Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #1 Skrevet 15. desember 2004 La oss si at din mann/kjæreste og du får et eller annet slags problem som gjør at dere ikke kan ha sex lenger. kun toppen, 1 dag i mnd? ville dere gjort det slutt eller funnet dere til rette med problemet? grunnen til at jeg spør er fordi jeg ville aldri gjort det slutt hvis noe slikt hadde skjedd. men jeg har det intrykket av at mange faktisk ville gjort det, eller tar jeg feil? er sex det viktigste, eller det nest viktigste? Går det greit med et "kjedelig" sexliv?
*Lene* Skrevet 15. desember 2004 #2 Skrevet 15. desember 2004 Jeg hadde aldri gått fra mannen min pga det.. Så høyt elsker jeg han nemlig.. Hadde nok klart å funnet oss til rette med det :-)
Siam Skrevet 15. desember 2004 #3 Skrevet 15. desember 2004 Jeg ville ikke gått fra han pga av det. Det finnes da også andre måter å ha sex på enn den vanlige ut og inn.
Suzy Skrevet 15. desember 2004 #4 Skrevet 15. desember 2004 Sex er så mangt og så sant jeg hadde kjent til årsaken bak at vi ikke kunne ha sex mer enn en gang i måneden og det ikke ble slutt på all annen nærhet i samme slengen, så hadde jeg såklart ikke gått fra ham pga det. MEN jeg tror ikke jeg hadde innledet et forhold til en fyr som bare kunne ha sex en gang i måneden... så grunn er jeg :oops:
Gjest Kaffegjesten Skrevet 15. desember 2004 #5 Skrevet 15. desember 2004 Etter et lang samliv har jeg opplevd det å ha sex meget sjelden og det å ha sex svært ofte. Som Suzy sier ville jeg vel neppe ha fortsatt å utvikle et forhold hvor sex var meget sjelden. Mitt forhold har hatt alle avskyggninger - noen ganger ofte, andre ganger sjelden - og slik tror jeg det vil være også for de fleste i det lange løp. Verste tiden var når ungene var fra ca 9-10 år til 15-17. Da var det lite "foreldretid" alene - var ungene ute visste du aldri når de kom inn, senere "la de seg aldri" - nå ser vi dem nesten ikke - og er litt lei oss for det. Når blir mennesket fornøyd? Kjærlighet er mye mer enn sex.....................og sex alene er ikke nok!
Litz Skrevet 15. desember 2004 #6 Skrevet 15. desember 2004 Det kommer helt an på grunnen til at man har sex så sjelden. Hvis årsaken er en skade eller sykdom så ville jeg aldri i verden ha forlatt mannen min. Det finnes mange måter å tilfredstille hverandre på utenom vanlig samleie også. Hadde årsaken vært at lysten ikke var der, ville jeg nok først og fremst prøvd å finne grunnen til at lysten var borte. Men hadde det fortsatt, altså man får høre "ikke i kveld, kjære, er så sliten", "nei, jeg orker ikke akkurat nå" osv osv over lang tid..... ja, da tror jeg faktisk jeg hadde revurdert forholdet. Jeg mener sex betyr en hel del i ett forhold, men det betyr absolutt ikke alt, og det er ikke det viktigste. Men ett forhold der en av partene mister lysten, mens den andre må "undertrykke" sin sexlyst, ja, det tror jeg faktisk vil ende med brudd etterhvert uansett. Jeg vet iallefall at jeg ikke kunne levd i ett sånt forhold over tid. Men ett brudd vil jo ikke være den første løsningen jeg hadde tenkt på, for følelsene kan man ikke bare skru av og på som man selv vil. (og følelsene man har for den andre parten bør ha rot i litt andre ting enn bare sex)
Gjest LureMann27 Skrevet 15. desember 2004 #7 Skrevet 15. desember 2004 Passer kanskje ikke akkurat til det trådstarteren skriver. Men bare sånn generelt, vist det er bare lysten det går på. Må jeg nok si at jeg ikke hadde klart å være i et forhold, hvor sex uteble på grunn av liten lyst og man ikke fant ut av dette. Sex er jo det som skiller fra å bare være gode venner og det å være et par. Å uten sexen er man bare venner, mener nå jeg. Og venner har jeg nok av...
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #8 Skrevet 15. desember 2004 Folk har jo sex med venner også nå til dags, da... Forhold er følelser....
aline Skrevet 15. desember 2004 #9 Skrevet 15. desember 2004 Det kommer helt an på grunnen til at man har sex så sjelden. Hvis årsaken er en skade eller sykdom så ville jeg aldri i verden ha forlatt mannen min. Det finnes mange måter å tilfredstille hverandre på utenom vanlig samleie også. Hadde årsaken vært at lysten ikke var der, ville jeg nok først og fremst prøvd å finne grunnen til at lysten var borte. Men hadde det fortsatt, altså man får høre "ikke i kveld, kjære, er så sliten", "nei, jeg orker ikke akkurat nå" osv osv over lang tid..... ja, da tror jeg faktisk jeg hadde revurdert forholdet. helt enig med Litz! kommer veldig an på . manglende lyst og mangel på lyst til å finne lyst, kan bli ett problem som er med på å føre til brudd dersom ikke alt annet er 120% sex er viktig, men om man har hatt ett langt samliv, god sex og elsker hverandre, så finner man løsninger om man vil. så er det viljen da.
Blomsterenka Skrevet 15. desember 2004 #10 Skrevet 15. desember 2004 La oss si at din mann/kjæreste og du får et eller annet slags problem som gjør at dere ikke kan ha sex lenger. kun toppen, 1 dag i mnd? ville dere gjort det slutt eller funnet dere til rette med problemet? grunnen til at jeg spør er fordi jeg ville aldri gjort det slutt hvis noe slikt hadde skjedd. men jeg har det intrykket av at mange faktisk ville gjort det, eller tar jeg feil? er sex det viktigste, eller det nest viktigste? Går det greit med et "kjedelig" sexliv? Det går helt greit, det er jo mannen som bestemmer, er det vel ikke? Ikke så mye å gjøre da, annet enn å sublimere. Men nærhet og kommunikasjon er viktig, uten det er løpet kjørt, da er alt over, før eller senere.
Suzy Skrevet 15. desember 2004 #11 Skrevet 15. desember 2004 Jeg tok det som en selvfølge at det ikke var manglende lyst dette gikk på jeg... men snarere sykdom eller noe sånt. Er det snakk om manglende lyst så mener jeg at det er noe annet for da må man jo gjøre noe med det (prøve i alle fall)
Imax Skrevet 15. desember 2004 #12 Skrevet 15. desember 2004 Sex kan være mye rart, men hvis du mener ALL form for sex og nakenhet kun en gang i måneden, og det ikke var midlertidig, hadde jeg nok gått på sikt. Ville selvsagt prøvd å komme til bunns i hvorfor det hadde blitt sånn, og prøvd å løse det, men en gang i måneden er utenkelig for meg i et langvarig, solid forhold. Venner har jeg nok av, så da hadde jeg nok byttet ham ut. Ikke fordi sex betyr alt, men fordi sex betyr nærhet, ømhet, forståelse og intimitet. Uten sex mangler vi noe i forholdet vårt som er det som gjør det annerledes enn å være gode venner. Det sies (tror det var Dr Phil som sa det) at med et godt sexliv så betyr sex 10% av forholdet. Med et dårlig sexliv så betyr det 90% av forholdet. Den uttalelsen er jeg enig i.
Gjest lurven Skrevet 15. desember 2004 #13 Skrevet 15. desember 2004 går fint å klare seg uten sex for en periode men en gang i mnd hadde blitt for lite over lengre tid. men kos og nærhet er like viktig som sex mener nå jeg da
angie Skrevet 19. desember 2004 #14 Skrevet 19. desember 2004 Jeg ville aldri gått fra typen min, om det hadde vært tilfelle. Men sånn ellers synes jeg sex er viktig i et forhold. Det er jo masse en kan finne på. Det er vel da en finner ut hvor kreativ man er
Gjest GreenSky Skrevet 19. desember 2004 #15 Skrevet 19. desember 2004 Sex er ikke sååååå viktig når en er glad i personen. (men klart det er viktig) Jeg gikk faktisk i tre år uten sex i forhold, fordi han av div. grunner ikke kunne ha sex... Men nå skjønner jeg ikke åssen jeg klarte det. :klø:
Kevin Skrevet 19. desember 2004 #16 Skrevet 19. desember 2004 Jeg tror man klarer det meste om man legger bånd på seg, men hvorfor skal man egentlig gjøre dette? Det er jo ikke naturlig at man skal undertrykke sine følelser og sin drift. Hvorfor skal man la seg selv gjennomgå et personlig helv... når det finnes så ufattelig mye deilig sex å dele der ute? Man elsker en person høyere enn seg selv, og man er derfor klar til å legge seg selv på et lavere nivå for å få det til å fungere med sin kjære. Det er den eneste forklaringen jeg har på dette. Hadde jeg derimot i dag vært på vei inn i et forhold som jeg visste ville gi lite sex, ville jeg løpt... løpt som pokker.... før jeg ble skikkelig kjent med jenta... for jo lenger tid som går, jo mer glad i jenta har jeg en tendens til å bli... :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå