Gå til innhold

Lever du også et tomt liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingen ting å fylle dagene med. Det skjer ingen ting, den ene dagen er prikk lik den andre. Har ingen venner, har aldri att det. Slik at det vært i årevis, og slik kommer til det å forbli. Livet er så tomt som er det mulig å få blitt. Med andre ord det stikk motsatt at de som lever er fullverdig liv med jobb, familie, venner, hobbies og ferier.

Anonymkode: 06223...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med å få deg en hobby. Eller en hund. Gå et nytt sted hver dag - på biblioteket, i svømmehallen, på et kunstmuseum. Ta et kveldskurs. Ta med deg en bok og sett deg på en kafe. Dra på skitur. Prat med folk. Åpne øynene dine, smil til andre, legg merke til blomster og trær.  Få deg en jobb i en butikk eller andre steder du møter folk. Det er bare du som kan gjøre noe med livet ditt, og det skjer ikke noe hvis ikke du får det til å skje.

Anonymkode: 0ee1a...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut litt å treff andre mennesker, livet blir mye bedre bare man kommer seg litt ut. 

Jeg lever et bra liv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Kom deg ut litt å treff andre mennesker, livet blir mye bedre bare man kommer seg litt ut. 

Jeg lever et bra liv

Har aspergers og har null sosiale skills.

Anonymkode: 06223...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aspergers og har null sosiale skills.

Anonymkode: 06223...997

Jeg gikk på skole med en som hadde Asberger, han var veldig sosial. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det, og føler det slik fortsatt innimellom, men har lett etter og fulgt en indre følelse av hva som gir meg glede, steg for steg. Det ledet meg til å ta noen kurs, og jeg har funnet ut hva som er "kallet" mitt i livet og har så smått begynt å jobbe med det.

Opplever at når jeg har det sånn at hver dag er lik, så er det noe jeg er redd for som jeg ikke tør å gjøre, og som blokkerer for alt annet.

Gjør det du har utsatt.

Og kanskje du har en sorg som blokkerer for andre følelser, tillat deg selv å føle det helt, så kommer de andre, mere lyse og gode følelsene også.

<3

Anonymkode: c5274...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Naturgutten 95 skrev:

Jeg gikk på skole med en som hadde Asberger, han var veldig sosial. 

 

Tror jeg er svært uvanlig.

Anonymkode: 06223...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg er svært uvanlig.

Anonymkode: 06223...997

Alle er forskjellige og alle er normale. Er selv ikke en som er så sosial, men mye ute i skog og mark

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan begynne å skrive en liten dagbok hver kveld, med 5 ting du er takknemlig for. Jeg sitter igjen med det inntrykket i livet, at man får det man fokuserer på. Fokuserer man bare på manglene, så oppleves jo også livet som vondt. Blir man derimot litt bevisst på hva som gjør en glad, så kanskje man kan åpne opp litt nye dører :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...