Librarian Skrevet 20. mars 2017 #1 Skrevet 20. mars 2017 Hei. Samboer og jeg drar antagelig til Athen i sommer, i juli. Vi vet det er veldig varmt der nede da, men det er den eneste tiden som passer for en ferie. Når jeg ser på hoteller i byen ser jeg det skilles på om de ligger ved city centre eller Athen shore. Er det noen som har noe å anbefale her? Vi vil sikkert bruke litt tid på strand og bading, men stranda er ikke hovedpoenget med reisen. Hvordan er det å komme seg fra sentrum til kysten og motsatt? Hvis det er enkelt å komme seg rundt overalt med metroen er det jo ikke så farlig hvor vi bor. Så det jeg lurer mest på: Hvordan er det å bevege seg rundt i byen, mtp. på å komme seg fra sentrum, til strand og til attraksjoner? Og et lite sidespørsmål: Er det noen som har erfaring med å reise med tog fra Athen til Thessaloniki? Vi lurer fortsatt litt på om vi skal dele opp ferien mellom disse to byene, men vi klarer ikke helt bestemme oss..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 På 20.3.2017 den 12.43, Librarian skrev: Hei. Samboer og jeg drar antagelig til Athen i sommer, i juli. Vi vet det er veldig varmt der nede da, men det er den eneste tiden som passer for en ferie. Når jeg ser på hoteller i byen ser jeg det skilles på om de ligger ved city centre eller Athen shore. Er det noen som har noe å anbefale her? Vi vil sikkert bruke litt tid på strand og bading, men stranda er ikke hovedpoenget med reisen. Hvordan er det å komme seg fra sentrum til kysten og motsatt? Hvis det er enkelt å komme seg rundt overalt med metroen er det jo ikke så farlig hvor vi bor. Så det jeg lurer mest på: Hvordan er det å bevege seg rundt i byen, mtp. på å komme seg fra sentrum, til strand og til attraksjoner? Og et lite sidespørsmål: Er det noen som har erfaring med å reise med tog fra Athen til Thessaloniki? Vi lurer fortsatt litt på om vi skal dele opp ferien mellom disse to byene, men vi klarer ikke helt bestemme oss.. Athen er flott og spennende by. Det er kokende varmt i juli så tilbring tid vekke fra sola på dagene og drikke mye vann. Det går bytrikk mellom sentrum og stranda. Det tar ca. 30 minutter. Trikk og metro fungerer fint ganske likt som i Oslo, men det er mye folk på metroen og trangt om plassen. Athernerne er veldig hyggelige med turister, og gjør det de kan for at du skal føle deg velkommen. Tog til Thessaloniki har jeg ikke tatt, Tar litt mer enn 5 timer og fungerer helt sikkert bra. Athen er dessuten et fint utgangspunkt for å besøke de greske øyene da det går massevis av ferjer fra havnen Piraeus til Kreta, Mykonos, Santorini, Paros+++. God ferie. Anonymkode: baef8...37a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå