AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #1 Skrevet 18. mars 2017 Jeg skal utreddes for asperger. Jeg har hat tegn fra jeg var i 3-4 års alderen, men har aldri utreda meg for det, aner ikke hvorfor, men mamma og pappa følte sikkert ikke et behov for det på den tid da jeg var lita. Jeg har alltid følt det er noe annerledes med meg. Jeg har alltid slitt med å få venner på min alder og er ikke interessert i det eller, jeg liker meg best med de som er opp i fra tretti åra. Jeg er 20 år. Og har perioder der jeg er opphengt i en tema og leser masse om det, unngår øyekontakt for det er vanskelig for meg. Er alltid tanker om "kan jeg se på hun nå? Har jeg sett på hun for lenge? Hvor skal jeg se? Det er jo ufhøffelig å ikke se på hun når hun snakker?" Også har jeg glemt hva hun snakker om fordi jeg har fokus på hvor jeg skal se så jeg detter ofte ut av samtaler pga det, men det er mer med de som er utenfor familien, de jeg ikke er helt trygge på. Og ting må være planlagt før jeg kan gjøre, uventa besøk er noe av det værste jeg vet. Jeg kan selv endre på planer, men om andre gjør det så bruker jeg lang tid på og omstille meg. Hvordan var utredninga? Hvordan var det å få svar? Anonymkode: b554f...99a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #2 Skrevet 18. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan var utredninga? Hvordan var det å få svar? Anonymkode: b554f...99a Jeg gikk først til DPS, behandler fikk raskt mistanke om asperger og sendte henvisning til videre utredning. En håndfull samtaler og noen tester senere fikk jeg diagnosen. Anonymkode: 36373...737
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Skrevet 18. mars 2017 Okey. Jeg skal begynne å gå til psykolog også, jeg regner ikke med at jeg skal utredes enda. Jeg starter på folkehøgskole til høsten. Er mamma og pappa som mener jeg burde gå der så jeg kanskje blir kjent med noen på min alder. Hadde vært greit og fått noe svar før jeg starter på skolen, men det skjer ikke. Mange mener jeg burde vente til etter skolen, så jeg kan fokusere kun på det. Jeg er feildiagnosert så jeg vil vente selv, og ikke stresse med dette nå, men samtidig så vil jeg ha svar så fort som mulig. Anonymkode: b554f...99a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #4 Skrevet 18. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okey. Jeg skal begynne å gå til psykolog også, jeg regner ikke med at jeg skal utredes enda. Jeg starter på folkehøgskole til høsten. Er mamma og pappa som mener jeg burde gå der så jeg kanskje blir kjent med noen på min alder. Hadde vært greit og fått noe svar før jeg starter på skolen, men det skjer ikke. Mange mener jeg burde vente til etter skolen, så jeg kan fokusere kun på det. Jeg er feildiagnosert så jeg vil vente selv, og ikke stresse med dette nå, men samtidig så vil jeg ha svar så fort som mulig. Anonymkode: b554f...99a TS forresten 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk først til DPS, behandler fikk raskt mistanke om asperger og sendte henvisning til videre utredning. En håndfull samtaler og noen tester senere fikk jeg diagnosen. Anonymkode: 36373...737 Anonymkode: b554f...99a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå