Gjest Nordavind Skrevet 18. mars 2017 #41 Skrevet 18. mars 2017 Paradoksalt nok så kunne jeg av og til få matcher med jenter helt ned i 20-22års alderen i min tindertid.. Sånt er kanskje individuelt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #42 Skrevet 18. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Går 3 år opp og ned. Aldri hatt noe greie for menn som er eldre. Synes de på min alder ser og holder seg best. Vi har samme interesser, referanser og er på samme sted i livet. Har heller ingen venner som er sammen med eldre menn. Har ikke inntrykk av at det er så normalt og utbredt som folk på KG skal ha det til. Anonymkode: 67523...2ee Like vanlig er det nok ikke da man har en tendens til å treffe partnere i samme livssituasjon (Under studier, på jobb etc. der det for det meste er jevnaldrende), men jeg vil likevel ikke si det er uvanlig. Har sett nok av de med 10, opp til 20 års aldersforskjell til at jeg kan avskrive det som noe unormalt. Anonymkode: b31d8...30f
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 18. mars 2017 #43 Skrevet 18. mars 2017 (endret) Interessante svar. Ikke overraskende, men kanskje mer negative enn forventet. For ordens skyld burde man kanskje anta at det er snakk om 10 år eldre menn som er i meget godt hold og ikke en av de med ølmage som har gitt opp livet, men jeg antok en viss intelligens blant publikum her inne. I min vennekrets er det i hvert fall 4 par hvor mannen er mellom 7-10 år eldre. Faktisk ett hvor det er hele 15 års forskjell. Synes selv den er drøy fordi hun er veldig ung, men de ser ut til å fungere fint sammen. Min bekymring går mer i den grad at jeg tror han må føle seg understimulert intellektuelt sett, men det er ikke mitt problem. Hadde hun vært fem år eldre og han fem år eldre, hadde det med ett vært bedre. 16 timer siden, Hypnosee skrev: Også syns jeg mange kan fremstå litt taper-aktig som ikke klarer å finne seg ei på egen alder. De fremstår da mer umoden enn dem på min egen alder og det er turn-off. Har hørt dette argumentet før, men sliter med å forstå rasjonalet. Hvorfor er det gitt at en mann med en yngre kvinne ikke klarer å finne eller tiltrekke seg kvinner på egen alder? For min egen del har det vært et vidt spenn mellom kvinnene jeg har vært med. Til og med 10 år eldre. Går ikke bevisst etter alder og vet ikke alltid hvor gamle de jeg treffer er før det er for sent, da jeg ikke bruker nett-dating. Om en mann greier å finne seg en jente som er 10 år yngre, så må han vel ha noe utenom det vanlige og heller applauderes, enn å anses som en taper om man leser svarene i denne tråden? Endret 18. mars 2017 av Ragnar Danneskjöld
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #44 Skrevet 18. mars 2017 Er 19 år gammel og synes mange menn 40+ er svært attraktive. Finner ikke gutter på min alder attraktiv i det hele tatt. Anonymkode: cab89...439 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #45 Skrevet 18. mars 2017 Jeg er ei jente på tjueto og et halvt år og liker best at gutten er max to og et halvt år eldre, kan være tre år eldre visst han er dritkjekk da. Men gutter som er et yngre enn meg er for teite, de tenner jeg ikke på, kanskje ONS visst han er skikkelig kul. Hadde en venninne som var sammen med en som var fire år eldre, det funka dårlig....hadde ikke samme interesser å sånn....stay out of it er mitt beste råd. Skal prøve å lage en blogg om dette og hvorfor dette fungerer best og gi gode råd til andre i samme situasjon. Anonymkode: f07be...d33 2
Gjest Linaria Skrevet 18. mars 2017 #46 Skrevet 18. mars 2017 4 minutter siden, Ragnar Danneskjöld skrev: Har hørt dette argumentet før, men sliter med å forstå rasjonalet. Hvorfor er det gitt at en mann med en yngre kvinne ikke klarer å finne eller tiltrekke seg kvinner på egen alder? For min egen del har det vært et vidt spenn mellom kvinnene jeg har vært med. Til og med 10 år eldre. Går ikke bevisst etter alder og vet ikke alltid hvor gamle de jeg treffer er før det er for sent, da jeg ikke bruker nett-dating. Om en mann greier å finne seg en jente som er 10 år yngre, så må han vel ha noe utenom det vanlige og heller applauderes, enn å anses som en taper om man leser svarene i denne tråden? Enig. Kjæresten min var gift med en som var eldre enn ham selv, og jeg har datet mange på egen alder, men det fungerte aldri. Det er ikke sånn at vi "går etter" folk som er mye yngre/eldre enn oss. Vi har en vennegjeng der det er folk i alle aldre uten at noen tenker stort over det, og akkurat vi to falt for hverandre pga. like interesser og ønsker for framtiden. Vi elsker begge frihet, jobber freelance, vil kunne reise og bo hvor som helst i verden. Både for meg og ham er det vanskelig å finne en partner som ønsket dette, og det var gleden over verden og livet og energien hans som jeg falt for, ikke alderen hans. Vi er nå 25 og 48, jeg tenker ikke at "aaah, når jeg er 37 er han 60, den forskjellen er syykt stor". Vi kan matte liksom, vi vet at aldersforskjellen kommer til å være den samme om 20 - 30 år. Vi vet at han kommer til å bli preget av alderdom før meg. Det er ikke sånn at jeg plutselig innser dette når folk på KG sier det, men mitt mål for livet er å være lykkeligst nå, ikke unngå det jeg ønsker mest sånn at jeg kanskje blir litt mer lykkelig om 30 år. Jeg klarer ikke helt å skjønne greia med at "når man er sammen med *** er det bare fordi man ikke kan finne seg partner blant ***". Man blir jo sammen med dem man blir forelska i og den man passer med.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #47 Skrevet 18. mars 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente på tjueto og et halvt år og liker best at gutten er max to og et halvt år eldre, kan være tre år eldre visst han er dritkjekk da. Men gutter som er et yngre enn meg er for teite, de tenner jeg ikke på, kanskje ONS visst han er skikkelig kul. Hadde en venninne som var sammen med en som var fire år eldre, det funka dårlig....hadde ikke samme interesser å sånn....stay out of it er mitt beste råd. Skal prøve å lage en blogg om dette og hvorfor dette fungerer best og gi gode råd til andre i samme situasjon. Anonymkode: f07be...d33 Fire år eldre? Det er jo virkelig ingenting?? Anonymkode: cab89...439 1
Gjest Overrasket Skrevet 18. mars 2017 #48 Skrevet 18. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei jente på tjueto og et halvt år og liker best at gutten er max to og et halvt år eldre, kan være tre år eldre visst han er dritkjekk da. Men gutter som er et yngre enn meg er for teite, de tenner jeg ikke på, kanskje ONS visst han er skikkelig kul. Hadde en venninne som var sammen med en som var fire år eldre, det funka dårlig....hadde ikke samme interesser å sånn....stay out of it er mitt beste råd. Skal prøve å lage en blogg om dette og hvorfor dette fungerer best og gi gode råd til andre i samme situasjon. Anonymkode: f07be...d33 Er du nå så sikker på at det er verdt tiden din?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #49 Skrevet 18. mars 2017 3 timer siden, Nordavind skrev: Nei ikke de engang Jo, så dårlig stelt kan det vel ikke være Anonymkode: e8f9d...264
Hermine Grang Skrevet 18. mars 2017 #50 Skrevet 18. mars 2017 (endret) 1 time siden, Linaria skrev: Jeg klarer ikke helt å skjønne greia med at "når man er sammen med *** er det bare fordi man ikke kan finne seg partner blant ***". Man blir jo sammen med dem man blir forelska i og den man passer med. Enig og i hvert fall unødvendig å komme med kommentarer som rakker ned på andre. Endret 18. mars 2017 av Hermine Grang 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #51 Skrevet 18. mars 2017 Jeg er 22 år og tiltrekkes nesten bare av menn i 50-års alderen. Dog ikke hvem som helst. Det som kjennetegner dem er at de er vellykkede. Høyt utdannet, god jobb, fin familie, liker å gå å ski... Flotte menn. Som regel de jeg ikke kan få. Ingen opplevelser i barndommen som kan forklare preferansen min. Anonymkode: 68c4e...879 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #52 Skrevet 18. mars 2017 Jeg har aldri siklet etter eldre menn, selv om noen svært få prosenter kan være kjekke nesten hele livet er det ikke eldre jeg går etter. Liker best dem som er på min egen alder eller et par år eldre. Har bare hatt kjærester i det aldersspennet og tror nok det er det som fungerer best for meg. Som ung opplevde jeg ganske mange berusede eldre menn med ufin oppførsel og tilnærminger uten å ha gitt signaler om interesse til dem, heller det motsatte. Anonymkode: 6ce5c...c1b 6
Gjest Linaria Skrevet 18. mars 2017 #53 Skrevet 18. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri siklet etter eldre menn, selv om noen svært få prosenter kan være kjekke nesten hele livet er det ikke eldre jeg går etter. Liker best dem som er på min egen alder eller et par år eldre. Har bare hatt kjærester i det aldersspennet og tror nok det er det som fungerer best for meg. Som ung opplevde jeg ganske mange berusede eldre menn med ufin oppførsel og tilnærminger uten å ha gitt signaler om interesse til dem, heller det motsatte. Anonymkode: 6ce5c...c1b Berusede, ekle menn som prøver seg er jo ubehagelig uansett da Det er jo ikke de 50-åringene de unge jentene her eventuelt forelsker seg i.
Gjest Nordavind Skrevet 18. mars 2017 #54 Skrevet 18. mars 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, så dårlig stelt kan det vel ikke være Anonymkode: e8f9d...264 Ja, ok, noen få da
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #55 Skrevet 18. mars 2017 2 timer siden, Linaria skrev: Enig. Kjæresten min var gift med en som var eldre enn ham selv, og jeg har datet mange på egen alder, men det fungerte aldri. Det er ikke sånn at vi "går etter" folk som er mye yngre/eldre enn oss. Vi har en vennegjeng der det er folk i alle aldre uten at noen tenker stort over det, og akkurat vi to falt for hverandre pga. like interesser og ønsker for framtiden. Vi elsker begge frihet, jobber freelance, vil kunne reise og bo hvor som helst i verden. Både for meg og ham er det vanskelig å finne en partner som ønsket dette, og det var gleden over verden og livet og energien hans som jeg falt for, ikke alderen hans. Vi er nå 25 og 48, jeg tenker ikke at "aaah, når jeg er 37 er han 60, den forskjellen er syykt stor". Vi kan matte liksom, vi vet at aldersforskjellen kommer til å være den samme om 20 - 30 år. Vi vet at han kommer til å bli preget av alderdom før meg. Det er ikke sånn at jeg plutselig innser dette når folk på KG sier det, men mitt mål for livet er å være lykkeligst nå, ikke unngå det jeg ønsker mest sånn at jeg kanskje blir litt mer lykkelig om 30 år. Jeg klarer ikke helt å skjønne greia med at "når man er sammen med *** er det bare fordi man ikke kan finne seg partner blant ***". Man blir jo sammen med dem man blir forelska i og den man passer med. Beklager, men så høy aldersforskjell synes jeg er litt... Vel... Jeg tenker mitt om han. Jeg tenker at du er naiv. Dere ble sikkert ikke sammen da du var 25 heller... Da jeg var i begynnelsen av 20 årene hadde jeg ikke noe i mot de som var 30 (maks), men jeg endte opp i forhold med de som var litt yngre enn meg. Nå, i en alder av 27 foretrekker jeg menn på min egen alder. Ikke mer enn 5 år i alle fall. Jeg kan også gå ned et par år i alder. Anonymkode: 43b49...e13 5
Gjest Linaria Skrevet 18. mars 2017 #56 Skrevet 18. mars 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men så høy aldersforskjell synes jeg er litt... Vel... Jeg tenker mitt om han. Jeg tenker at du er naiv. Dere ble sikkert ikke sammen da du var 25 heller... Da jeg var i begynnelsen av 20 årene hadde jeg ikke noe i mot de som var 30 (maks), men jeg endte opp i forhold med de som var litt yngre enn meg. Nå, i en alder av 27 foretrekker jeg menn på min egen alder. Ikke mer enn 5 år i alle fall. Jeg kan også gå ned et par år i alder. Anonymkode: 43b49...e13 Helt greit at du tenker hva du vil. Påvirker ikke oss det grann. Er ikke så lett å forsvare hvor vidt jeg er naiv heller, da alt jeg sier sannsynligvis blir brukt som eksempler på min naivitet, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener jeg er naiv. Blir jeg brukt, mener du? Møttes da jeg var 23, men var 25 da vi ble sammen. Vært sammen i åtte måneder.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #57 Skrevet 18. mars 2017 Dedikerer denne til menn som liker yngre kvinner. Usj.. Anonymkode: 1933b...a27
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #58 Skrevet 18. mars 2017 5 timer siden, Linaria skrev: Enig. Kjæresten min var gift med en som var eldre enn ham selv, og jeg har datet mange på egen alder, men det fungerte aldri. Det er ikke sånn at vi "går etter" folk som er mye yngre/eldre enn oss. Vi har en vennegjeng der det er folk i alle aldre uten at noen tenker stort over det, og akkurat vi to falt for hverandre pga. like interesser og ønsker for framtiden. Vi elsker begge frihet, jobber freelance, vil kunne reise og bo hvor som helst i verden. Både for meg og ham er det vanskelig å finne en partner som ønsket dette, og det var gleden over verden og livet og energien hans som jeg falt for, ikke alderen hans. Vi er nå 25 og 48, jeg tenker ikke at "aaah, når jeg er 37 er han 60, den forskjellen er syykt stor". Vi kan matte liksom, vi vet at aldersforskjellen kommer til å være den samme om 20 - 30 år. Vi vet at han kommer til å bli preget av alderdom før meg. Det er ikke sånn at jeg plutselig innser dette når folk på KG sier det, men mitt mål for livet er å være lykkeligst nå, ikke unngå det jeg ønsker mest sånn at jeg kanskje blir litt mer lykkelig om 30 år. Jeg klarer ikke helt å skjønne greia med at "når man er sammen med *** er det bare fordi man ikke kan finne seg partner blant ***". Man blir jo sammen med dem man blir forelska i og den man passer med. Vel, du virker ikke til å være den skarpeste fila i neglesalongen heller! Det er klart at det er MANGE mekanismer og årsaksfaktorer bak hvorfor vi tiltrekkes de vil tiltrekkes av. At man "blir forelska og passer sammen" er jo i seg selv en veldig naiv og overfladisk ytring. Krake søker make, og mangler man noe i seg selv så leter man gjerne etter det hos den andre. Den som mangler trygghet og økonomi og verdsetter dette søker seg til gæmlisene, mens han som verdsetter ungdommelighet men mangler det selv eller helst er livredd for å bli gammel søker seg til damer på alder med datter eller barnebarnet sitt. Skal ikke kimse av umodenhet hos mannen og et håp om å lettere kunne styre og manipulere en som er yngre. Har aldri sett normalt oppegående, utdannede og over gjennomsnittet pene unge damer være sammen med en som nærmer seg 50. Heller ikke noen som nærmer seg 40 når jeg tenker meg om, og knapt 30 også. Anonymkode: daf9e...4d1 8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #59 Skrevet 18. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 19 år gammel og synes mange menn 40+ er svært attraktive. Finner ikke gutter på min alder attraktiv i det hele tatt. Anonymkode: cab89...439 Da er det noe galt og du bør dra til Fastlegen. Anonymkode: a9abb...d18 2
Trude.lutt Skrevet 18. mars 2017 #60 Skrevet 18. mars 2017 23 timer siden, Ragnar Danneskjöld skrev: Inspirert av tråden under hadde det vært morsomt å høre fra unge kvinner i starten av tyveårene hva de selv tenker om eldre menn. La oss si ti år eldre, men gjerne enda eldre om du har preferanser for det. Jeg trenger ikke bevis for at kvinner i starten av tyveårene vil ha menn på min alder. Det har jeg alt i form av egne erfaringer. Flere av disse jentene har til og med hatt en uttalt preferanse for eldre menn og er angivelig ikke tiltrukket av menn på egen alder. Det jeg ikke vet er i hvor stor grad unge kvinner liker eller er åpne for å innlede forhold til eldre menn, da mitt eget tallmateriale er noe begrenset. Forøvrig har jeg ikke noen uttalt preferanse for yngre kvinner i den forstand og liker gjerne kvinner på egen alder, men de vil som regel etablere seg og ha såkalte seriøse forhold, noe som ikke interesserer meg for øyeblikket. Synes også ofte at unge kvinner som regel blir for umodne, skjønt det er noe variasjon her også som med alt annet. Hvor gammel er du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå