykke til og hold oss gjerne oppdatert! Anonymkode: 236e5...d0c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå