Gå til innhold

Hvor mye kan man forvente av fastlegen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp byttet fastlege for meg og mitt barn. Hadde med barnet mitt første gang der nylig pga betennelse i neglen.

Fastlegen snakket ganske lite og sa ingenting om hvilke krem han smurte på (måtte spørre selv på slutten av timen), bandasjen på fingen var ganske dårlig (måtte sette på egen bandasje dagen etter).

Han sa ikke noe om hvordan man skulle bytte bandasje selv (barn griser til bandasjen hver dag om man ikke vet hvordan beskytte den). 

Spurte legen om jeg kunne rense neglen med vann og bomull, og legen nikket mens han bare gjorde det selv uten å gi noe klart ja eller nei. Det var barnets ønske om at jeg skulle rense siden jeg gjør det forsiktig, noe ikke alle andre leger har gjort før.

Følte jeg måtte mase frem svar og være legen.

Er jeg idiot eller har jeg et poeng om at jeg burde kunne forvente at en lege gir meg bedre opplysning og er mer tydelig enn dette? 

Vurderer nå å bytte lege igjen. Må sies at dette var en av de legene med utenlands hudfarge.

Anonymkode: d75dc...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen skal jo kommunisere! Tror kanskje sårstell, skift, rens osv er mer helsesekretærens rolle. Men han burde jo henvise deg til de. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legen sa bare at vi skulle komme igjen om 1uke. Altså så skulle vel bandasjen bare være på i 1 uke, uten noe form for lufting ingenting bytte for en 5åring. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lattea skrev:

Legen skal jo kommunisere! Tror kanskje sårstell, skift, rens osv er mer helsesekretærens rolle. Men han burde jo henvise deg til de. 

Det var ingen andre enn legen der som jeg så.

Skrevet

Ok. Det finnes dessverre mange leger der ute som skulle hatt en annen jobb. Håper han skrev ut resept om det var behov for det. Apoteket er veldig dyktige på tips rundt sårstell. Og det går ann å Google. Men tilbake til ditt spørsmål rundt hva man kan forvente.... Man kan forvente tillit og bli ivaretatt som pasient.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lattea skrev:

Ok. Det finnes dessverre mange leger der ute som skulle hatt en annen jobb. Håper han skrev ut resept om det var behov for det. Apoteket er veldig dyktige på tips rundt sårstell. Og det går ann å Google. Men tilbake til ditt spørsmål rundt hva man kan forvente.... Man kan forvente tillit og bli ivaretatt som pasient.

Ja, spørsmålet mitt er litt sånn "Er det tillit og er det å bli ivaretatt når man ikke engang får de opplysningene man bør få?" Jeg synes det ikke er for mye å forlange, men hva mener dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...