Gå til innhold

Klær som du gikk med før son du ALDRI kunne gått med i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oransje bukser, etterhvert røde også. Svarte tights med sleng og svart heklet genser til, samt sånn basker-caps. Sånne som lignet en beanie med brem i fløyel.

Bestefartrøyer. Islendergensre. Jeg lagde mye batikkmønster på klærne, og klorin-mønster. 

Hadde noen spisse sko med metallspenner oppå, som man lukket med sånn "norgesglass-metode". 

Gigantiske t-skjorter med sykkelshorts.

hårfrisyre hvor fremre del av håret var helt flatt, gjerne holdt nede av tredve fliseklemmer og hårspray, og bakparten var klippet kortere og bustet til.

ekstrem undercut hele veien rundt! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svære, uformelige skjørt fra UNO, med bestefarstrøye til. Platåsko. Hullete strømpebukser og miniskjørt. Digre t-skjorter og sykkelshorts. Flaut å tenke på enkelte antrekk 😂 Alt for trange klær, jeg har siden 90-tallet gått ned i vekt men opp i klesstørrelse (fordi jeg nå kjøper klær som passer). 

Anonymkode: 53ef2...d64

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Bringebærdrops skrev:

Oransje bukser, etterhvert røde også. Svarte tights med sleng og svart heklet genser til, samt sånn basker-caps. Sånne som lignet en beanie med brem i fløyel.

Bestefartrøyer. Islendergensre. Jeg lagde mye batikkmønster på klærne, og klorin-mønster. 

Hadde noen spisse sko med metallspenner oppå, som man lukket med sånn "norgesglass-metode". 

Gigantiske t-skjorter med sykkelshorts.

hårfrisyre hvor fremre del av håret var helt flatt, gjerne holdt nede av tredve fliseklemmer og hårspray, og bakparten var klippet kortere og bustet til.

ekstrem undercut hele veien rundt! 

Herregud, jeg husker allt! :legrine:

Endret av Perle
Skrevet
På 21.3.2017 den 9.30, Mollie skrev:

Haha! Som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg var 14 år i -97 :fnise: Hadde alle disse klærne jeg og. Hadde nesten glemt de buksene med skjørt! :laugh:

Jeg elsket de buksene, man var fin også skjulte man jo rumpa.  Har aldri vært spesielt fornøyd med akkurat den kroppsdelen. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Var en liten tid det var populært med sånn lappa jeans klær. Slikt:

4d67e15625e795950984700183df034b.jpg

Kan være litt kult hvis det var litt "enklere". Når det var populært skulle man gjerne ha skjørt/bukse og jakke som matchet så ble aaaalt for mye :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Joggebukser med nedbrettet kant i livet.

En stripe med farge i håret, sveiset fast, gjerne blå. 

På ungdomsskolen ble det populært med "dressjakker" i alle slags farger.

Croptop med høyhals. (Midt på vinteren)

Anonymkode: 74c21...bf8

Skrevet

Det som jeg virkelig grøsser av er at jeg gikk en periode med broren min sine sæggebukser. Sånn sæggebukser i jeans, var vel i 9 klasse tror jeg. Hadde min hiphop periode da. Med hettegenser og gjerne flava lue til. 

En annen ting jeg gikk mye med var bukser i stoff og med stort belte sydd på. Yikes! Så på barneskolen med topp over genseren og snekkerbukse. 

Tights ned til kneet og en formløs, stygg tunika. Noen ganger med belte i livet. Slik som dette..... med et belte rundt

img_3922.thumb.jpg.54b13566cb1ba928400fe343304df02d.jpg

Skrevet
På 20.3.2017 den 13.27, Salka skrev:

De klærne jeg brukte som fjortis på 90-tallet. F,eks Adidas knappebukse (eller hurtigsexbukse som vi kalte dem :hoho:), Adidas treningsjakke, gigasvær champion hettegenser, fruit of the loom-genser, dressbukseaktig bukse med sleng og splitt bak, bukse med skjørt, buffalosko, ja det meste av 90-talls-moten egentlig. Tidlig 2000-talls jeans med griselavt liv og bootcut er heller ikke noe jeg ville vist meg i idag. Jeg har ikke lagt på meg, jeg syns bare ikke det er fint lenger. Foretrekker skinnyjeans med normalt liv. Men jeg har også flere klassiske og tidløse klær som jeg har hatt i minst 10-12 år som er like aktuelle nå som da. 

Jeg bruker Champions-genseren min fra 90-tallet enda :sjenert:  Tror det eneste jeg ikke ville gått med lenger er magetopper og shorts med strømpebukser under.  Gud, så flott jeg følte meg med alt for liten hvit shorts med tykke sorte strømpebukser! :ler:

Skrevet
13 minutter siden, LeilaS skrev:

Det som jeg virkelig grøsser av er at jeg gikk en periode med broren min sine sæggebukser. Sånn sæggebukser i jeans, var vel i 9 klasse tror jeg. Hadde min hiphop periode da. Med hettegenser og gjerne flava lue til. 

En annen ting jeg gikk mye med var bukser i stoff og med stort belte sydd på. Yikes! Så på barneskolen med topp over genseren og snekkerbukse. 

Tights ned til kneet og en formløs, stygg tunika. Noen ganger med belte i livet. Slik som dette..... med et belte rundt

img_3922.thumb.jpg.54b13566cb1ba928400fe343304df02d.jpg

He he...... ser da ikke SÅ gæli ut.

Skrevet
6 minutter siden, Hottrio skrev:

He he...... ser da ikke SÅ gæli ut.

Jo det synes jeg virkelig. Nå er ikke de jeg gikk med helt identiske som den på bildet, men var det nærmeste jeg fant :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, LeilaS skrev:

Jo det synes jeg virkelig. Nå er ikke de jeg gikk med helt identiske som den på bildet, men var det nærmeste jeg fant :) 

Okay. Men ofte tror man selv at ting er mye verre enn hva de fleste andre synes.

Det er mange plagg jeg ikke tør å gå i selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde vel at jeg at jeg kom til å være evig boyband- fan, eller evig Eminem- fan. Backstreet Boys og Eminem er jo slettes ikke så verst, men moderne populær- musikk er som regel noe jeg ikke ville tatt i med en jernstang, engang:fnise: 

Sånn pr i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg trodde vel at jeg at jeg kom til å være evig boyband- fan, eller evig Eminem- fan. Backstreet Boys og Eminem er jo slettes ikke så verst, men moderne populær- musikk er som regel noe jeg ikke ville tatt i med en jernstang, engang:fnise: 

Sånn pr i dag. 

Hva har musikk med tråden å gjøre? 

Anonymkode: 12621...c9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seilersko med tennissokker, opprulla joggebukse (tror det var poco loco) med tilhørende genser. Hestehale fra toppen av hodet med flere strikk i forskjellige farger. 

Anonymkode: 63677...a06

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har musikk med tråden å gjøre? 

Ingen verdens ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Leopardmønstret tights.

(Huff)

Anonymkode: 508bc...b5f

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Mari Y skrev:

Ingen verdens ting. 

Nei nettopp. Er jo du som snakker om musikk. Det har ingenting med tråden å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
På 20.3.2017 den 17.46, smalls skrev:

Herregud ja. Lol. Jeg gikk med den derre Flava lua. Den med de øynene på. Er det Flava? Ble veldig usikker nå. Skikkelig foundationen skille og ihjel nappa bryn! :haar: 

Den lua er tilbake :( Datteren min på 7 fikk en til jul og ble superlykkelig. 

Ting jeg brukte som ung/yngre og aldri ville gått med igjen:

Genser og knelange shorts i tjukt joggebuksestoff og knall farge. Hadde både limegrønn, knallblå og oransje. Kunne fint brukes som sett eller mixes sammen. Shortsene var så varme at det aldri passet å bruke dem, var det varmt nok til bare legger ble man svett i rumpa av dem.

Platåsko. Både Buffaloskoene med det rare mønsteret på siden, og sånne som egentlig er vanlige sko, bare med gummiklumper under. 

Boot-cut eller liten sleng i buksa, og de nederste 30 cm av buksa er i et annet stoff. Gjerne brodert med masse farger og påsydd paljetter.

Jeans med bling eller mønster på. Bare NEI, noe så fælt.

Full vintage. Før kunne jeg gå med kjole, hatt, sko og veske i vintage eller replika. Nå føles det som et kostyme og blir bare feil. Bruker fortsatt en del gamle plagg, men må kombinere det på en måte som gjør at det ikke føles som om jeg kler meg ut. Særlig feil føles alt som går i rockabilly-retning, dvs prikker og sånt. Grøss.

Tunika, med empiresnitt. Jeg er ganske stor og ganske høy. Jeg så ut som et partytelt dagen etter festen.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leopardmønstret tights.

(Huff)

Anonymkode: 508bc...b5f

Og rett ved siden av dette ser jeg nå en reklame for en dame i sebrastripet bukse med tigerstripet bluse/jakke :ler: 

Skrevet

Kom på en ting til. Highwaist jeans og magetopp! Jeg føler jeg får så laaaang rumpe i highwaist jeans. :fnise: Magetopp er bare no go nå som jeg har fått litt fett på magen hehe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...