Gå til innhold

Blir nudister kåte på stranden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bade og sole meg naken på Huk i sommer, synes det er deilig å bade naken og gå med stumpen bar. Men hba jeg jeg forvente meg på en nudiststrand? Er de avslappet ift nakenhet, eller er de fleste der for å glo på kjønnsorganer og pupper? Går de gamle mennene med sråkuk på stranden? 

Anonymkode: 11038...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Nudister blir ikke kåte på stranden. De er der for å bade og sole seg.

Hvis det kommer kikkere til Huk, blir de kanskje kåte. Men kikkerne er påkledd.

Så lenge du holder deg unna de påkledde og finner deg en plass blant de nakne, er du trygg.

 

Anonymkode: b1788...610

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blir vel liksom avkledd psykisk, det er mange voksen spa avdelinger i utlandet samt sauna hvor det er helt naturlig å være naken

Anonymkode: 4a85c...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir en vanessak det der. men husker jeg fort måtte legge meg på magen en gang jeg så en dame som kledde på seg. The irony. :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir kåte på nudiststrand, de fleste som er der jevnlig, blir ikke. 

Du kan forvente deg mennesker i alle kjønn, former, alder og legninger, som liker å være nakne. 

De aller fleste der er avslappet med tanke på nakenhet, de som ikke er det, er somregel påkledd og enten gått ned dit ved en feiltakelse, eller for å titte på "freaks" som liker å være nakne (det ser en gang i blandt). 

Ja, det er eldre mennesker på Huk. 

Det de IKKE er avslappet til derimot er høye lyder, og når det ser ut som noen tar bilder eller filmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Red Queen

Kikkerne blir som regel fort jaget bort uansett, så ikke vær redd for det. Vet du, så snart du kommer til stranden og legger deg ned så forsvinner alle bekymringene dine veldig fort. Vet du ikke tror det før du ser det selv, men det er faktisk akkurat som å ligge på en hvilken som helst strand. (og der kan jo uansett fantasien vandre litt i ny og ne? Det gjør i alle fall min, uansett hvor jeg er :-) )

 

Ikke vær redd, du. Kos deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å bade og sole meg naken på Huk i sommer, synes det er deilig å bade naken og gå med stumpen bar. Men hba jeg jeg forvente meg på en nudiststrand? Er de avslappet ift nakenhet, eller er de fleste der for å glo på kjønnsorganer og pupper? Går de gamle mennene med sråkuk på stranden? 

Anonymkode: 11038...633

Nudister har et naturlig forhold til nakne kropper. 

Sex er noe de aller aller fleste bedriver uten for stranden, enten de bruker badetøy eller er tilhenger av å være tekstilløs. 

 

Anonymkode: d3b1e...d95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Jeg har sett ståpikker på nudiststrender, men eierne pleier ikke akkurat å glo på andres kropper på en seksuell måte. De greiene pleier å leve sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei glor ikke på andre sånn hverken på nudist strand eller var ligger strand 

Anonymkode: fef1a...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken på nudist strand eller vanlig strand skulle det stå.  For jeg har faktisk respekt for at folk vil bade og sole seg og ikke bli objektifisert og seksualisert!  Det skjer nok i samfunnet 

Anonymkode: fef1a...a9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med et tjern i skogen utenfor stier der det nesten ikke er mennesker, mye hyggeligere enn glanerne som vandrer frem og tilbake. Hadde det kun vert nudister der hadde det så og si aldri vert hverken glaning eller kåthet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forbinder kjønnsblandet nakenhet kun med sex vil du kunne oppleve det opphissende i begynnelsen. Etter hvert som du erfarer at dette ikke er et sted hvor du ikke får seksuell tilfredstillelse vil den seksuelle spenningen forsvinne. Da blir det som hvilken som helst annet sted hvor begge kjønn er til stede. Erfarne naturister blir kanskje litt påvirket de første minuttene ved første besøk om våren men blir overraskende raskt avslappet til det hele.

Det kan sammenlignes med når våren kommer og kvinner plutselig begynner å gå litt lettkledd. Som mann bli man distrahert en periode. Det går over og om høsten er man lite distrahert selv om kvinnene er like lettkledde da. Hvor lenge man er distrahert er avhengig av alder og situasjon. Jo eldre du er jo fortere går det gjerne over.

 

Det er en overvekt av eldre på naturiststrender men også noen unge. Fra 1904 til ca 1960 var naturistene godt representert med alle aldersgrupper fra småbarn til besteforeldre og aldersgruppene i mellom. Aldersfordelingen var lik fordelingen i befolkningen forøvrig. På 1960-tallet kom ungdomsopprøret hvor man satte spørsmålstegn ved alle konvensjoner (sex, kvinnens plass i samfunnet, samlivsformer, nakenhet o.s.v.). Det ble da en kraftig oppsving i antallet unge på nakenstender og felles nakenhet ble praktisrt i mange sammenhenger. Det var da vesentlig flere unge på strendene enn det var eldre. Etter ca 1995 forsvant unge fra strendene og er nå underrepresentert også i forhold til perioden 1904-1960. De eldre som er der nå er i hovedsak de som var unge under perioden rundt 1960-1970.

Det er ingen klar årsak til at de unge forsvant og dette skyldes nok i hovedsak svingninger i moter (påvirkning fra USA) uten noen spesiell fornuftig bakgrunn. 

Anonymkode: bc9c4...536

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Det er helt klart mye kikking på nudiststrender. Mange lange blikk bak mørke briller. Slik er en nudiststrand akkurat som en vanlig strand.

Men det er en streng internjustis. Man får ligge i fred om man ikke initierer kontakt, og kikkere/fotografer blir bortvist. 

 

Gå sammen med en god venninne første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alterego666 skrev:

Det er helt klart mye kikking på nudiststrender. Mange lange blikk bak mørke briller. Slik er en nudiststrand akkurat som en vanlig strand.

 

Mange bruker solbriller på en solskinnsdag. Men det er feil å oppfatte alle solbrillebrukere som kikkere. Kikkerne kjennetegnes ikke med solbriller, men med at de er påkledd. Å være på en nudiststrand uten å være naken er et nokså sikkert tegn på å være kikker. Solbriller er ikke det.

Det er ellers ingen seksuell stemning på nudiststrender. For nudister har ikke nakenheten i seg selv noe seksuelt innhold. Tvert imot, fordi det ellers er så mange misforståelser om at det å være naken er en seksuell aktivitet, er det i nudistmiljøer utviklet en sterk seksualskrekk. For å forsvare de svært få stedene det i dag anses legitimt å være naken sammen med andre, er det nødvendig å unngå enhver seksuell aktivitet eller seksuell ytring der. Seksuelle aktiviteter, tegn på seksuell opphisselse eller uønsket seksuell oppmerksomhet blir umiddelbart reagert på med tilsnakk og bortvisning. Noen ganger synes jeg at nudisters seksualskrekk er litt overdrevet. Men det er nok nødvendig fordi vrangforestillinger om at nudisme har et seksuelt innhold eller på annen måte gir seksuelt utbytte, er så utbredt.

Stemningen på nudiststeder er avslappet og uerotisk. Felles nakenhet innebærer at man møter hverandre som hele mennesker hvor man verken har behov for å skjule eller vise fram spesielle deler av kroppen. På nakenstranden er det alle slags mennesker, gamle og unge, tykke og tynne, voksne og barn, kvinner og menn i fredelig og hyggelig samvær. Man går ikke på nakenstranden for å vise seg fram eller se etter mulige partnere, til det er tekstilstrendene bedre egnet. På tekstilstranden er kroppsfokuset mye sterkere.

For de som ønsker å vise seg fram, er det en bedre ide å ligge med litt badetøy på en tekstilstrand. Der vil de få et publikum. De som er på nakenstranden har sett tusenvis av nakne mennesker før, og er helt uinteressert.

I all hovedsak gjelder helt alminnelige regler for vanlig folkeskikk på en nakenstrand. Den eneste forskjellen er at man er nakne sammen uten at det har noe seksuelt innhold.

Anonymkode: b1788...610

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kåt av å være naken på nuditststrand å se nakne mennesker. Men så er ikke jeg en nudist da, kun en "turist" på besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dere jenter: vil dere helst se en gutt som har badetøy på eller en som er naken (på stranda)? Og hvis naken- er det bedre med en helt slapp en eller halvstiv? 

Anonymkode: 23601...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere jenter: vil dere helst se en gutt som har badetøy på eller en som er naken (på stranda)? Og hvis naken- er det bedre med en helt slapp en eller halvstiv? 

Anonymkode: 23601...f09

På tekstilstrand skal dem ha badetøy på, på nudiststrand skal dem være nakne. Hvordan penis er, er ikke relevant da nudisme ikke er seksuelt, og jeg ikke hadde sett etter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, kattepusen skrev:

På tekstilstrand skal dem ha badetøy på, på nudiststrand skal dem være nakne. Hvordan penis er, er ikke relevant da nudisme ikke er seksuelt, og jeg ikke hadde sett etter. 

Men hva med en mixed strand? Der begge er lov?

Anonymkode: 23601...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med en mixed strand? Der begge er lov?

Anonymkode: 23601...f09

Da velger man helt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...