AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Vet ikke hva annet jeg skal kalle det. De siste månedene har jeg merket at jeg går inn i noen perioder der jeg er merkbart mer irritabel og aggressiv enn vanligvis. Til vanlig er jeg ganske rolig og lar meg ikke hisse opp. Men når jeg kommer inn i denne sinnstilstanden kan jeg bli forbanna på bagateller. Nå er jeg syk ellers og på AAP så er ikke mye ute blant folk og dette går ikke utover noen jeg kjenner. Men jeg lurer litt på om dette kan være symptom på noe galt. Jeg føler nesten at jeg er halvt dement når jeg går inn i disse humørene. Irritasjonen stikker i kroppen som en sløv kniv, det føles ikke ut som irritasjon jeg kan føle på ellers. Skal sies at jeg ikke har psykiske problemer og er ikke stresset i hverdagen. Dette virker ganske fysisk for meg, og det virker tilfeldig når det skjer. Varer som regel et par- tre dager. Er ikke nær mensen heller. Har ikke merket noe mønster i når det skjer. Anonymkode: e0a99...cd9 1
Eirams Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 (endret) Sinne kommer stort sett ikke av noe fysisk, dette kunne vært tegn på feks. hjerneskade, noe jeg antar at du ikke har. Dette kan også være tegn på demens, men tviler på at det er det, men om du misstenker noe slikt er det viktig å ta kontakt med lege. Det du skriver om er mest sannsynlig symptomer på undertrykkte følelser, dette ville jeg ha prøvd å finne ut av vist jeg var deg. Dersom det er slik, vil dette påvirke livet ditt svært negativt. Det skader uansett ikke å sette seg inn i sitt eget underbevisste følelsesliv, dette vil gi deg større livskvalitet. Legger ved noen linker, vet ikke helt om disse vil relatere til dine problemer siden jeg ikke kjenner til de, men det er mye bra på disse sidene, og du finner sikkert noe som passer selv om disse ikke gjør det. http://www.webpsykologen.no/artikler/fortrenging/ http://www.webpsykologen.no/artikler/leve-falskt/ http://www.webpsykologen.no/artikler/vi-styres-av-ubevisste-monstre/ Endret 18. mars 2017 av Eirams
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Nei, det er ikke undertrykte følelser. Hvilket grunnlag har du for å si at det ikke kan være fysisk? Bare å ha noe problem med hormon kan for eks endre oppførsel. Stoffskifteproblemer kan komme med humørforandringer. Det kan også gå noen måneder mellom hver gang og jeg har et ganske avslappet og fint liv, bortsett fra at jeg har noen fysiske plager. Men det er noe jeg har akseptert og det er ikke noe jeg er sint eller bitter over Dette er grunnen til at jeg ikke kommer til å ta det opp med lege, for det er helt umulig for andre mennesker å forstå at noen merker når det er forskjell på fysisk og psykisk rot til problemet. Anonymkode: e0a99...cd9
Eirams Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 (endret) Ja du har rett i at forandringer i humøret noen ganger kan komme av slike fysiske plager. Men ut fra det du skrev om at det kun dreier seg om sinne og ikke svingninger i humøret konkluderte jeg med at det sannsynligvis ikke dreide seg om noe slikt. Fysiske og psykiske plager har forøvrig stor sammenheng med hverandre. Endret 18. mars 2017 av Eirams
lokmeister2016 Skrevet 18. mars 2017 #5 Skrevet 18. mars 2017 Mulig Du er deprimert jeg blir som du beskriver i depresjon lite fokusert huet er tåkete og irritert .. kosthold er alt .. etter jeg tok vitaminer og ble vegetarianer og kutta ned på sukker ble jeg bedre sjekke g for vit mangler
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå