Gå til innhold

Krever vi kvinner for mye av mannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mariahoili.blogg.no/1489568696_krever_vi_kvinner_for_mye_av_mannen.html

Noen ganger tenker jeg stakkars menn. Jeg har følelsen av, inklusive meg selv, at kvinner kjefter og smeller mer en nødvendig.r

 

Jeg skal holde meg unna det biologiske aspektet i dag og gå over til antagelser og synsing. Utifra mange artikler jeg leser på nett. Rømmer mange menn hjemmebane og ønsker heller å jobbe overtid og være mest mulig borte fra hjemme i våre dager.

Jeg spør meg selv hvorfor? Er det mange der ute som lever i ulykkelige forhold og ekteskap? I så fall hvorfor velger man å bli?

Menn er ikke like kompliserte som kvinner (no offence) Heldigvis.

Men jeg tror nok at de har mange av de samme kravene, i tillegg til noen som ikke nødvendigvis er like viktig for kvinner.

Jeg studerer litt om hva menn foretrekker og de er nok ganske så overfladiske i tillegg til at de foretrekker den trygge basen.

Menn elsker vakre kvinner, her teller symmetri og fasong. Utseende er viktig for tiltrekning.

Kjærlighet er viktig, samme med omsorg, ambisjoner og mål, selvtillit og intelligens. Sistnevnte overasker meg en smule og kan bety at mannen setter større pris på karrierekvinner en morsfigur?

Anonymkode: 91e05...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner flest krever for lite av mannen

Anonymkode: 76c84...f29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Norske kvinner krever nærmest INGENTING av menn og lever i hovedsak som dørmatter for en gjeng egoistiske kryp som føler de ikke skal ha ansvar for noe som helst. Kravene til kvinner i Norge er fullstendig umenneskelige. De skal være kvinne og mann i ett, ha ansvar for å trekke inn like mye økonomisk som mannen, samt ha hovedansvaret for hjem og barn alene, mens mannen sitter som en sur og grinete papegøye på skulderen hennes og bærer seg over at hun ikke er slank nok og bruker tid nok på å se bra ut for å tilfredstille hans behov for en tanketom bimbo på toppen av alt. 

Anonymkode: 7e31c...49f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mye? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Norske kvinner krever nærmest INGENTING av menn og lever i hovedsak som dørmatter for en gjeng egoistiske kryp som føler de ikke skal ha ansvar for noe som helst. Kravene til kvinner i Norge er fullstendig umenneskelige. De skal være kvinne og mann i ett, ha ansvar for å trekke inn like mye økonomisk som mannen, samt ha hovedansvaret for hjem og barn alene, mens mannen sitter som en sur og grinete papegøye på skulderen hennes og bærer seg over at hun ikke er slank nok og bruker tid nok på å se bra ut for å tilfredstille hans behov for en tanketom bimbo på toppen av alt. 

Anonymkode: 7e31c...49f

Hvem har du møtt?

Menn og kvinner har nok forskjellige forventninger. Og som en annen nevnte er det kvinner som er mest utålmodig, ting skal skje, nytt bad, nytt ditt og datt. Det er viktig å stadig forbedre ting. Og det er bra faktisk. Se på yngre single menn. Stor TV og stereo. Fin kaffemaskin og godstol. Kul bil i tillegg og vi er happy. Men det blir ikke godstemning til påske og jul uten en kvinne som skaper  den. Gutta kan lage matpakke, men modz matpakke ser mer innbydende ut. Selv om de inneholder det samme.

Syntes det er bra og bli stlt krav til og bli utfordret/pushet. Men det må gå begge veier. Når planene tar av og det er mannen som i mange tilfeller må virkeligjøre dem. Må kvinner også tåle å bli stemt ned..:)

Gjelder å finne en balanse hvor begge bidrar..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Commander skrev:

Hvem har du møtt?

Menn og kvinner har nok forskjellige forventninger. Og som en annen nevnte er det kvinner som er mest utålmodig, ting skal skje, nytt bad, nytt ditt og datt. Det er viktig å stadig forbedre ting. Og det er bra faktisk. Se på yngre single menn. Stor TV og stereo. Fin kaffemaskin og godstol. Kul bil i tillegg og vi er happy. Men det blir ikke godstemning til påske og jul uten en kvinne som skaper  den. Gutta kan lage matpakke, men modz matpakke ser mer innbydende ut. Selv om de inneholder det samme.

Syntes det er bra og bli stlt krav til og bli utfordret/pushet. Men det må gå begge veier. Når planene tar av og det er mannen som i mange tilfeller må virkeligjøre dem. Må kvinner også tåle å bli stemt ned..:)

Gjelder å finne en balanse hvor begge bidrar..

 

Les innlegget ditt en gang til... Gutta skal leke og jentene skal lage godstemning og matpakker? Men hun må ikke forlange at han skal pusse bad hvert 10. år? 

Anonymkode: d3b6c...b4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
6 minutter siden, Commander skrev:

Hvem har du møtt?

Menn og kvinner har nok forskjellige forventninger. Og som en annen nevnte er det kvinner som er mest utålmodig, ting skal skje, nytt bad, nytt ditt og datt. Det er viktig å stadig forbedre ting. Og det er bra faktisk. Se på yngre single menn. Stor TV og stereo. Fin kaffemaskin og godstol. Kul bil i tillegg og vi er happy. Men det blir ikke godstemning til påske og jul uten en kvinne som skaper  den. Gutta kan lage matpakke, men modz matpakke ser mer innbydende ut. Selv om de inneholder det samme.

Syntes det er bra og bli stlt krav til og bli utfordret/pushet. Men det må gå begge veier. Når planene tar av og det er mannen som i mange tilfeller må virkeligjøre dem. Må kvinner også tåle å bli stemt ned..:)

Gjelder å finne en balanse hvor begge bidrar..

 

Enig. Jeg tror langt mange flere parforhold går dunken rett og slett fordi man blir likegyldig til hverandre over tid, og slik ikke bidrar til utvikling eller fremgang, enn motsatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang det kommer barn på banen, er det mange menn som regelrett forventer at hovedansvar ligger hos mor. 

Sikkert biologisk, men siden de fleste kvinner jobber like mye som mannen er det høyst urealistisk. 

Menn ser ikke ut til å forstå at dersom de ønsker en husholderske, mor og elskerinne så må han faktisk tjene nok til å forsørge familien så kvinnen kan gå hjemme. 

Ønsker han en kvinne som jobber, må han stille opp hjemme. 50/50.

Anonymkode: 29fbd...86b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med en gang det kommer barn på banen, er det mange menn som regelrett forventer at hovedansvar ligger hos mor. 

Sikkert biologisk, men siden de fleste kvinner jobber like mye som mannen er det høyst urealistisk. 

Menn ser ikke ut til å forstå at dersom de ønsker en husholderske, mor og elskerinne så må han faktisk tjene nok til å forsørge familien så kvinnen kan gå hjemme. 

Ønsker han en kvinne som jobber, må han stille opp hjemme. 50/50.

Anonymkode: 29fbd...86b

Det handler ikke om hva han ønsker, han forventer og han forstår. Vi ER voksne folk som organiserer livene våre slik vi (selv) vil. 

men ts, hovedinnlegget var uforståelig for meg? Hva mener du med krav? Hvis kvinner kjefter mindre på mannen sin jobber han mindre overtid? Og så da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les innlegget ditt en gang til... Gutta skal leke og jentene skal lage godstemning og matpakker? Men hun må ikke forlange at han skal pusse bad hvert 10. år? 

Anonymkode: d3b6c...b4d

Som djevelen leser bibelen eller....

I de fleste forhold er det kvinner som ønsker endringer, ting blir kjedelige. Nye gardiner, nytt kjøkken, bestemmer feriested, legger planer osv. Menn derimot er ofte fornøyd. Eller syntes ting er ok som de er. Mange menn trenger en kvinne for å få (nødvendige) ting gjort. De ser ikke nødvendigheten før etterpå:).

Det er vel en grunn til at kvinner initierer de fleste skilsmisser. Gubben trodde alt var greit. Mens kona har vært misfornøyd med et statisk forhold. Hun går lei. Ting skjer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med en gang det kommer barn på banen, er det mange menn som regelrett forventer at hovedansvar ligger hos mor. 

Sikkert biologisk, men siden de fleste kvinner jobber like mye som mannen er det høyst urealistisk. 

Menn ser ikke ut til å forstå at dersom de ønsker en husholderske, mor og elskerinne så må han faktisk tjene nok til å forsørge familien så kvinnen kan gå hjemme. 

Ønsker han en kvinne som jobber, må han stille opp hjemme. 50/50.

Anonymkode: 29fbd...86b

Ditt inntrykk? Når barn kommer til verden er min erfaring at kvinner setter seg i førersetet og bestemmer. En mann vil da oftest ta en "ok kjære" holdning. Hun har gått gravid og født en barn. Hans oppgave har vært å støtte henne, hennes behov har vært gjeldende. Og den styrerrollen videreføres. Hun forteller hvordan ting skal være og hvordan ting skal gjøres. Han blir mors håndtlanger. Mulig at han inntar em passiv rolle siden hun tar styringen. Det betyr derimot ikke at han ikke bryr seg, men mor har siste ordet.

Å bruke det mot han når hun etterhvert er lei av fordelingen hun selv har skapt et urettferdig. Ingen mann vil "ta styringen" og bestemme med små barn i huset. Mor og barns behov kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle svaret til TS er ja. Og mange menn flykter til jobben. 

Hvorfor blir det slik? Kanskje fordi alt endrer seg når man får barn. Kona blir sjefen i huset og forventer at mannen gjør som hun sier. Enten står mannen opp for seg selv, og ungene vokser da opp med skilte foreldre, eller så føyer han seg. I det siste alternativet ender det opp med en passiv man som begynner å få kjeft fordi han ikke bryr seg. 

Dette gjelder jo ikke kvinner på kg selvfølgelig, de er alltid den flinke delen i forholdet mens mannen er late idioter som bare tenker på seg selv. 

 

😁

Anonymkode: 926e0...8f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk generelt krever formye av hverandre og folk forblir i ulykkelige forhold av økonomiske grunner og de er redd for og forbli helt alene . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ambador skrev:

Kilde?

Du vil ha kilde på det trådstarter selv sier er synsing fra dennes side? Smarting du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2017 den 3.19, AnonymBruker skrev:

mariahoili.blogg.no/1489568696_krever_vi_kvinner_for_mye_av_mannen.html

Noen ganger tenker jeg stakkars menn. Jeg har følelsen av, inklusive meg selv, at kvinner kjefter og smeller mer en nødvendig.r

 

Jeg skal holde meg unna det biologiske aspektet i dag og gå over til antagelser og synsing. Utifra mange artikler jeg leser på nett. Rømmer mange menn hjemmebane og ønsker heller å jobbe overtid og være mest mulig borte fra hjemme i våre dager.

Jeg spør meg selv hvorfor? Er det mange der ute som lever i ulykkelige forhold og ekteskap? I så fall hvorfor velger man å bli?

Menn er ikke like kompliserte som kvinner (no offence) Heldigvis.

Men jeg tror nok at de har mange av de samme kravene, i tillegg til noen som ikke nødvendigvis er like viktig for kvinner.

Jeg studerer litt om hva menn foretrekker og de er nok ganske så overfladiske i tillegg til at de foretrekker den trygge basen.

Menn elsker vakre kvinner, her teller symmetri og fasong. Utseende er viktig for tiltrekning.

Kjærlighet er viktig, samme med omsorg, ambisjoner og mål, selvtillit og intelligens. Sistnevnte overasker meg en smule og kan bety at mannen setter større pris på karrierekvinner en morsfigur?

Anonymkode: 91e05...1f3

Hvem er du, ts?

Anonymkode: b2189...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...