Stoltskeiv Skrevet 17. mars 2017 #1 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg øver på å tegne ansikter og føler ansikta er ikke gærne i seg selv, men jeg sliter meg skyggetegninga. Jeg kunne ønske jeg klarte å tegne etter et bilde, men det funker ikke enda. Hvordan tegner man skygger på et ansikt? Skjønner det kan være vanskelig og forklare, men finnes det noe måte og forklare det på?? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vafle Skrevet 17. mars 2017 #2 Del Skrevet 17. mars 2017 Sett på YouTube? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #3 Del Skrevet 18. mars 2017 Eneste måten å lære det på er å få noen til å sitte modell eller se etter bilder. Tegn, tegn og tegn. Prøv å glemme hvordan du mener et ansikt skal se ut og legg heller merke til flatene i ansiktet. Istedet for å se detaljene, start heller med å se hovedformene og hvordan ting er plassert i forhold til hverandre. Når du blir mer trygg på dette, kan du begynne å legge til detaljer. Legg merke til hvordan både ansiktet og alle delene endrer seg etter hvilken vinkel du betrakter det fra. Se på andres tegninger og kopier skamløst. Og finn gjerne tutorials på youtube og ellers på nett. Ikke vær redd for å gjøre feil. Det er bedre å gjøre feil enn å ikke gjøre noe. Feil kan rettes opp i og læres av. Anonymkode: 871e5...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hysj Skrevet 18. mars 2017 #4 Del Skrevet 18. mars 2017 19 timer siden, gladjenta96 skrev: Jeg øver på å tegne ansikter og føler ansikta er ikke gærne i seg selv, men jeg sliter meg skyggetegninga. Jeg kunne ønske jeg klarte å tegne etter et bilde, men det funker ikke enda. Hvordan tegner man skygger på et ansikt? Skjønner det kan være vanskelig og forklare, men finnes det noe måte og forklare det på?? :D Mener du hvor skyggeleggingen skal være på et ansikt? Det kommer vel an på om lyset treffer ansiktet fra venstre eller høyre siden, eller rett foran? I så fall så skal du skyggelegge utifra hvor ansiktet ikke får lys... eller har jeg misforstått spørsmålet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #5 Del Skrevet 18. mars 2017 Mys, mys, mys! Anonymkode: 3f0fa...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #6 Del Skrevet 18. mars 2017 Syns det hjelper å se på svart hvitt fotografier Lettere å se skygger når det ikke er farger der. Anonymkode: a1686...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 18. mars 2017 #7 Del Skrevet 18. mars 2017 Denne er ok, synes jeg. Den er rask, men du ser både hvordan du kan jobbe med rutenett og skyggelegge. https://www.youtube.com/watch?v=f1ElsMqE8uE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #8 Del Skrevet 18. mars 2017 Her er mye fint å bruke for å lære å tegne ansikter uten å bruke bilder og modeller som referanse: http://rapidfireart.com/free-drawing-tutorials/ Anonymkode: 871e5...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå