Gå til innhold

Krav til forsørgerstipend?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stiller Lånekassen krav til å bestå eksamen for å motta forsørgerstipend? Kan forsørgerstipend bli omgjort til lån? Jeg vet det ikke stilles et slikt krav for å motta fødselsstipend...

Er førstegangsfødende så jeg vet jo ikke hvor mye tid jeg får til overs eller om jeg i det hele tatt klarer å konsentrere meg for å studere videre med et lite barn.

Anonymkode: 9fba5...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stille krav til at man brstår det man skal. Stryker man en gang, så går det fint. Har ikke strøket selv enda, men jeg spurte de om det på telefon engang. 

Anonymkode: 37f48...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stille krav til at man brstår det man skal. Stryker man en gang, så går det fint. Har ikke strøket selv enda, men jeg spurte de om det på telefon engang. 

Anonymkode: 37f48...8ce

Men blir de 1620 kr man får per måned omgjort til lån eller får man bare ikke mer forsørgerstipend inntil man har bestått eksamen?

Anonymkode: 9fba5...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forholde deg til samme regler som vanlig stipend. Havner du mer enn 60 studiepoeng bak, mister du støtte. Det betyr at det går helt fint å stryke på noen eksamener :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men blir de 1620 kr man får per måned omgjort til lån eller får man bare ikke mer forsørgerstipend inntil man har bestått eksamen?

Anonymkode: 9fba5...671

Det blir omgjort til stipend når utdanningen er fullført.

Anonymkode: 37f48...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir omgjort til stipend når utdanningen er fullført.

Anonymkode: 37f48...8ce

Det er ikke slik jeg forstår det ut ifra lånekassens nettsider. Det står bare at forsørgerstipendet er behovsprøvd. Inntekten og formuen for moren og en eventuell ektefelle/samboer må være lavere enn grensene i forskriften. Man må først søke om vanlig lån og stipend. Når man har fått det innvilget, kan man i tillegg søke om forsørgerstipend. Så det har ikke noe med vanlig lån og stipend å gjøre slik jeg forstår det.

Anonymkode: 9fba5...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...