Gå til innhold

Klær som du gikk med før son du ALDRI kunne gått med i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 30 og har hatt rocka/punkete stil siden midten av ungsomsskolen. Jeg har heller ikke endret kroppsfasong siden da, så jeg bruker omtrent det samme. Har droppet naglebeltet da :P

Anonymkode: 934f3...03c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

article-1097045-02D65BB1000005DC-700_306

- Gulltights eller tights laget av dongri, ok gulltightsen var kun for spesielle anledninger som familiemiddag og skolefotografering...

- Formløs tunika, gjerne med perler sydd på eller paljetter 

- Drongiskjørt med tyll under, gjerne rosa eller sort 

- Rastafletter fra Gran Canaria eller så godt som mamma klarte 

- Sånne hårbånd fra syden med perler på og strikker som man tok rundt hodet for å ikke få hår i øynene 

Barn/ungdom på tidlig 2000 tallet med garderobe som skrek 80-tallet

Anonymkode: 283b1...f09

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sånn ca alt fra jeg var sånn 7 år til ca 18 år tror jeg ikke at jeg ville gått med igjen...

Når jeg var ca 7-9 år gikk jeg med masse stygge tskjorter og gensere med blomstertrykk. Jeg gikk med oransje og gule bukser. Knallrosa genser i fleece og plysjstoff for å nevne noe (ironisk nok er plysjstoff på moten igjen, nei takk).  Jeg hadde sogar en lysrosa bukse med litt sånn glitter på. 

Adidas knappebukse + enorme gensere av merket umbro. 

Så var det en periode det var så populært med jeansbukse med masse forskjellige stoffrester på kanten eller på rumpelommen, jeg hadde en yndlingsbukse som jeg var så forelska i og var overlykkelig når jeg endelig fikk penger til å kjøpe den. 

Militærbukser og baggy bukser med mange lommer og lenker på siden, pluss oversized hettegenser og buffaloskoene som var brede i siden - i guttestilperioden. 

Når jeg nærmet meg tenåra så var det skinnbukser som var på moten. Jeg hadde både en i svart og en i mørkegrønn. Jeg elsket den mørkegrønne. Var vel rundt den perioden det var kult å gå med dongeriminiskjørt også. 

Var en periode det var så populært å gå med stripete pysjbukse på skolen. Skjønner ikke den dagen i dag at jeg ikke synest det var flaut.

På VGS gikk jeg med grønn bukse og var en tid litt hippieinspirert. Hadde et skjerf i regnbuens farger som jeg elsket å bruke. Farga håret mitt rødbrunt og klippet det opp.

Men sånn er det jo bare. Hadde jeg vært ungdom i dag så hadde jeg sikkert gått med 2XU på skolen, selv om jeg ikke hadde tenkt å trene.

Endret av lillsunshine
Skrevet

- Hvite plagg eller veldig lyse farger. For det først ser det ikke fint ut på meg som er veldig lys i huden, og for det andre ser det så fort skittent ut. Jeg er uhelbredelig klønete og ekspert på å søle.

- Hullete jeans. Når man har passert 45 ser det finere ut med hele plagg uten hull.

- Bluser og skjorter med knapper. Det er håpløst å få det til å sitte pent uten at plagget spriker over brystet.

-Hudfargede tynne strømpebukser. Bruker helst strømpebukser i klare farger, eller eventuelt sorte hvis jeg skal være mer nøytral.

Skrevet
24 minutter siden, Perelandra skrev:

- Bluser og skjorter med knapper. Det er håpløst å få det til å sitte pent uten at plagget spriker over brystet.

Har du prøvd Bravissimo?

De har klær i vanlige UK størrelser, med valgene Curvy, Really Curvy og Super Curvy. 

Curvy har litt mer plass til pupper, Really Curvy er en hel størrelse større akkurat ved puppene og Super Curvy er to størrelser større akkurat der det trengs mest. Fantastisk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk veldig mye med svarte klær før, det frister ikke så mye nå.

Mamma likte også å kjøpe signalrøde klær til meg, det kommer heller ikke på tale!

Anonymkode: 69014...223

Skrevet
Akkurat nå, Kvist skrev:

Har du prøvd Bravissimo?

De har klær i vanlige UK størrelser, med valgene Curvy, Really Curvy og Super Curvy. 

Curvy har litt mer plass til pupper, Really Curvy er en hel størrelse større akkurat ved puppene og Super Curvy er to størrelser større akkurat der det trengs mest. Fantastisk!

Kjenner til dem, men har ikke tatt sjansen på å bestille noe derfra siden jeg ikke er vant med UK-størrelser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sånne fake skinnbukser som ble skikkelig svette innvendig, æsj! :fnise: 

Anonymkode: 69014...223

AnonymBruker
Skrevet

Bilderesultat for levis bukse 90 tallet

Anonymkode: 18f5f...ee6

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig hullete bukser slik som dette:Grøss!

7bf69d7e0cd3af20a63f8e967c43f63e.jpg.8d94b838ea1b4eb04740baa3bdbe215a.jpg

Anonymkode: 12621...c9c

Skrevet
22 timer siden, Perelandra skrev:

- Hullete jeans. Når man har passert 45 ser det finere ut med hele plagg uten hull.

- Hullete jeans. Når man har passert 4-5 ser det finere ut med hele plagg uten hull.

Jeg la til en binnestrek som så ut til å falt ut av innlegget ditt :nigo:

• Liker 3
Gjest Emera
Skrevet
På 29.3.2017 den 8.14, EvaLena skrev:

Cord bukser, bredstripete :sjokk:

Jeg elsket de buksene og hadde flere farger, blandt annet burgunderrød og grønn :hakeslepp:

Aldri om jeg setter på meg noe sånt igjen

Å huff, bredfløyelsbukser! Husker hvor stygg fløyelen så ut når plaggene ble slitte. Samme her, aldri mer. 

Så kommer jeg på et tilbehør fra nittitallet, tror jeg. De bittesmå ryggsekkene alle gikk rundt med. Det så helt latterlig ut, en liten klump midt på ryggen og så noen laaange stropper. Det var jo ikke plass til noe som helst oppi dem heller. Men den gangen syntes vi de var så fine.

AnonymBruker
Skrevet
På 3/20/2017 den 13.11, Majott skrev:

Jeg tror jeg kunne gått med alt fra før i dag, bare tilpasset det litt.

Jeg angrer på at jeg kastet de flotte blazerne fra 1998. De hadde vært helt supre nå, ettersom de som er nå er helt lik da. Og jeg har flere flotte klær fra 10-15 år tilbake som er fine og i motebildet fortsatt.

Nå gikk ikke jeg med tights og tunika fra før, så jeg skjønner at man legger fra seg klær når man har endret størrelse. Men mange klær holder seg godt i flere tiår, om man bare kjøper god kvalitet og klassiske plagg. 

Synes ofte de gjør en liten vri slik st blazere og slikt fra før liksom ikke blir helt in likevel, som feks at skuldrene el jakkeslagene er litt store, el.l. Slengbuksene på 90-talletvar liksom ikke like trompet som på 70-tallet. Men man kan jo være heldig.

Selv: Ville ikke gått i mintgrønn posete bomberjakke i dag eller selvsydd posebukse eller gule selvlysende sko. 

Anonymkode: 0219b...f4b

Skrevet
4 timer siden, Kara W skrev:

- Hullete jeans. Når man har passert 4-5 ser det finere ut med hele plagg uten hull.

Jeg la til en binnestrek som så ut til å falt ut av innlegget ditt :nigo:

Takk skal du ha! :fnise:

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ofte de gjør en liten vri slik st blazere og slikt fra før liksom ikke blir helt in likevel, som feks at skuldrene el jakkeslagene er litt store, el.l. Slengbuksene på 90-talletvar liksom ikke like trompet som på 70-tallet. Men man kan jo være heldig.

Selv: Ville ikke gått i mintgrønn posete bomberjakke i dag eller selvsydd posebukse eller gule selvlysende sko. 

Anonymkode: 0219b...f4b

Ja, det er en liten trøst i det, for du har nok rett i det du sier! De blazerne fra -98 er nok ikke helt sånn som vi vil ha dem nå. :)

Typisk det at det gjøres en liten vri, sånn at det en har fra før som egentlig er det samme, ikke passer inn i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...