Gå til innhold

Sopp i flere mnd..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt sopp nå siden juli, har gått på alle slags kurer og vært flink å bruke de når jeg skal, men det går rett og slett ikke bort. Nå har jeg også fått noe slags kløre, ligner på nupper, men de er også utenfor der jeg barberer, det klør noe jævlig og begynner lett å blø, og bløinga stopper aldri..

Både jeg og typen begynner bli rimelig frustrert, har jo vært "stopp" der i flere mnd. Har av og til hatt sex likevel, da blir soppen og sårheten 10 ganger så ille..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk bomullstruser, slutt å barbere deg, kutt ned på sukkeret og gå med løse bukser/skjørt..så hjelper det sikkert. Bruk enten vivag, aco eller lactasyd-såpe.

Skrevet

Kjønnsvorter muligens? Ville uansett tatt en tur til legen, som kan gi deg mer effektiv salve enn Vivag mot sopp.

Skrevet

Bruker du p-piller ?

Prøv å bytt merke.

Hjelper ikke det, prøv et annet prevensjonsmiddel, f.eks p-plaster.

Skrevet

Dessuten; Spis yoghurt (naturell) hver dag! Det hjelper faktisk hvis det er sopp du har...

Gjest Anonymous
Skrevet

Sopp er som oftest et tegn på overvekst av candida, som er en sopp som er i tarmen, og kan slå ut overalt i kroppen, munn,underliv,hud osv. Andre tegn er feks alt av mage problemer som gjerne forværrer seg etter visse måltider ( m karbohydrater) som er maten til soppen, depresjon,"utslitthet", kløe i huden og mye annet.

Går du på p piller,har tatt antibiotika,spiser dårlig, og har dårlig imunforsvar kan det være sopp. De aller fleste av oss har sopp i oss, men imunforsvaret klarer å holde den i sjakk, men blir vi syke eller stressa, er imunforsvaret litt opptatt med andre ting, så soppen klarer å spre seg, får den samtidig sukker går det enda fortere.

Vil du vite mer om soppen er det bare å søke på ordet candida. Uansett er det lurt å hjelpe imunforsvaret uansett hvilken sopp du har. Ta vitaminer og f eks solhatt (som du også kan bruke direkte på huden, ikke i skjeden, men rundt der du har nupper og klør)

lykke til.

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sleit med sopp i flere måneder, faktisk nesten et helt år.. Holdt på å bli tullete!! :-x Jeg hadde vondt og mannen var frustrert..

Så jeg bestemte meg for å gå til legen for å høre. Disse greiene du får kjøpt på apoteket funket ikke for meg i det hele tatt etterhvert.. var bare 2-3dager så var det på'an igjen..

Hos legen fikk jeg en resept på EN tablett som skulle SVELGES (for en nydelig oppfinnelse!!) Og det funket som bare det! har ikke hatt sopp siden den gangen!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg sleit med sopp i flere måneder, faktisk nesten et helt år.. Holdt på å bli tullete!! :-x Jeg hadde vondt og mannen var frustrert..

Så jeg bestemte meg for å gå til legen for å høre. Disse greiene du får kjøpt på apoteket funket ikke for meg i det hele tatt etterhvert.. var bare 2-3dager så var det på'an igjen..

Hos legen fikk jeg en resept på EN tablett som skulle SVELGES (for en nydelig oppfinnelse!!) Og det funket som bare det! har ikke hatt sopp siden den gangen!!

Akkurat denne pillen fikk jeg resept på av lege i dag, endelig en lege som tar dette seriøst. Tidligere har jeg bare fått høre av legen at jeg skal prøve canesten uansett hvor mange ganger jeg kommer tilbake.

Heter den ikke Diflucan tro?

• 6 år senere...
Gjest Luise
Skrevet

ka heter den tabletten du hadde fått av legen? jeg fikk flukonazol og den dritten virket bare 1 dag,alt kom tilbake neste dag. I dag kjøpte jeg solhatt exstrakt, få sjå ka det blir. .Eg vil ikkje ha den i resten av livet. Både eg og mannen min e frustrerte totalt :( eg e 24 år og har soppifeksjon i 1 måna nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...