Gå til innhold

Hva tenker unge kvinner om eldre menn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv hadde min første  seksuelle opplevelse med min gjevn aldrene nabogutt. Vi kjente hverandre og var gode venner. Hadde mange flotte stunder hvor vi var edru og like erfarne. Mye heller det en en eldre fyr på byen

Anonymkode: fc879...4bf

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du virker ikke til å være den skarpeste fila i neglesalongen heller! Det er klart at det er MANGE mekanismer og årsaksfaktorer bak hvorfor vi tiltrekkes de vil tiltrekkes av. At man "blir forelska og passer sammen" er jo i seg selv en veldig naiv og overfladisk ytring. Krake søker make, og mangler man noe i seg selv så leter man gjerne etter det hos den andre. Den som mangler trygghet og økonomi og verdsetter dette søker seg til gæmlisene, mens han som verdsetter ungdommelighet men mangler det selv eller helst er livredd for å bli gammel søker seg til damer på alder med datter eller barnebarnet sitt. Skal ikke kimse av umodenhet hos mannen og et håp om å lettere kunne styre og manipulere en som er yngre. Har aldri sett normalt oppegående, utdannede og over gjennomsnittet pene unge damer være sammen med en som nærmer seg 50. Heller ikke noen som nærmer seg 40 når jeg tenker meg om, og knapt 30 også. 

Anonymkode: daf9e...4d1

Nå har ikke kjæresten min spesielt stor inntekt, eller noen form for trygghet som yngre menn ikke har. De fleste på min alder tjener mer enn ham, og vi spanderer like mye på hverandre. Om det skulle være noe jeg mangler som jeg liker i ham, er det selvtillit og hvor flink han er til å snakke med folk og bli godt likt. 

Jeg er utdannet og har fått svært mye oppmerksomhet fra kjekke menn på egen alder, men kan jo godt være jeg ikke er normalt oppegående :P det er litt vanskelig å dømme det selv.

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet (endret)
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du virker ikke til å være den skarpeste fila i neglesalongen heller! Det er klart at det er MANGE mekanismer og årsaksfaktorer bak hvorfor vi tiltrekkes de vil tiltrekkes av. At man "blir forelska og passer sammen" er jo i seg selv en veldig naiv og overfladisk ytring. Krake søker make, og mangler man noe i seg selv så leter man gjerne etter det hos den andre. Den som mangler trygghet og økonomi og verdsetter dette søker seg til gæmlisene, mens han som verdsetter ungdommelighet men mangler det selv eller helst er livredd for å bli gammel søker seg til damer på alder med datter eller barnebarnet sitt. Skal ikke kimse av umodenhet hos mannen og et håp om å lettere kunne styre og manipulere en som er yngre. Har aldri sett normalt oppegående, utdannede og over gjennomsnittet pene unge damer være sammen med en som nærmer seg 50. Heller ikke noen som nærmer seg 40 når jeg tenker meg om, og knapt 30 også. 

Du virker ikke som den skarpeste selv og kan ikke engang signere med brukernavn når du lirer av deg dine personangrep. 

Her kritiserer du en bruker for å være naiv i sin fortolkning av hvorfor mennesker forelsker seg og velger hverandre, men lirer samtidig av deg enkle og platte generaliseringer selv. Krake søker make er en annen måte å si like barn leker best, så du treffer ikke helt der. 

Kanskje en eldre og ungdommelig mann søker en yngre kvinne fordi han selv er ungdommelig og ikke fordi han ikke er det selv? Eller kanskje han er tiltrukket av henne av andre grunner enn alderen hennes?

Ser at mange her bevisst har gått inn for å svartmale og stille alle slags mulige diagnoser for hvorfor en mann skulle velge en yngre kvinne. Kanskje dette er kvinner som selv har blitt valgt bort til fordel for noen yngre?
:) 

39 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Hvor gammel er du?

Jeg er 31 år. Straks 32.

Endret av Ragnar Danneskjöld
AnonymBruker
Skrevet

Synes max 5-6 år eldre er greit. Lå med en som var rundt 18 år eldre da jeg var 19, men det var bare for å teste. Generelt synes jeg vel at mye eldre menn som prøver seg på meg er litt creepy. Også vil jeg ikke at han jeg er sammen med skal bli gammel og rynkete lenge før meg. 

Anonymkode: df53d...b0a

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 20, og liker eldre menn. Spørs vel hva man legger i eldre, men min grense går iallfall på rundt 40 år.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Ragnar Danneskjöld skrev:

Du virker ikke som den skarpeste selv og kan ikke engang signere med brukernavn når du lirer av deg dine personangrep. 

Her kritiserer du en bruker for å være naiv i sin fortolkning av hvorfor mennesker forelsker seg og velger hverandre, men lirer samtidig av deg enkle og platte generaliseringer selv. Krake søker make er en annen måte å si like barn leker best, så du treffer ikke helt der. 

Kanskje en eldre og ungdommelig mann søker en yngre kvinne fordi han selv er ungdommelig og ikke fordi han ikke er det selv? Eller kanskje han er tiltrukket av henne av andre grunner enn alderen hennes?

Ser at mange her bevisst har gått inn for å svartmale og stille alle slags mulige diagnoser for hvorfor en mann skulle velge en yngre kvinne. Kanskje dette er kvinner som selv har blitt valgt bort til fordel for noen yngre?

Jeg er 31 år. Straks 32.

Du reflekterer egentlig kjerneidiotien i eldre menn som går etter yngre damer: dere tror at det å "ha noe yngre" er en bragd og prestisje og noe som eldre kvinner blir vondbråtne over i seg selv, fordi eldre kvinner ikke lenger har like mye sprett her og der. Men greia er det mentale: det er TRIST å oppleve hvor grunne og enkle voksne menn kan være. Det gir en ensomhetsfølelse blant voksne kvinner. Hvor skal den voksne kvinnen finne sin livspartner? Kvinner i 30-40-50-åra tiltrekkes jo ikke av eldre menn særlig mye eldre enn 5 år. Så hvis menn i 30-40-50-åra synes det er SÅ FLOTT å være sammen med ungjenter i 20-årene så er jo ikke det fordi de unge jentene er reflekterte og gode livspartnere. Det er jo utelukkende pga utseendet at de blir valgt. SÅ grunne er enkelte menn. Presiserer enkelte, for scenarioet jeg beskriver ovenfor gjelder mindretallet av menn og da helst i lavere lag av samfunnet. 

En eldre mann søker seg til en yngre kvinne fordi han selv er ungdommelig? Klør meg litt i hue her. Han er jo ikke ungdommelig slik som hun er. Det er jo hun som ser ung ut og har en ung kropp. Han kan være i grei form og trene, men kroppen hans tilhører uansett en eldre mann og han kan aldri bli like ungdommelig som henne. Så hvorfor velger han ikke en jevngammel men like ungdommelig dame? Fordi hun ikke har den ungdommelige kroppen som matcher den ungdommelige personligheten. Så: overfladisk igjen, lættiz og diagnosemateriale. 

Det er jo ikke rart om voksne kvinner stiller diagnoser på voksne menn som går etter ungdommer. Det er jo helt på sin plass det! 

• Liker 6
Skrevet

Jeg er kanskje litt for gammel til å være innenfor interessegruppen, men jeg begynte å tenke litt.

Når jeg var ca 20 var jeg sammen med én på 28 etpar år. Da tenkte jeg ikke over aldersforskjell eller at det utgjorde en forskjell tiltrekningsmessig. Det skal sies at jeg gjorde det slutt for jeg synes etterhvert han ble for barnslig. Så holdt jeg på med en på 31 et halvt års tid. Dette var delvis for å dekke behovet for mental stimuli jeg savnet hos eksen, men jeg husker at jeg nøt godt av at han var ganske erfaren seksuelt. Etter han ble jeg sammen med min nåværende, som er ett år eldre enn meg. Han var voksen for alderen, og jeg følte det mer aktuelt å etablere meg med han, siden vi er på samme tidsskjema, for å si det sånn. 

Da jeg var yngre gikk det altså greit med +10 år, men tiltrekningen var ikke begrenset til en viss aldersforskjell. Nå som jeg er 30 er ti år for mye. Jeg synes de på 34-37 er mest attraktive, så lenge de gjør en viss innsats. Enklest å relatere til. Menn på min egen alder er liksom litt umodne. Inkludert min samboer. :fnise:

En mann som pushet 40 da jeg var i starten av 20-årene var imidlertid helt uaktuelt, og jeg tenker mitt om begge parter i en sånn relasjon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Linaria skrev:

Nå har ikke kjæresten min spesielt stor inntekt, eller noen form for trygghet som yngre menn ikke har. De fleste på min alder tjener mer enn ham, og vi spanderer like mye på hverandre. Om det skulle være noe jeg mangler som jeg liker i ham, er det selvtillit og hvor flink han er til å snakke med folk og bli godt likt. 

Jeg er utdannet og har fått svært mye oppmerksomhet fra kjekke menn på egen alder, men kan jo godt være jeg ikke er normalt oppegående :P det er litt vanskelig å dømme det selv.

Det er jo de jentene som føler seg for lite fysisk attraktive for gutter på sin egen alder som de synes er kjekke, og derfor mer eller mindre bevisst/ubevisst går etter gutter og menn som de føler de har litt overtaket på ift fysisk attraktivitet. For en middels/under middels attraktiv yngre dame kan det da føles som et tryggere kort å gå etter en mann som er ganske kjekk så lenge han er en god del år eldre. Da har hun alderen på sin side, mens han har utseendet, så blir det nogenlunde lik maktbalanse. Hun er ung men ikke fullt så pen - han er kjekk men ikke fullt så ung :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn som er mer enn 40 -45 år gamle og som fortsatt sikler etter kvinner, er alltid ekle, gamle griser. Spesielt patetisk blir det når de går etter dem som er minst 5-10 år yngre enn dem selv. De fleste kvinner over 40 synes å passe best med menn som er yngre enn dem selv.

Anonymkode: 5bd9e...5ed

Og hva skjer når disse kvinnene kommer i overgangsalderen, mens mannen fortsatt er både kåt og viril?

Anonymkode: cb426...fbf

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva skjer når disse kvinnene kommer i overgangsalderen, mens mannen fortsatt er både kåt og viril?

Øøøh, ja hva skjer når kvinner kommer i overgangsalderen? De tørker helt inn som rosiner og sex blir tabu? :fnise:

Lurer på hva som skjer når mannen kommer i overgangsalderen jeg. Hører det smyger seg på allerede i tidlig 30-åra, med fallende testosteron, mens kvinnen fortsatt er kåt og viril? 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øøøh, ja hva skjer når kvinner kommer i overgangsalderen? De tørker helt inn som rosiner og sex blir tabu? :fnise:

Lurer på hva som skjer når mannen kommer i overgangsalderen jeg. Hører det smyger seg på allerede i tidlig 30-åra, med fallende testosteron, mens kvinnen fortsatt er kåt og viril? 

Ja, ganske mange kvinner "tørker inn", både bokstavelig og i overført betydning. 

Jeg er fullstendig klar over at menn også eldes, men dette skjer mere gradvis. Og så langt har jeg ikke opplevd kvinner som har hatt sterkere sexdrive enn meg selv. Og da snakker jeg om damer mellom 16 og 50+. Og jeg oppfatter meg selv som en aldeles gjennomsnittlig mann, med normal lyst og evne, ikke noe mer enn det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 og kan godt date noen i 30-årene. Er for øyeblikket svært betatt av en på 33, og jeg ville ikke hatt noe problem med å være sammen med ham for å si det sånn :rodmer:

Anonymkode: 96464...2b0

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ganske mange kvinner "tørker inn", både bokstavelig og i overført betydning. 

Jeg er fullstendig klar over at menn også eldes, men dette skjer mere gradvis. Og så langt har jeg ikke opplevd kvinner som har hatt sterkere sexdrive enn meg selv. Og da snakker jeg om damer mellom 16 og 50+. Og jeg oppfatter meg selv som en aldeles gjennomsnittlig mann, med normal lyst og evne, ikke noe mer enn det. 

Det skjer ikke "mere gradvis". Det er bare noe dere forteller dere selv for å tro at dere er bedre og bruker det som en grunn for at dere vil gå etter mye yngre kvinner.

Det kommer helt på person hvordan man eldes. Alle menn eldes ikke med stil. Menn selv er uansett ikke de rette til å bedømme hva som er attraktivt for kvinner, og mange menn ser rett og slett ikke bra ut når de blir eldre. Mye av det er ofte selvforskyldt, med dårlig livsstil og dårlig hygiene, men gener kan også spille inn. Kvinner er ikke de eneste som har dårlig livsstil, som det ofte fremstilles her inne. Det er noe som skjer med mange i dagens samfunn.

Anonymkode: e8f9d...264

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 20 likte jeg best menn på min egen alder. Husker jeg var på date med en som var 24, og syntes han var for gammel.. Nå når jeg nærmer meg 40 liker jeg menn som er 10 - 20 år eldre. Tror jeg tiltrekkes av livserfaringen, roen og selvsikkerheten mange av disse mennene utstråler. 

Anonymkode: 8453a...585

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Ragnar Danneskjöld skrev:

Om en mann greier å finne seg en jente som er 10 år yngre, så må han vel ha noe utenom det vanlige og heller applauderes, enn å anses som en taper om man leser svarene i denne tråden?

Hvorfor skal det applauderes? Det er jo ikke noe mer fantastisk enn når to på samme alder finner kjærligheten? For meg er å applaudere at en mann har funnet seg ei som er 10 år yngre så absolutt taper ja. Da er det jo tydelig at fokuset er på at hun er yngre.

Anonymkode: 67523...2ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror at dette er mer avhengig av person enn alder. Som ei på 30 som er sammen med en som er 25 år eldre så ser jeg jo at det er de færreste på den alderen som tiltrekker meg. Jeg er sammen med han fordi jeg elsker ham, fordi han har noe å tilby på alle plan. Imidlertid vet jeg at det er en utløpsdato på dette forholdet, det kommer neppe til å funke om 10-15 år. Men akkurat nå passer det oss begge.

Og bare for å ha det sagt så har jeg både høyere utdannelse og inntekt enn denne mannen, et sunt forhold til min far og ingen overgrepshistorikk i bagasjen.

Anonymkode: 5ce55...7a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gradvis? Menn er overrepresentert på overvektstatistikken i tillegg mister jo skremmende mange av dere håret i 30 årene. Testosteronnivået deres synker etter 30.
Det er jo derfor menn på min egen alder er mye mer attraktive! De bruker tid på utseendet, har hår på hodet og trener.

men-vs-women09.jpg

Anonymkode: 67523...2ee

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor ender det alltid opp med en avsporing og en kjønnskamp om hvem som har rett og skyld. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3/17/2017 den 18.34, Ragnar Danneskjöld skrev:

Inspirert av tråden under hadde det vært morsomt å høre fra unge kvinner i starten av tyveårene hva de selv tenker om eldre menn. La oss si ti år eldre, men gjerne enda eldre om du har preferanser for det. 

Jeg trenger ikke bevis for at kvinner i starten av tyveårene vil ha menn på min alder. Det har jeg alt i form av egne erfaringer. Flere av disse jentene har til og med hatt en uttalt preferanse for eldre menn og er angivelig ikke tiltrukket av menn på egen alder. Det jeg ikke vet er i hvor stor grad unge kvinner liker eller er åpne for å innlede forhold til eldre menn, da mitt eget tallmateriale er noe begrenset. 

Forøvrig har jeg ikke noen uttalt preferanse for yngre kvinner i den forstand og liker gjerne kvinner på egen alder, men de vil som regel etablere seg og ha såkalte seriøse forhold, noe som ikke interesserer meg for øyeblikket. Synes også ofte at unge kvinner som regel blir for umodne, skjønt det er noe variasjon her også som med alt annet.

Hei du Ayn Rand-fan og libertarianer, selv liker jeg menn som er minimum 10 år eldre-16 år eldre.

Men, når man selv kommer i 40-årene blir det plutselig ikke så kult å se at mannen er 60 år! Selv om han er aldri så frisk og sporty, jobber mye og er pen (hvilket jo en del menn og kvinner i den alderen er!!) så blir det til at jeg tenker alderdom.

Da oppstår det et vakuum fordi yngre menn er uattraktive, Menn må være eldre. Men, som sagt, i det man selv bikker de 40 så er det muligens mer attraktivt med jevnaldrende menn eller menn som er bare 5 år eldre. 

Anonymkode: 6aab9...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...