Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/8998591/

Ap-politiker er svært skuffet etter at en afghansk gutt med mentalt nivå som en åtteåring ble sendt alene ut av landet.

Bare å appludere  Sandberg 

Anonymkode: 5188e...da7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange som er imot asylsøkere og innvandrere hadde vunnet mye på å ikke være direkte fæle mennesker.

Anonymkode: 54bc1...655

• Liker 1
Gjest Fiolett
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig dette er ironisk ment! De er jo ikke engang ferdige med utredningen hans, og han kommer sannsynligvis ikke til å få mye omsorg fra familien i Afghanistan etter det han forteller. Hårreisende.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er jo lett psykisk utviklingshemmet, da burde han fått opphold i Norge. Jeg tror ikke familen kommer til å gi et tilbud som er like bra det vi har her i Norge.  :ironi:

Anonymkode: 23093...897

AnonymBruker
Skrevet

Fra et medmenneskelig perspektiv er det ikke vanskelig å forstå at denne saken er trist og uakseptabel.

Fra et kynisk perspektiv så kan man jo lure på hvordan denne gutten har kommet seg hit? hvordan klarte han å manøvrere seg i jungelen av rettigheter? Har han reist alene? De vet jo tydeligvis hvem familien hans er, hvorfor klarer de da ikke å finne ut hvor gammel han er?

Anonymkode: 792b4...275

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenk om familien hans hadde hatt mot til å kjempe for bedre forhold for psykisk utviklingshemma i Afghanistan i stedet for å bare lempe problemet over på oss. Vet ikke hva som formørker hodene deres mest, islam eller patriarkalsk stammekultur? Ta stemmeretten fra alle menn i Afghanistan og gi den til kvinnene. Mennene er ikke bedre enn dyr.

Endret av Hurepoix
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke basere innvandringsdebatten på følelser.

Anonymkode: 59f4b...3a4

• Liker 5
Skrevet

Flott å se at politikken virker. Det er mye jobb som skal gjøres med og få folk ut. At en PU også rammes er en konsekvens. Man må jo spørre seg hvordan en utviklingshemmet kunne ta seg til Norge? Uansett, det viktigste nå er å legge følelser unna og gjøre den viktige jobben.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite vits å skylde på Sandberg, det er lykkejegerne som har skylda. Hvis vi ikke hadde brukt så mye ressurser på å ta inn folk som ikke trenger det, kunne vi fokusert på folk som virkelig gjør det, sånn som denne gutten her.

Anonymkode: 51c24...39e

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/8998591/

Ap-politiker er svært skuffet etter at en afghansk gutt med mentalt nivå som en åtteåring ble sendt alene ut av landet.

Sitat

Nå har fungerende statsråd Per Sandberg (Frp) svart på spørsmålet.

«Verken jeg eller departementet har myndighet til å gripe inn i eller påvirke utfallet av enkeltsaker. Slik er utlendingslovens system. Jeg har full tillit til at utlendingsforvaltningen foretar forsvarlige vurderinger i den enkelte sak, basert opplysninger om asylsøkerens individuelle forhold og kunnskap om situasjonen i søkerens hjemland», skriver han.

Skrevet

Hvorfor er Aperen rasende på Sandberg? Var det Sandberg personlig som vedtok at den unge mannen skulle sendes ut? 

Hvordan klarte denne unge mannen komme hele veien hit alene? 

Hvordan klarte han levere riktig søknad og alt?

Hvor i loven står det at Norge skal automatisk gi opphold til alle syke utlendinger som når grensen og leverer en søknad?

Mange spørsmål venstrevridde nekter å svare på, men å spille på følelser kan de.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Med Mahad-saken friskt i minne, så lurer jeg på hva vi ikke får vite denne gangen.

Kan det være at det finnes en helseundersøkelse til, som TV2 og guttens norske verge holder hemmelig? En undersøkelse som plasserer han i normalområdet? En som UNE fester større lit til? Kan det være at "gutten" plutselig virket mye mer hjelpeløs etter at han ble alderstestet til å være 19 år? Vi får ikke høre når han kom til Norge, og om han har fungert bedre i et annet tidsrom enn det TV2 og vergen hevder.

TV2 kaller han "gutten" hele veien. Ikke tenåring, ungdom eller ung mann. Tydeligvis anerkjenner de ikke alderstesten.

Jeg vet ikke, jeg vet bare at det er påfallende hvor likt dette er Mahad-saken, siden vi får høre bare den ene siden fortelle noe som virker galt og umenneskelig.

Endret av ops2
Skrevet
4 timer siden, Drizzt skrev:

Hvordan klarte denne unge mannen komme hele veien hit alene? 

Hvordan klarte han levere riktig søknad og alt?

Hvor i loven står det at Norge skal automatisk gi opphold til alle syke utlendinger som når grensen og leverer en søknad?

Mange spørsmål venstrevridde nekter å svare på, men å spille på følelser kan de.

Mange gode spørsmål du stiller og jeg kan ikke se at sosialistene har svart deg.

Vi som kan litt om utviklingshemmede vet jo at denne gutten aldri ville klart og ta seg hit til Norge alene, om han var utviklingshemmet. Da er han i så fall unik og vil fint klare seg i sitt hjemland som han nå endelig kommer tilbake til. Vi vet jo at utviklingshemmede har det best i kjente omgivelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...