Gå til innhold

Ingen grav å gå til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I 2008 døde min gode venninne gjennom mange år. Vi hadde hatt dårlig kontakt det siste året da hun var veldig syk, sykere enn jeg var klar over.. kreft.. sist jeg snakket med henne før hun døde var hun friskmeldt, men jeg skjønte at det måtte være noe etterhvert, siden hun nesten aldri svarte på meldinger og virket svært sliten. En dag ringte jeg mobilen hennes og moren hennes svarte, fikk da fortalt at hun døde 2 mnd før. Det var et enormt sjokk for meg, og jeg klarer fortsatt ikke forstå det enda det er så mange år siden. Jeg tror jeg må se graven før jeg klarer å forstå det. Problemet mitt er at jeg ikke får kontakt med familien hennes. Vet hvilken by hun er gravlagt i, men ikke hvor. Er det noen som vet om man kan finne ut av dette på andre måter? Jeg får liksom ikke fred før jeg får besøkt graven hennes, og jeg tror det hadde vært veldig godt for meg..

Anonymkode: f1b0b...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei!

Du kan gå inn på en side som heter kirkelig fellesråd. Om du vet at hun er gravlagt i frks. Trondheim, søker du kirkelig fellesråd trondheim, klikker deretter på gravferd, og videre på søk på gravferdsetemonier og gravsted. Om du vet hennes fulle navn, skal det komme opp hvilken kirkegård hun ligger på, samt nummer på grav. Klikk her, så skal det komme opp et kart over hvor graven er. Alle kirkegårder, så vidt jeg vet, har delt opp gravene i nummer, på kirkegården bruker det å være oversikt ved inngangen over hvor de forskjellige  nummergruppene ligger.

Anonymkode: ae8b0...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Du kan gå inn på en side som heter kirkelig fellesråd. Om du vet at hun er gravlagt i frks. Trondheim, søker du kirkelig fellesråd trondheim, klikker deretter på gravferd, og videre på søk på gravferdsetemonier og gravsted. Om du vet hennes fulle navn, skal det komme opp hvilken kirkegård hun ligger på, samt nummer på grav. Klikk her, så skal det komme opp et kart over hvor graven er. Alle kirkegårder, så vidt jeg vet, har delt opp gravene i nummer, på kirkegården bruker det å være oversikt ved inngangen over hvor de forskjellige  nummergruppene ligger.

Anonymkode: ae8b0...be2

Dette stemmer.

Veldig trist at familien hennes ikke kontaktet deg når hun døde og at du ikke fikk vært i begravelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google gravminner, så vil du få opp en side hvor du kan søke etter gravplasser. Du om søke på sted, navn, dødsår osv. Der er det også bilde av mange av gravsteinene. 

Håper du finner det du leter etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...