Gå til innhold

Hva slags mensbeskyttelse bruker du?

Hva slags beskyttelse bruker du?  

53 stemmer

1. 1. Hva slags beskyttelse bruker du?

• Bind
      21
    • Tamponger
      25
    • Menskopp
      18
    • Evt. annet?
      2

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig: Hva slags beskyttelse foretrekker dere damer?

Jeg har selv endelig kvinnet meg opp til å teste menskopp, og kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke prøvde det før! Tamponger funker i og for seg fint, bind fikser jeg bare virkelig ikke.

Anonymkode: ae40f...ee7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg er tilbake på tamponger etter at jeg hadde en episode der jeg ikke fikk ut menskoppen igjen. Jeg prøvde den først som den var med den tuppen som stikker ut, men den gjorde vondt så jeg klippet den litt. Jeg fikk ikke tak i enden og fikk helt panikk. 

Anonymkode: d4533...731

Skrevet

Jeg bruker menskopp, gjør hverdagen så mye enklere. Den kan jo sitte inne i opptil 12 timer også, så sant man ikke blør mer enn det er plass til

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tamponger når jeg skal ut av huset, bind når jeg er hjemme. 

Anonymkode: 0afef...7c9

• Liker 2
Skrevet

Menskopp til vanlig, tøybind for dagene jeg blør ekstra lite.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting :) litt blod har aldri skada noen

Anonymkode: f8ae8...8eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blør veldig masse, som regel store klumper. Ingen bind i verden klarer å ta unna klumpene, og jeg blør igjennom tampong. Frustrert!

Anonymkode: fedf9...297

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skader alt av interiør og klær når man blør så man skulle tro man er døende da

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg er tilbake på tamponger etter at jeg hadde en episode der jeg ikke fikk ut menskoppen igjen. Jeg prøvde den først som den var med den tuppen som stikker ut, men den gjorde vondt så jeg klippet den litt. Jeg fikk ikke tak i enden og fikk helt panikk. 

Anonymkode: d4533...731

Jeg har klippet den tuppen helt av (den er litt ekkel og gjorde at jeg kjente koppen veldig godt), men jeg har aldri hatt et problem med å få den ut. Hender jeg må "grave" litt (det hørtes ekkelt ut!), men så lenge jeg sitter på huk er det helt uproblematisk :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs?! Aldri i verden om jeg kunne gjort det, jeg hadde jo virkelig blødd overalt! Ikke en deilig følelse med blod som renner hele veien, gjennom klærne og nedover beina, og ødelegger klærne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Jeg lukker et eller annet, og trenger bare gå på do litt ofte.

Anonymkode: 46afd...58a

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blør veldig masse, som regel store klumper. Ingen bind i verden klarer å ta unna klumpene, og jeg blør igjennom tampong. Frustrert!

Anonymkode: fedf9...297

Menskopp høres kanskje ut som tingen for deg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bind. Jeg klarer ikke bruker tamponger:P Jeg har prøvd alt som er å oppdrive i butikkhyllene av ulike typer, men jeg fatter ikke at folk klarer å gå rundt med den greia oppi musa:P Menskopp skal jeg innrømme jeg ikke har prøvd enda, men jeg må si jeg er litt nysgjerrig på hvordan det fungerer i praksis. Altså, jeg ser liksom for meg at jeg går på do i en bås på f.eks. et kjøpesenter, tar ut koppen, tømmer den, og vil vel få blod på fingrene? Er jo ikke vask inn på en bås, da må jeg jo kle sette den inn igjen, kle på meg og gå ut for å vaske hendene fri for blod:P

Anonymkode: 2e074...5ef

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bind. Jeg klarer ikke bruker tamponger:P Jeg har prøvd alt som er å oppdrive i butikkhyllene av ulike typer, men jeg fatter ikke at folk klarer å gå rundt med den greia oppi musa:P Menskopp skal jeg innrømme jeg ikke har prøvd enda, men jeg må si jeg er litt nysgjerrig på hvordan det fungerer i praksis. Altså, jeg ser liksom for meg at jeg går på do i en bås på f.eks. et kjøpesenter, tar ut koppen, tømmer den, og vil vel få blod på fingrene? Er jo ikke vask inn på en bås, da må jeg jo kle sette den inn igjen, kle på meg og gå ut for å vaske hendene fri for blod:P

Bruk handikap doen da vel :P 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menskopp kan du ha inne i 12 timer eller mer, avhengig av hvor mye du blør. Jeg har brukt min i to år, og har fremdeles aldri hatt behov for å tømme den oftere enn når jeg står opp og før jeg legge meg.Om det derimot skulle være nødvendig å tømme den offentlig vil jeg tro en vannflaske i vesken og litt dopapir gjør susen :) Har i hvert fall hørt om flere som gjør det på den måten.

Skrevet

Jeg har ikke mensen, da jeg har p-stav i armen, men de siste årene hvor jeg klønet med p-piller og blødninger brukte jeg menskopp. Helt utrolig fantastisk å slippe stinkende bind og tamponger og redsel for å blø gjennom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk handikap doen da vel :P 

I byen jeg bor i er det vanlig at man må å hente nøkkelen til handicap-toalettet hos personale nettopp fordi folk som ikke har handicap benytter seg av dem ;)

2 timer siden, Kragebein skrev:

Menskopp kan du ha inne i 12 timer eller mer, avhengig av hvor mye du blør. Jeg har brukt min i to år, og har fremdeles aldri hatt behov for å tømme den oftere enn når jeg står opp og før jeg legge meg.Om det derimot skulle være nødvendig å tømme den offentlig vil jeg tro en vannflaske i vesken og litt dopapir gjør susen :) Har i hvert fall hørt om flere som gjør det på den måten.

Jeg hater vesker. Skjer ikke at jeg drasser rundt på det:P Men forutsatt at jeg ikke behøver å tømme den så ofte(blør ikke så mye), så bør jeg kanskje prøve. Men er litt redd den skal forsvinne oppi der? Den har vel ikke en sånn tråd å dra i slik som en tampong? Og kjenner man at den er der på samme måte som en tampong? For det er jo litt av problemet jeg har med tamponger; jeg kjenner liksom at den er der(og føler jeg går som om jeg har dreti i buksa :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg varierer litt og kan bruke alle tre. Foretrekker menskopp men i enkelte situasjoner er det mer praktisk med tamponger.

Anonymkode: 0f702...e10

Skrevet

Bind, men nå blør jeg veldig lite. Hadde det ikke vært for at det begynner å lukte etter en stund, så hadde jeg klart meg med 1-2 bind gjennom hele perioden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...