Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en flott ektemann, hus, nydelige hunder og god økonomi. Jeg er frisk  og har en snill og sammensveiset familie som også er friske. 

Jeg har ikke en jobb jeg brenner for og ikke en hobby jeg er engasjert i...

Så nei!  Ikke et fullverdig liv

Anonymkode: a4da1...3f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvertfall ikke ennå. Har en jobb jeg nok ikke trives alt for godt i selv om det er greit nok til tider. Det er alt for mye jobbing (vi blir nedbemannet hele tiden og jeg har vel mer eller mindre vært kontinuerlig på jobb i 6 år, maks 10 dager ferie sammenhengende, men med full tilgjengelighet ved kriser på jobb i ferier likevel på grunn av liten bemanning og ingen som tar over oppgaver hvis noen er borte). Generelt alt for lange arbeidsdager, bortimot overtid hver dag. Samlet sett fører dette igjen til lite sosialt liv, få eller ingen muligheter til reiser/opplevelser/familietreff etc. Er rett og slett låst til jobben hele tiden, noe som ikke går hverken helsemessig eller mentalt i lengden. 

Men, jeg er i ferd med første fase for å legge planer for en annen type jobb, kanskje med ny utdannelse innen noen år :) Vet mer hva jeg skal se etter og vurderer i disse dager hva jeg kan tenke meg i neste karriere/jobb. 

Anonymkode: 7aa6b...f29

AnonymBruker
Skrevet
På 3/18/2017 den 0.02, AnonymBruker skrev:

For å ha et fullverdig liv må minst fire av disse fem punktene passe:

1. Jobb og god helse

2. Familie, venner og sosialt liv

3. Penger

4. Hobbies

5. Ferier og reiser

Anonymkode: 2f2d8...ebb

Kan si at jeg har hatt et fullverdig liv utifra denne lista før, men jeg har ikke vært lykkelig for det, har man da et fullverdig liv?

Nå mangler jeg helt sosialt liv og familie, men har funnet det jeg virkelig vil jobbe med, mens jeg før har alltid hatet de jobbene jeg har hatt, men har hatt et sosialt liv, så det er visst vanskelig for meg å få alt dette på en gang.

Anonymkode: f3cf3...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...