AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Har fått snakket med legen min om at denne typen medisin kan hjelpe meg med tanke på "tilstanden" min. Noen som har erfaring dere vil dere? Er det verdt å begynne på noe sånt? Høre så skummelt ut, skulle tro jeg var den galningen, hehe. Neon tanker? Anonymkode: 0a6e8...a92
Mellifluous Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 I forhold til problematikken min vil jeg absolutt si det hjelper, det er jo tross alt det den er for. Jeg syntes også det hørtes skummelt ut, men er det nødvendig så er det nødvendig. Jeg vil si det er verdt å prøve, og husk også at ikke all medisin fungerer for alle, så det er mulig å prøve ut forskjellige om du ikke er komfortabel med de du får først.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Ville hørt på legen hvis jeg var deg. Og også faktisk ta medisinen din. Hvis du er bipolar så vet jeg at mange ikke vil ta medisin fordi de føler seg flate på den emosjonelt, og mer kreativ og energifull uten. Dårlig valg! Anonymkode: 51484...783
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 Kjenner en som gikk på antipsykotika. Nå vet jeg ikke hva det var han gikk på, men han mente medisinen hadde påvirket han negativt, og ikke var han psykotisk på noe tidspunkt heller. Han har nå sluttet med absolutt alt og har det bedre enn noensinne. Han hadde en venn som pleide å komme på besøk som virket litt tilbakestående, og vennen min mente det var antipsykotikaen som hadde ødelagt han, at han var helt normal før han begynte på det. Få greie på navnet på medisinen og gjør noen nettsøk, slik får du vite om folks reaksjoner på det. Mye av dette er farlig rett og slett. Anbefaler denne: Anonymkode: 1c26e...366
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 Problematikken min er noe komplisert. Uten å gå nærmere inn på det, så er det en liten dose paranoia i meg, som ikke forsvant med antidepressive. Er mistenksom og usikker, tar ting i verste mening osv. Litt usikker på om jeg skal begynne med det, pga barnevernet. Jeg har et barn og vil ikke bli stemplet som den galningen og tro at jeg er elendig mor. Anonymkode: 0a6e8...a92
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #6 Skrevet 16. mars 2017 Det er litt vanskelig å si uten å vite hva "tilstanden" er og om planen er om du skal brukes det fast eller ikke. Jeg har noe som går under antipsykotika som jeg bruker av og til om jeg ikke får sove eller ved sterk angst. Jeg bruker det ikke jevnlig. Alt det gjør er å roe meg litt ned. Om jeg tar litt større dose blir jeg søvnig og får sove. Det er egentlig alt. En bivirkning er at jeg får litt økt apetitt neste dag. Anonymkode: be094...003
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt vanskelig å si uten å vite hva "tilstanden" er og om planen er om du skal brukes det fast eller ikke. Jeg har noe som går under antipsykotika som jeg bruker av og til om jeg ikke får sove eller ved sterk angst. Jeg bruker det ikke jevnlig. Alt det gjør er å roe meg litt ned. Om jeg tar litt større dose blir jeg søvnig og får sove. Det er egentlig alt. En bivirkning er at jeg får litt økt apetitt neste dag. Anonymkode: be094...003 Jeg får ikke slike anfall og er rolig hele tiden. Er bare konstant bekymret og mistenksom. For folk rundt meg er det nok ikke synlig. Se for deg at du la oss si rygger ut av parkeringsplassen, så er du usikker på om du har vært bort i bilen. Du går ikke ut og sjekker, Etter at du har kjørt begynner tankene å svirre, har jeg kjørt på den bilen eller ikke? Og sånn tenker du hele dagen, dagen etter og en uke senere, du kan kanskje finne på å tenke på det 5 år etter også. Dette var altså et eksempel da, men du skjønner kanskje poenget? Anonymkode: 0a6e8...a92
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 Kan være verdt å prøve. Jeg gikk på det for å få sove. Bare vær obs på bivirkninger. Jeg gikk opp i vekt, men er ikke alle som gjør det, og ikke av alt heller. Så er viktig å finne den riktige for deg. Anonymkode: de2a3...e67
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 Jeg har paranoid pf. Er på risperdal pga tourettes (mot tics). Føler det hjelper litt på tics, men har ikke tenkt at det gjør noe med mine paranoide tanker. Hm. Legen har ikke nevnt det heller Anonymkode: af7bd...1ad
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #10 Skrevet 17. mars 2017 Man skal vel være forsiktig med å "anbefale" medisiner, og spesielt når vi vet så lite om problematikken din. Men jeg er som deg, småparanoid, har mye tankekjør og et snev av angst i tillegg, og jeg har fått Seroquel depot som har hjulpet meg masse! Ettersom jeg har forstått er Seroquel en av de "snilleste" antipsykotika på markedet når det gjelder bivirkninger og ofte et førstevalg for oss som ikke er psykotiske men likevel sliter litt med paranoia, vrangforestillinger og uro. Verdt et forsøk hvertfall? Funker det ikke så er det jo bare å slutte på den (i samråd med legen). Anonymkode: abf12...ef8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #11 Skrevet 17. mars 2017 Har tatt Seroquel/quetiapin for søvnproblemer og angst. Jeg kan ikke fordra antipsykotika fordi jeg tåler det veldig dårlig. Masse bivirkninger og blir dum som en stokk. Anonymkode: 9327d...3bd
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #12 Skrevet 17. mars 2017 Antipsykotiske medisiner er noe jeg tyr til ved maniske eller depressive episoder. Ellers står jeg på litium. Ved de vanskelige episodene har jeg godt utbytte av disse, men ellers klarer jeg ikke bruke dem, da de sløver meg så ille. Det er ikke meningen man skal stå fast på disse i lengre tid heller, klart det finnes jo unntak av mer alvorlige tilfeller. Jeg er bipolar type 1, forresten. Anonymkode: 3d84a...b88
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #13 Skrevet 17. mars 2017 Hadde aldri begynt å ta slike piller hvis jeg visste hva slags bivirkninger som følger med og min erfaring er at det er vanskelig å slutte med selv ved små doser. Det blir ikke kalt "apedop" uten grunn. Kortsiktig kløe blir til sur svie over tid og det hevdes at man skader hjernen ved bruk over lang tid. Ville ikke ukritisk tatt antipsykotika selv om legen anbefaler det så sant man ikke sliter med psykoser selvfølgelig. Ville sjekket litt rundt på nett osv TS for å se hva slags erfaringer folk har med det og hva kritiske fagfolk har å si om bruk av sånne typer medisiner. Ut i fra hva jeg selv har erfart og lest om det så er det ikke mye positivt. Man kan spørre seg hvorfor de skriver ut så sterke medisiner til folk som sliter med uro, søvnproblemer og depresjon. Man fjerner kanskje noen symptomer (og får andre), men ikke årsaken. Anonymkode: 83a59...a6d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå