Gå til innhold

September bruder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Jeg skal gifte meg 14. september, og føler ikke at jeg har noe i boks. Begynner å få skikkelige NERVER.... og har nesten lyst til å avlyse hele greia. Vel, det var et skikkelig hjertesukk... og jeg har nok innerst inne ikke lyst til det. Men føler bare at jeg ikke kommer noen vei med planleggingen.

Blir bare mer og mer frustrert over å lese innlegg inne på forumet når bruder for neste år er kommet mye lenger i planleggingen enn meg!! :-?

Vel, hvor langt har dere kommet egentlig??? Vi har satt svarfrist på invitasjonene til 10. august, og da starter vel innspurten eller hur?

Er det noen som har ferdig handleliste å legge ut? :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gifte meg samme dag som deg ! Så lenge jeg har lokale og kjole i boks er jeg helt rolig, jeg :D Det viktigste for meg er at vi blir gift, deretter at maten er god og at alle gjestene har det gøy. Jeg bryr meg ikke fullt så mye om type servietter og borddekorasjoner. Det er jo dessuten flere uker igjen ? Jeg bare gleder meg, jeg. Men nå skal vi også ha bryllupet i et lokale der de er proffe og tar seg av det meste. det hjelper jo ! :wink:

Skrevet

Oj litt rask, innlegget kom to ganger. Kanskje jeg er litt nervøs likevel :hoho:

Skrevet

Jeg gifter meg 7.september og har egentlig planlagt det meste, men innså i dag at jeg kun har 1 fridag før bryllupet. (Jobber og skal gå på skole. Helgene går med til 2 utdrikkingslag, to bryllup og maling av huset vårt... )

Det gikk plutselig opp for meg ag at jeg knapt har anledning til å ordne ting før bryllupet.

Dette gjenstår å ordne;

-Snakke med fotografen, toastmasteren og presten.

- Kjøpe slør, undertøy og sko

- Finne / lage bordkort

- Finne noen til å filme

- Finne noen til å åpne pakkene

- Finne bil (Har en fin BMW selv, som vi muligens kommer til å bruke)

- Kjøpe pynt til bordene

- Finne brudebukett

Tror ellers det meste er iorden

(Lokalet vi leier ordner maten og dekkingen av bordene, så vi trenger kun å bestemme hva vi vil ha!!)

Tror jeg har kontroll... Så lenge jeg slapper av går det vel greit!? Som typen sier; "xxx, det ordner seg alltid for snille piker" :wink:

Mvh Septemberbrud

Gjest Anonymous
Skrevet

7de september er vaar dato... og da jeg har frist på hovedfagsoppgave dagen før, kan det bli litt stress... Men, med god hjelp fra foreldre tror jeg det går.

KJæresten og jeg bor nemlig i forskjellig kontinent dette aaret, og imorgen reiser jeg hjem for å gjøre ferdig oppgaven. Får ikke se min kjæreste før dagen før bryllupet. Men takket være yahoo msg og webcam får vi sett hverandre og snakket og planlagt de siste tingene. JEG GLEDER MEG UTROLIG!

Nå skal vi, som septemberbrud og september 2002, ha middag et sted der de ordner alt, skal bare bestemme meny og borddekning.

Sannasol, det viktigste er å ta vare på dere selv oppi dette her, ikke stress med at du føler du/ dere har så masse igjen. Jeg har ofte blitt forbauset over hvor mye som blir lagt ned, for oss handler dette om en dag fyllt med kjærlighet og at det blir oss... det kan nesten virke som at noen mister seg i forberedelsene...??? ikke er det så viktig for oss om bordduken ikke matcher servietter, og at blomstene skal ha samme fargescheme som lysene... Men takk og lov at ikke alle er like. Men som kjæresten sa idag før han gikk på jobb, tenker på bryllupet hele tiden...!

Vil ønske alle septemberbruder lykke til, og fikk et godt råd av et vennepar som giftet seg en måned siden. Opplev dagen sammen - hold dere sammen hele dagen nesten som dere var limt fast , samt å 'capture the moment' - gå unna og se på gjestene deres, ta tid sammen alene 5 min her og 5 min der for å virkelig dele dette.

Skrevet

Hei alle septemberbruder!!!

For en flott måned å gifte seg i ikke sant?! :D :D :D

Jeg gifter også den 14. september, og føler vel at det meste er i boks. Har satt svarfristen til 14. august, og da håper jeg at det kun er borkort og bordkartet som står igjen. Mitt råd er å gjøre som jeg gjør nå; sett bort noen oppgaver til andre. Hos meg er det brudgommen som ordner buketten, venninner pynter kirken, selskapslokalet ordner med bordpynting og dekking, forlovere ordner med skyss til og fra kirken og min svoger skal være fotograf, tror faktisk det meste er i boks. :kul: Jeg selv skal ordne med antrekket mitt (som nesten er klart), samt bake to sjokoladekaker. Har vært i samme situasjon som deg, og følt at alt hoper seg opp og panikken tar deg. Men det går over. :kul: Jeg tror det vil komme slike bølger frem til dagen er her. :roll: Vi må bare prøve å holde hodet kaldt, og som en annen her sa ikke være så forbasket opptatt av detaljer, og at alt skal stemme og være perfekt. Dagen blir nydelig uansett, og så lenge vielsen og lokalene er bestilt er det ikke så mye som kan gå galt (det får vi i så fall ta på sparket...) Ønsker også alle septemberbruder tillykke, og håper vi kan holde litt kontakt med hverandre fra til da! :hoho::hoho::hoho:

Nei for guds skyld ikke avlys på grunn av dette! You go girl!!!!

Mange klemmer fra Vekten

Skrevet

Takk for alle gode svar fra andre septemberbruder. Det kommer vel enda mer nerver utover tenker jeg.

Grunnen til at jeg for tiden har litt panikk er at det ble litt dumt nå akkurat i ferien min. Jeg hadde tenkt å bruke litt tid på planlegging, men så døde min mormor og alt har bare gått i ett etter dette. Synes det er veldig trist og leit og får liksom ikke til å "glede" meg skikkelig over det forestående bryllup. Virker ikke som resten av familien er så opptatt av det heller.

Derfor kom nok panikken snikende innover meg og får meg til å føle at ingenting er i boks.

Men selvfølgelig, det som blir mest jobb er jo å pynte og ordne lokalet, kirken, få delgert all kakebaking og generelt småting.

Har ikke bestemt meg for hverken lys, servietter, blomster, bordkort, bordplassering eller noe som helst. Ellers gjenstår også klær til brudgommen og vår lille sønn, litt småting til meg (hjelp, jeg finner ikke tiara!!), og diverse.

Vel, handleliste mottas fremdeles med takk! :hoho::hoho:

Lykke til med planleggingen dere også!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal også i ilden 14. september, og her får du vår huskeliste:

Har ordnet:

Kirke

Prest

Lokale

Fotograf

Klær og annet utstyr til meg

Bryllupsreisen

Gjesteliste

Sendt invitasjoner

Kjøpt sprit med mer til baren og musserende til velkomstdrink

levert skjemaer

Laget ønskeliste

Ringer

Dette har vi igjen

bestille blomster (brudebukett og borddekorasjoner)

(Lokalet står for lys, servietter og oppdekking)

Klær til brudgommen

Bestemme menyen

bestemme og kjøpe vin

bestemme salmer og inngang/utgangsmusikk

Avtale dette med organisten

lage kirkeprogram

Samtale med presten

lage bordkort (skal bruke blader av blodlønn, så de må lages tidligs et par dager i forveien

Bestemme oss for kaker

Avklare om vi skal ha nachspiel, og i så fall organisere dette.

Ha prøvetime hos frisøren (avtalte dette i dag)

Ha samtale med fotograf

Avtale menyen

Finne noen til å åpne pakker

Finne noen til å dele ut kirkeprogram

Lage tidsskjema for dagen

Finne stereoanlegg til lokale (skal spille CDer)

lage bordplassering

Taler

Morgengaver

Oj, når jeg skrev det ned nå virker det som vi har mye å gjøre.... Men det ordner seg helt sikkert. Lykke til alle septemberbruder!

nasse

Skrevet

Jeg skal gifte meg 7. september og det er nok en god del som gjenstår ja… Hentet opp listen til Nasse og brukte den for å se hvor langt vi er kommet. Her er vår oversikt:

Har ordnet:

• Kirke

Prest

Selskapslokale (de er proffe på å arrangere bryllup, så her er det ikke så mye vi trenger å tenke på)

Fotograf

Frisør

Musikere til festen

Kjole og slør til meg

Bryllupsreisen

Vaksiner som er nødvendig til bryllupsreisen

Sendt invitasjoner, svarfristen er 04.08 (de fleste har svart)

Fått tilsendt skjemaer for prøving av ekteskapet

Laget ønskeliste

Dette har vi igjen

• Finne en toastmaster

Bestille blomster (brudebukett og borddekorasjoner)

(Lokalet står for lys, servietter og oppdekking)

Ringer

Klær til brudgommen

Bestemme menyen

Bestemme salmer og inngang/utgangsmusikk og å avtale dette med organisten

Finne en musiker som kan spille i kirken (vill gjerne ha en på trompet)

Lage kirkeprogram

Samtale med presten

Bestemme hvordan bordkortene skal se ut, og å lage de

Bestemme oss for kaker, og delegere bakingen av disse

Ha samtale med fotograf

Finne noen til å filme

Ordne med bil fra kirken til fotograf og selskapslokale (vi kan eventuelt låne pappas Merche)

Avtale menyen

Finne noen til å åpne pakker (har tenkt til å spørre min og hans søster)

Finne noen til å dele ut kirkeprogram (får sikkert noen venninner til å gjøre dette)

Lage tidsskjema for dagen

Avtale med musikerne som skal spille under festen

Lage bordplassering

Taler

Overnatting bryllupsnatten (har gitt brudgommen beskjed om at dette kan han fikse, jeg vil ikke tenke noe mer på det, men jeg tror ikke at det er i boks enda)

Morgengaver

Listen over ting som gjenstår er jo vesentlig lenger enn den over ting som er ordnet. Men det viktigste er i alle fall i boks. Så gift skal vi vel bli. :D

Gjest Gummis- ikke innlogget
Skrevet

Hurra - vi bestilte honeymoonen her idag! I og med at vi bor i USA, fant vi ut at Bermuda var bra valg. Har aldrig vært i Karibien, og fant en bra deal, så dette blir fantastisk bra!

Det var jeg som skrev over som gjest, og idag reiser jeg hjem og får ikke se min tilkommende før dagen før bryllupet. Blir litt rart, for det hadde vært bra å dele mer på denne tiden, men med masse telefon går det jo greit...

Det vi har igjen er:

- bestemme og bestille meny

-hente kjolen min (prøvde den 15 mai, så er SÅ spent)!

-sy sløret (det skal moren min gjøre)

- trykke ut kirkeprogram

-prøvetime hos frisøren

-finne sted for sminking og manikyr

- lage bordkort og bordplassering (nesten klart)

-skrive tale

-morgengave (vet hva jeg skal fikse... håper han liker det )

En venninne til min mor er blomsterdekoratør, så vi 3 sammen skal lage blomstene, med hjelp fra noen til venninner.

Pappa skal ordne bil. Han synes det er tøfft å 'miste' sin jente (selvom jeg flyttet ut for 10 år siden er det tøfft... )!

Svigers skal forhåpentligvis filme

Og forskjellige gode venninner og venner av oss skal lese i kirken, dele ut program, og være toastmaster.

Deilig å se vi er nesten ferdige!

Vi skal ha 33 til middag på kvelden, så bordplasseringen gjør seg nesten selv. Rett etter kirken skal vi ha mottagelse (reception) som er vanlig i England, der vi skal gifte oss. Blir spennende!

Vi glemte sette svarfrist, men alle har vært flinke, og har nå svar fra alle bortsett fra en familie. Vi tok svaring over email eller brec, syntes det ble greiere for alle parter.

Sannasola, trist med mormoren din! Som jeg sa tidligere - ta en ting av gangen så er alt ferdig planert før du vet det! Gi familien og deg selv litt tid, men er sikker på at snart kommer det mer involvering fra familie og sånn igjen! Ang tiara har jeg sett forslag her hvordan å lage sin egen tiara, kanskje det hadde vært noe?

Handleliste til hva forresten?

Tenk, snart er vi fruer! Jeg ser så vanvittig frem til å få bli det, og min tilkommende er det beste som har hendt meg...!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Tenkte det var paa tide aa hente denne litt opp igjen...

3 uker igjen naa! Blir saa herlig!

Her er det overhodet ikke stress i det hele tatt - enda. Men, regner det tar seg opp. Har egentlig ikke mye igjen - litt shopping av sminke osv, printing av programm osv. Fikk godt raad av en venninne - hun sa ha tro paa deg selv og den perfekte dagen jeg vet det kommer til aa bli - og jeg ble rolig og naa ser bare frem til dagen med stor D. Men maa si at det kan bli litt verre, da vi kanskje maa bytte sted vi skal ha det! Skjer det, faar vi ta det da!

Og saa skal jeg hente kjolen min neste uke =)

Haaper det gaar bra med dere andre Septemberbruder!

Klem fra en som teller dager...!

Skrevet

Vi gifter oss 28. september, så jeg har litt mere tid igjen en dere andre. Men for to dager siden fikk jeg beskjed fra han som egentlig skulle være kokk om at han ikke kan likevel :( Litt panikk på akkurat det, men ellers har vi kontroll. Skal ha en skikkelig dugnad i begynnelsen av neste uke, for da er jeg ferdig med sommerjoben. Kommer tilbake med liste over hva som er gjort etter det!!!

Skrevet

Under en måned igjen! Men jeg er blitt så nervøs, jeg gruer meg nesten litt. Jeg drømmer masse bisarre drømmer om at det serveres taco til middag, at jeg har glemt å gå til frisøren og at buketten er vissen. Blir så stresset av dette at jeg ikke klarer å glede meg som jeg trodde jeg skulle... :( Det går vel over, bare et anfall av nerver kanskje. Det er jo så mange andre her inne som har alt under kontroll (et år i forveien... :o )! Uff.

Skrevet

Hei igjen!

Ja, flott at noen kunne dra denne litt opp ja. Nå er det jo nemlig snart vår tur! Jeg er fremdeles i sånn skrekk-blandet-fryd-modus.

Hjelp.

Masse gjenstår å gjøre. Forlovern min reiser til syden i morgen og blir borte i 2 uker. Snufs, jeg hadde bare lyst til å være med.

Men, nå er tiara-problemet løst. En av de andre her inn på KG (Augustbrud 02) har laget en kjempefin en til meg. Av blå og blanke perler. Skal nemlig ha blå og hvite blomster så dette tror jeg blir bra.

Ønsker alle dere andre fortsatt lykke til i forberedelsene!

:wink:

Gjest gummis- ikke logget inn
Skrevet

Drar denne opp igjen jeg...

Maa bare fortelle at jeg hentet kjolen igaar, og den satt som et skudd og er bare MEG!

Ellers driver jeg og sambo og pusler med bordsetting, kirkeprogramm, og menyen. Morro dette her.

Men som er nevt over av endel - jeg har ogsaa rare droemmer. Droemte inatt at brudebilen var en Maserati med bare to seter, saa jeg maatte sitte i fanget til kjaeresten mens en annen kjoerte... (kanskje utslag av min kontrollfrikhet... i og med at min far ordner bil...)

2 uker igjen.... Haaper der gaar bra for dere andre Septemberbruder!

Skrevet
Men, nå er tiara-problemet løst. En av de andre her inn på KG (Augustbrud 02) har laget en kjempefin en til meg. Av blå og blanke perler. Skal nemlig ha blå og hvite blomster så dette tror jeg blir bra.  

:oops: Håper du blir like fornøyd med den på dagen din også. Selv tror jeg det blir kjempestilig, nesten litt misunnelig på at du skal ha tiara i samme farger som buketten. :ler:

Lykke til videre md planleggingen dere andre!

Skrevet

Hei septemberbruder!

Hvordan går det. Synes det er så rart jeg. Har liksom ikke nerver i det hele tatt. Gifter oss som før nevnt 14. september, og det begynner jo å nærme seg. Sambo`n hadde utdrikkingslag forrige helg, og jeg har sterk mistanke til de gærne jentene rundt meg at det er min tur til helga. Gruer meg faktisk mer til det enn til bryllupet... er litt sånn som må ha kontroll på alt, og er ikke så veldig impulsiv av meg. Men det går vel lettere med litt innabords... :hoho: Er det noen av dere andre som har hatt det?

Føler at det meste er i boks, og at det bare er igjen ting som må vente til siste liten, og det er kanskje det verste å vente på. Bordkort må vente, skal lage små buketter av røysslyng og binde hvite sløyfer rundt, og så skrive navnet på disse. Håper det går bra for jeg har ikke prøvd det før... Har en fingernem venninne til å hjelpe meg. Venter på bordoppsettet fra serveringsstedet slik at vi kan begynne med borplanen, sambo`n har igjen å bekrefte bestilling av buketten. Tror ikke det er igjen mer bortsett fra samtale med prest og prøvetime hos frisør o.l. men dette er også bestilt og fastsatt. Blir nesten nervøs av å skrive dette, da jeg liksom er sikker på at det er noe som mangler... :o

Gleder meg til den store dagen, men kunne ønske vi skulle på bryllupsreise vi også. Det høres så deilig ut... Vi har både råd og ferie, men "problemet" er at vi har en elskelig liten tulle på ni måneder som vi nødig reiser fra mer enn en natt eller to. Vi er dessuten ikke så reisevante noen av oss, så vi synes det liksom ikke er bare bare å ta henne med på langtur heller... Er det noen som har gode forslag så mottas de med takk! Bor forøvrig på Øslandet, og er åpen for det meste. Ønsker alle lykke til videre med forberedelsene, og håper alt går i boks!

Snakkes! Klem fra Vekten

Skrevet

Vekt,

en langhelg paa hotell er jo veldig fin bryllupsreise hvis dere ikke vil reise bort for lenger enn et par dager. Ta en fjelltur hvis dere liker det!

Ellers er det et spa- hotell jeg har hoert om i Sverige - Selma lagerloef, som skal vaere veldig ok. Det er jo mange muligheter, det er jo bare flott aa vaere dere to i noen dager - og faa gjennomgaatt alt rundt den store dagen og den transformation det er! Hadde vi vaert hjemme i Norge hadde vi nok reist til fjells (liker spes Valdres) og bare vaert oss to...

Jeg hadde utdrikkningslag i forrige uke - og det var saa vellykket! Ikke noe aa grue seg for! Naere venninner vil arrangere det som du vil ha det! Sjelden jeg har hatt det SAA morro! Krysser fingrene det blir like bra for deg!

Igaar kom det opp en paa gaten og sa - herlig at folk smiler. Herregud, jeg er et eneste stort smil om dagen. Gleder meg saa mye! Nervene er borte for tiden... HURRA - to uker igjen!!!

Skrevet

Halloi! :D

Som jeg nevnte grudde jeg meg til utdrikkingslaget, men må nå bare si at det var helt supert og ikke noe å grue seg for! :hoho::hoho:

Mitt referat fra dagen er i eget innlegg dersom det er noen som ønsker å høre om dagen min... Når er det bare bryllupet som står igjen for oss begge, og vi gleder oss!!!

Klem til alle september bruder :D

Hilsen lykkelig vekt :briller:

Skrevet

Snart bare 14 dager igjen :o

Jeg har plutselig fått en idé , og lurer på om jeg skal sette den ut i livet: Jeg har noe perlebroderi på kjolen min, og har endel ekstra perler. Har begynt å fundere på om jeg skulle sy disse på sløret (har veldig enkelt slør uten pynt i utgangspunktet). Hva tror dere? Er det noen som har laget egne slør/sydd pynt på slør? Er det vanskelig ? Er redd for å ødelegge sløret hvis jeg må ta det av igjen...

Kanskje ikke så lurt å få sånne "gode idéer" så sent :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...