Gå til innhold

Å definere folk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen bekjente skal alltid definere meg og hva jeg eventuelt gjør.
Jeg får en følelse av at dem sitter og diskuterer meg hver dag hele tiden.
Det kommer lange regler om hva jeg liker og ikke, og lite av det stemmer. Disse folkene tror at jeg er sånn, men som sagt: ingenting stemmer.
Men det som er morsomt er at når de finner ut at noe av det jeg har blitt definert som, så finner de noe annet ved meg som heller ikke stemmer. 
For meg blir det et mas som ikke har en begynnelse og ikke har en slutt. Lett å lese er jeg også. Personen skulle bare ha visst. Vedkommende tar så feil. :ler: 

Sjenert er jeg visst (helt feil), jeg hater small talk, jeg liker bare en viss type mennesker (feil), hvis jeg ikke svarer folk fordi jeg ikke kan så er jeg introvert, hvis jeg ler på en spesiell måte så flørter jeg visst, jeg skal visst bare ha en spesiell type mat, hvis jeg ikke er interessert i vennene til disse bekjente er jeg sær og da kommer det den reglen om hvor prippen jeg visst nok er og sånn går lista. Det er så slitsomt. Det er nesten så jeg tror disse menneskene er spin spikka gærne. Ikke virker dem intelligente heller, for da hadde dem ikke bomma så mye på menneskelige egenskaper. Jeg tror ikke jeg hadde irritert meg over dette hadde det ikke vært for at egenskapene man blir tillagt er kjedelige, ukorrekte og rett og slett trangsynte.

Men vet dere hva, jeg kommer til å være den jeg er jeg. Jeg forandrer meg ikke for noen, spesielt ikke for noen som er så fordomsfulle. 
Jeg er ikke den eneste som blir definert ned til hver minste detalj. Hva med å ta en liten selvgransking? Det hadde vært noe det... men jeg tror dem hadde kommet med feil svar da også. Det er ikke èn ting som stemmer om meg altså, men det er jeg likeglad for, for hvis slike mennesker hadde kjent meg så hadde jeg ikke hatt et vanlig liv.

Anonymkode: 5559c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mennesker har behov for å definere andre, fordi det gjør dem tryggere å ha plassert dem et sted oppi hodet sitt.

Det er veldig vanlig, men ikke alle sier høyt hvordan de har klassifisert deg, da. Det er jo litt frekt. 

Det som er fint med de som sier slikt høyt, er jo at du får mulighet til å spørre dem hvorfor de tror dette om deg. 

Når du vet det, kan du nemlig justere oppførselen din slik st ikke andre tror det samme. 

Anonymkode: ffb8d...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker har behov for å definere andre, fordi det gjør dem tryggere å ha plassert dem et sted oppi hodet sitt.

Det er veldig vanlig, men ikke alle sier høyt hvordan de har klassifisert deg, da. Det er jo litt frekt. 

Det som er fint med de som sier slikt høyt, er jo at du får mulighet til å spørre dem hvorfor de tror dette om deg. 

Når du vet det, kan du nemlig justere oppførselen din slik st ikke andre tror det samme. 

Anonymkode: ffb8d...3bd

Ja, det kan være bra og men også skikkelig frekt. 

Anonymkode: 5559c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet du hvertfall hvordan du blir oppfattet. 

Anonymkode: bbe89...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Når du vet det, kan du nemlig justere oppførselen din slik st ikke andre tror det samme. 

Anonymkode: ffb8d...3bd

Nei, akkurat det gidder jeg ikke ass. Da må man isåfall gjøre seg til hver dag omtrent. Man er den man er rett og slett så får de som definerer folk tror hva dem vil. Jeg kan ikke gå rundt å gjøre meg til for å gjøre disse trangsynte folka fornøyd. Jeg kan ikke forandre personligheten min bare fordi at noen må definere meg og være misfornøyd med hva enn personen er misfornøyd med.

Nå kan jeg definere andre litt: Jeg syntes dem snakker for mye, hun ene lager alltid for mye mat faktisk, hun tredje spiser for mye, hun fjerde går for fort typisk henne å gå kjempe fort, det er typisk for person nummer 5 og unngå skole/jobb (tipper han/hun skulker), det er typisk person Y å drikke Long Iceland Ice tea så nå skal jeg diske opp den drinken til person Y, det er typisk person X å ikke spise så nå skal jeg hjelpe person X med det, osv. :ironi: Dette er å overkjøre folk og å definere dem.

Det kan være godt ment når det sies høyt. Det er jeg enig i. :) 

Anonymkode: 5559c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet du hvertfall hvordan du blir oppfattet. 

Anonymkode: bbe89...31a

Ja, men de får bare tro det, det stemmer ikke, men what ever. 

Anonymkode: 5559c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker har behov for å definere andre, fordi det gjør dem tryggere å ha plassert dem et sted oppi hodet sitt.

Det er veldig vanlig, men ikke alle sier høyt hvordan de har klassifisert deg, da. Det er jo litt frekt. 

Det som er fint med de som sier slikt høyt, er jo at du får mulighet til å spørre dem hvorfor de tror dette om deg. 

Når du vet det, kan du nemlig justere oppførselen din slik st ikke andre tror det samme. 

Anonymkode: ffb8d...3bd

Jeg tenker at det er fint at noen er såpass ærlige og ikke skjuler hensiktene sine, fremfor de som tenker det i skjul og nekter for det. Alle definerer, alle bæsjer også, til din informasjon. Litt samme greien som de som ser litt surt på dem med penger men som ikke hadde sagt nei selv til penger for økt livskvalitet. De ærlige burde jo fremelsket, ikke bli offer for at du føler behov for å "ta" dem? Hva med heller å argumentere, tilføye, fremfor å spørre om "åffer det a?". Du gjør egentlig bare samfunnet mer kjedelig. Men du føler vel at du gjør noen eller deg selv en tjeneste. Kanskje det er kontrollfreaken i deg som holdes i hevd.

Anonymkode: ad699...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er fint at noen er såpass ærlige og ikke skjuler hensiktene sine, fremfor de som tenker det i skjul og nekter for det. Alle definerer, alle bæsjer også, til din informasjon. Litt samme greien som de som ser litt surt på dem med penger men som ikke hadde sagt nei selv til penger for økt livskvalitet. De ærlige burde jo fremelsket, ikke bli offer for at du føler behov for å "ta" dem? Hva med heller å argumentere, tilføye, fremfor å spørre om "åffer det a?". Du gjør egentlig bare samfunnet mer kjedelig. Men du føler vel at du gjør noen eller deg selv en tjeneste. Kanskje det er kontrollfreaken i deg som holdes i hevd.

Anonymkode: ad699...47d

Jeg skjønner ikke det med å gå på anonymbruker personlig. Altså det du mener om vedkommende (som sikkert ikke stemmer). Hold deg til saken.
Hvis du ikke klarer det så har du ikke noe å gjøre i en debatt. Det sier veldig mye om deg egentlig, at en anonym person gjør hele samfunnet kjedelig. Hvordan er du da? Kan ikke du heller skrive litt om deg selv? 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...