Gå til innhold

Dere uten døgnrytme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i flere år hatt en fast døgnrytme hvor jeg har lagt meg senest kl 23 og stått opp senest kl 7 hver eneste dag (også i helger). 

Nå skal jeg begynne i en deltidsjobb (ved siden av studier) hvor vaktene er veldig varierte. Kveldsvaktene er ferdig kl 23, og da er jeg ikke hjemme før ca. 23.40 pga. buss. Dette betyr at jeg er nødt til å bryte den faste døgnrytmen min siden jeg ofte får slike kveldsvakter da jeg er på skolen på dagtid. 

Har samtidig et ønske om å bryte denne døgnrytmen, fordi jeg vil kunne være ute sammen med venner til langt på natt uten at det går utover "vanen min". Leser overalt om at man bør ha en fast døgnrytme både i helger og ukedagene, men er det virkelig så nødvendig?

Dere som legger dere og står opp til ulike tider jevnt om, hvordan fungerer dette for dere? Jeg vil/skal jo fortsatt legge meg innen 23 og stå opp så tidlig som mulig de dagene jeg kan det, pga. skolearbeid (og hvis jeg har dagvakt på jobb). Så jeg kan ikke bare snu om døgnrytmen heller, det ideelle er å kunne variere tidspunktene uten at det blir problemer ut av det. 

Anonymkode: be4eb...b76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...