Gå til innhold

Narsissisme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har fått diagnosen narsissisme? Jeg begynner å lure på om jeg har det selv. Føler et stort behov for å være bedre enn andre i hva enn det måtte være. Jeg nøyer meg ikke med å være helt ordinær, og det føler jeg heller ikke at jeg er. Krever nærmest at andre beundrer mitt utseende, min personlighet og mine egenskaper. Uansett hvor sykt det høres ut. Har likevel svært lett for å bli misunnelig på andre når det gjelder egenskaper og ting dem har fått til. Kan ofte innbille meg at andre er sjalu på meg. Ene dagen kan jeg ha et svært godt selvbilde og være arrogant fordi jeg vet jeg er bedre enn andre, andre dager har jeg et lavt selvbilde og er misunnelig på andre. Liker tanken på at andre beundrer meg. Har dager hvor jeg vet jeg er bedre enn andre. Varierer veldig. Er også gjennomsnittlig empatisk, men har lett for å se ned på enkelte svake personer (gravide, uattraktive++). Hva kan jeg gjøre selv isåfall? Det er vanskelig å forestille seg et liv hvor man er helt ordinær, og hvor folk ikke beundrer en. 

Anonymkode: 665d6...282

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du kan gjøre er å bestille time til psykolog for å snakke om problemet ditt. Det er ikke sikkert du er narsissist,men heller veldig påvirket av tiden vi lever i,og da tenker jeg spesielt på sosiale medier. Også har det en del og si hvor gammel du er,tror jeg. Også lurer jeg veldig på hvorfor du ser ned på gravide?

Anonymkode: aabf4...87d

Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste punktene stemmer faktisk. Det med empati stemmer ikke. Kanskje i enkelte situasjoner, men som regel har jeg god empati med andre.

Be legen din henvise deg så du kan få utredning og evt hjelp :) Må være slitsomt å hele tiden strebe etter det uoppnåelige, så kan være godt å få pratet med noen og få noen verktøy å jobbe med for en lettere hverdag.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Be legen din henvise deg så du kan få utredning og evt hjelp :) Må være slitsomt å hele tiden strebe etter det uoppnåelige, så kan være godt å få pratet med noen og få noen verktøy å jobbe med for en lettere hverdag.

Skal til psykolog nå til uken, får ta det opp med han da. Det er ganske slitsomt ja :(

Gjest GoldenLioness
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal til psykolog nå til uken, får ta det opp med han da. Det er ganske slitsomt ja :(

Så bra :) Lykke til!  Om ikke det er det så får du uansett ryddet opp i hodet og følelsene dine slik at du kan komme deg videre og se fremover :)  

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Så bra :) Lykke til!  Om ikke det er det så får du uansett ryddet opp i hodet og følelsene dine slik at du kan komme deg videre og se fremover :)  

Tusen takk skal du ha! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...