Gå til innhold

Hva legger du i begrepet "nerd"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva legger du i begrepet "nerd"?

Forbinder du dette med noe positivt eller noe negativt?

Regner du deg selv om nerd?

Kunne du tenke deg å være sammen med en nerd?

Anonymkode: e6011...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et menneske som har godt over middels IQ og har det noens synes er smale interesser, er ofte litt keitete sosialt, men stråler sammen med andre nerder. Oftest veldig flink med teknologi, liker dataspill og har bra musikksmak, kan komme med utrolig mange morsomme fakta under samtaler.

Det finnes mange slags type nerder, du har historienerder, teknologinerder, musikknerder - for meg betyr det vel egentlig at de bruker mye tid på og kan utrolig mye om et tema. 

Jeg forbinder det med noe positivt, mine beste venner i klassen var " Gunnar geni" og " klisterhjernen" 

Jeg tror jeg er litt nerdete, elsker å bruke tid på forholdsvis smale tema - akkurat nå er jeg på jakt etter hvordan den mystiske c16067t, klarte å lure seg inn i morsiden og på leting etter flere i verden som kan ha den i tilknytning til C146T, C152T, A153G, G225A, T226C, A247G, 522.1A, 522.2C, 315.1C og noen fler i del 1.

( Jeg blir noenlunde imponert over folk som i likhet med meg, har en anelse om hva jeg snakker om, hvor den kommer fra og spesielt om noen vet hvor stor mulighet det er for at den har dukket opp av seg selv i løpet av de siste hundreårene, eller om vi har tatt den med oss fra det stedet man forbinder med den.) -Dersom du er litt nerdete, kan du nå fortelle meg hva en av mine norske forfedre heter og hvor vedkommende bodde.

Har vært sammen med en nerd i ti år. Blir ofte også raskt kjent med nerdete folk, det er nesten som man gjenkjenner hverandre, selv om en aldri har møtt hverandre før. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder det med noe negativt. For meg er nerder mennesker som ikke gjør noe annet enn å studere/jobbe og som ikke snakker om noe annet enn fag. Det å være smart/flink på skolen kvalifiserer ikke automatisk til å være nerd for meg. De som begynner å krangle på at himmelen er blå, og som må rette på alt som blir sagt - de er nerder og det er ikke positivt. Det er min oppfatning.

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, boblevann skrev:

Forbinder det med noe negativt. For meg er nerder mennesker som ikke gjør noe annet enn å studere/jobbe og som ikke snakker om noe annet enn fag. Det å være smart/flink på skolen kvalifiserer ikke automatisk til å være nerd for meg. De som begynner å krangle på at himmelen er blå, og som må rette på alt som blir sagt - de er nerder og det er ikke positivt. Det er min oppfatning.

Det er ikke nerd.

Anonymkode: e6011...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i begrepet "nerd"?

Forbinder du dette med noe positivt eller noe negativt?

Regner du deg selv om nerd?

Kunne du tenke deg å være sammen med en nerd?

Anonymkode: e6011...3f3

for meg vil det være en som har problemer med å få seg sex.

har flere som jeg gikk på vgs med som er samme alder som meg 26 år. de tør forsatt ikke snakke med damer og har aldrig hatt sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, brownbrown skrev:

for meg vil det være en som har problemer med å få seg sex.

har flere som jeg gikk på vgs med som er samme alder som meg 26 år. de tør forsatt ikke snakke med damer og har aldrig hatt sex

Det er syndt på,sånne.

Anonymkode: e6011...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre blir nerd omtalt som noe negativt, men jeg er storfornøyd med å bli kalt det. Knowledge is power, og det kan ingen ta fra deg ;) og det er ingen ting jeg finner mer tiltrekkende ved noen, uavhengig av kjønn, enn kunnskap:sjenert:

Anonymkode: 93863...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre blir nerd omtalt som noe negativt, men jeg er storfornøyd med å bli kalt det. Knowledge is power, og det kan ingen ta fra deg ;) og det er ingen ting jeg finner mer tiltrekkende ved noen, uavhengig av kjønn, enn kunnskap:sjenert:

Anonymkode: 93863...554

Nei, mye mer tiltrekkende enn en hjernedød rosa/intreør/kake-blogger.

Anonymkode: e6011...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart 😊 Jeg klarer ikke å sette meg helt inn i hva "dumme" folk har å prate om. Været? Sladder? Neste trygdeutbetaling? 🤔

Anonymkode: 93863...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er ekstremt opptatt av et fagfelt (eller interessefelt, men da kan man grense til geek istedet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er syndt på,sånne.

Anonymkode: e6011...3f3

nei, det er deres egen feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, brownbrown skrev:

nei, det er deres egen feil

Nei, de kan ikke noe får at de er sånn, fex har aspergers, og blir sett ned på og hetsa av alle kvinner.

Anonymkode: e6011...3f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nerd.

Anonymkode: e6011...3f3

Du spurte hva vi legger i begrepet, da kan du ikke rette på det etterpå. Det er det jeg syns er nerd. Hva er definisjonen da, Siden du tydeligvis har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de kan ikke noe får at de er sånn, fex har aspergers, og blir sett ned på og hetsa av alle kvinner.

Anonymkode: e6011...3f3

de jeg snakker om har ikke aspergers eller noen form for sykdom. de bare gidd aldrig å stelle seg. går mnd uten å gå til frisør. bruker ikke parfyme. trener ikke og har pappakropp i tidlig 20 års alderen

samtidig s er de alt for sjenert, og de gjør absolutt ingenting for å gjøre seg selv attraktive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt

- integritet

- faglig sterkt

- Går sin egen vei

- alfa mann/kvinne ( blir ofte det i voksen alder siden ingen friturer i oppveksten.

Liten kunne vært lenger.

Anonymkode: 2e4fb...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...