Gå til innhold

Hvor ofte tisser du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid gått oftere på do enn "alle" føler jeg.  Har ikke tenkt så mye over det egentlig før nå. Har mye stress og bekymringer for tiden,  og da har jeg lett for å henge meg opp i ting, og nå er jeg alt for bevisst på egen tissing og går og kjenner etter om jeg må hele tiden.  Jeg kjenner at jeg KAN tisse ganske kjapt etter jeg nettopp har tisset  (kanskje en halvtime etter), men er ikke slik at jeg må.

Men jeg liker ikke den følelsen av å være bittelitt trengt,  om dere skjønner, og jeg blir veldig bevisst på min egen blæren eksistens.  

Jeg tisser 8 til 10 ganger om døgnet har jeg funnet ut ved å skrive opp en uke, sånn ca 2. hver time. Jeg kunne gått oftere men har holdt meg litt lenger enn jeg sikkert ellers ville gjort. Jeg drikker ikke spesielt mye,  egentlig drikker jeg nok for lite. Kommer ikke så mye hver gang, liten blære?

Jeg er så redd for at jeg har diabetes,  men tror ikke jeg har det, var hos legen før jul og tok blodprøver fordi jeg fikk det for meg at jeg sikkert hadde noen mangler  (noe jeg ikke hadde), og jeg nevnte og diabetes som en frykt, men blodprøvene kom tilbake helt fine på alt, hadde det vært uvanlige blodsukkerverdier ville det vel kommet opp. Jeg har hatt litt problemer med at jeg henger meg opp i ting de siste månedene,  og jeg har fått det for meg at jeg har hatt både brystkreft  og at rn hoven lymfeknute var kreft. Legen sjekket meg og etter det ble jeg beroliget. Har aldri bekymret meg for slike ting før, men nå avløses tydeligvis den ene hangupen av den neste. 

Jeg er en sånn som alltid går på do før jeg skal noe, og på bilturer går jeg på do om vi skal fks fylle bensin  selv om jeg ikke må så veldig,  bare fordi muligheten er der (ikke lurt har jeg skjønt).

Men som sagt har jeg ikke vært noe bevisst på dette før,  så det har aldri vært noe stort problem.  Det er ikke noe problem nå heller sånn sett, bortsett fra at jeg har begynt å bekymre meg (som er et problem)  og derfor gjerne vil vite litt hva som er vanlig for dere. 

Har googlet meg blå og ser jo at folk sine tisse vaner er ganske forskjellige.  

Hvor ofte tisser dere og hvor lenge etter dere har tisset kjenner dere at blæren har litt innhold?

jente,  30

Anonymkode: 32bd6...745

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver 3-4 time. Kjenner i grunn ikke noe før jeg har trang til å gå. Folk er forskjellige, og siden du er veldig bevisst på det så går du muligens ofter enn det du må :)

Anonymkode: 03d11...aaa

AnonymBruker
Skrevet

Alt fra hvert 20. minutt til hver fjerde-femte time. Liker også å tisse når muligheten byr seg - men er ikke sånn at jeg MÅ. 

Kan nevne at jeg drikker mye kaffe, og det gjør selvfølgelig at jeg må tisse ofte. Men det kommer helt an på dagsformen og hvordan og hva jeg drikker. Liker ikke å kjenne at jeg må, så prøver å tømme blæren før den er kjempefull. 

Tror ikke du trenger å bekymre deg, TS. 

Anonymkode: 02dc4...a46

Skrevet

Tisser ca. 4-6 ganger om dagen. Står ikke opp om natten for å tisse. Drikker rundt 1.5-2 liter vann om dagen. Drikker ikke kaffe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ganske mye, og telte hvor mange ganger jeg tisset av nysgjerrighet; 16 ganger. Ofte, altså.

Anonymkode: 4691f...214

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tisser sikkert en gang i timen. 

Anonymkode: 93c6e...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Tre ganger om dagen, kanskje fire.

Anonymkode: 5f7cb...071

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon. Tisser ca 12-14 ganger om dagen (aldri om natten) og blodsukkeret mitt var normalt. Holder jeg meg sånn at jeg tisser 10-11 ganger får jeg vondt i blæra og lekkasje ETTER at jeg har tisset selv om jeg prøver å presse ut i 5 minutter. :(

Anonymkode: b4481...6d9

Skrevet

Kanskje en gang i timen, men så drikker jeg ganske mye vann da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tisser ganske ofte selv om jeg vanligvis drikker ganske lite. Må som regel opp om natta og tisse også. På kino prøver jeg å unngå å drikke brus så jeg ikke skal bli så tissetrengt før fimen er ferdig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3-4 ganger om dagen og det tar som oftest lang tid før jeg kjenner blæren er fyllt opp igjen etter toalettbesøk. Noen ganger er jeg litt kjapp og da kan det hende jeg må en tur til litt raskt etterpå.

Anonymkode: 32968...ecb

Skrevet

Det er mengden urin som er viktig. Tisser en over 4,5 liter i døgnet bør det gjøres noe. Det er iallefall det jeg har fått beskjed om.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, emilie123 skrev:

Det er mengden urin som er viktig. Tisser en over 4,5 liter i døgnet bør det gjøres noe. Det er iallefall det jeg har fått beskjed om.

Skal man liksom tisse i glass gjennom en hel dag for å finne ut av det?:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tipper jeg tisser 6-8 ganger i døgnet. Jeg drikker en del, og jeg venter ofte med å gå på do til blæren er ganske full.

Anonymkode: abe4e...c5c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, emilie123 skrev:

Det er ikke store mengdene tror jeg, tipper det er ca 1 dl hver gang. 

Det hjalp å starte denne tråden, plutselig bekymrer jeg meg ikke like mye om akkurat dette  (kan ha noe med at jeg betalte årsavgiften og dermed så kontobeløpet mitt og fikk andre bekymringer).

Anonymkode: 32bd6...745

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man liksom tisse i glass gjennom en hel dag for å finne ut av det?:fnise:

Ja, men det er bedre å bruke et litermål. Dette  kan en gjøre hvis en er bekymret over hvor mye en tisser. Sjelden nødvendig å gjøre det. De fleste tisser ikke så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig nevrotisk så det kan sikkert være lurt å snakke med legen din om dette da det påvirker hverdagen din :) 

Anonymkode: e0b0c...192

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, emilie123 skrev:

Hvis man tisser 4,5 liter i døgnet, så må jo inntaket være rimelig høyt også. 

Anonymkode: a0a58...124

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man tisser 4,5 liter i døgnet, så må jo inntaket være rimelig høyt også. 

Anonymkode: a0a58...124

Ja, det er det. Det kan være flere grunner til at en tisser mye og dermed må drikke mye for og ikke bli dehydrert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...