AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 jeg har vært uheldig å fått inkasso, så må jeg betale et visst beløp i måneden til aktiv kapital. Så viser det seg at saksbehandleren skifter navn i behandlingstiden. Først heter hu Anne Britt Lund, vel, med e-post-adresse [email protected]. Så senere så skifter hu til [email protected], var det vel. Så skulle jeg sende en e-post i dag da, angående en betaling. Så ringer jeg å prater med ei Norun, vel,på sentralbordet i Kr.Sand. Og jeg måtte ringe tilbake to ganger for å sjekke, siden jeg synes det var litt snodig. Nå var riktig adresse med punktum: [email protected] Så jeg synes som sagt det var litt snodig at e-post adressen skiftet først fra: [email protected] til [email protected] og så til [email protected] Jeg lurte litt på dette, men sentralborddamen var sikker i sin sak. Jeg sjekket til og med gule sider, og der var det en med bindestrek, men hu bodde i Tynset, og det ble jeg enig med sentralbord-damen at lå like ved Røros, så det ville kanskje vært litt langt å pendle fra Kr.Sand. I tilfelle de hadde både ei Anne Britt Lund og ei Anne-Britt Lund der tenkte jeg, vel. I mellom tiden lurte jeg på om noen har noen forslag til hva man skal gjøre da, når det blir teknisk feil med e-postadressene mener jeg. Noen som har vært borti det samme problemet tidligere kanskje? Anonymkode: cd64c...588
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Hva er egentlig problemet? Anonymkode: 77341...780 1
Horge Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 En e-postkonto vil typisk kunne ha en eller flere alias-adresser. Dette er adresser som er gyldige i den forstand at du får sendt e-post til alias-adressen, men e-posten blir levert i innboksen til e-postkontoen som den er tilknyttet - eieren av kontoen trenger altså bare å forholde seg til én innboks. Mange bedrifter har alias-adresser slik at de ansatte både kan ha fornavn@, fornavn.etternavn@ og fn@ som gyldige adresser. Et annet vanlig bruksområde er at man kan bruke alias til å fange opp potensielle skrivefeil, f.eks. slik at brukeren "Petter Hanssen" kan ha varianter som petter@, peter@, petter.hanssen@, petter.hansen@ etc., og alle blir gyldige adresser. Tilsvarende kan man legge inn alias som fanger opp både bindestrek og punktum som separator mellom for- og mellomnavn. PS: Man kan også ha domenealias, hviket betyr at samme bruker kan ha én innboks på tvers av det som kommer etter @ i adressen. Eksempelvis har jeg en gyldig e-postadresse på domenet til vårt svenske datterselskap, hvilket betyr at det spiller ingen rolle om du setter bedrift.no eller bedrift.se bakerst i min adresse. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig problemet? Anonymkode: 77341...780 Det er 'tull' med epostene. Anonymkode: cd64c...588
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå