Gå til innhold

NAFtest ved innbytte. Problemer med forhandler.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har havnet i en kinkig situasjon jeg gjerne skulle vært foruten. Byttet inn bilen min i en litt nyere bil hos en bilforhandler. Jeg fortalte om feil med bilen min og vi ble enige om en mellomleggspris, men de ville i tillegg ha den gjennom en NAFtest. Helt greit det, jeg er ikke noe bilgeni!

Nå i ettertid har de rettet opp i en feil i bilen som jeg har informert om som også NAF markerte med en "O", altså ikke en feil de MÅ utbedre for at bilen skal være lovlig. Jeg ble i tillegg fakturert for denne feilen på Ca. 10 000 kroner nå 4 måneder i ettertid. Kan de virkelig gjøre det?

De har altså fiksa opp en feil jeg har informert om, økt utsalgsprisen på den gamlebilen min med 10 000 kroner mer enn det de ble enige om og fakturert meg for 10 000 kroner. Selgeren er en sleip ål som fikk meg til å grine på telefonen med trusler ... :(

Anonymkode: 70309...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oida....vel, det du har opplevde er i alle fall helt urimelig! Du må nesten forlange en dokumentasjon på det de har gjort, eller å forlange at den blir tatt med til NAF testestasjon og de ser på det. Uansett ikke lett å få gjort noe med sleipe selgere. Og 4mnd etterpå......!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå i ettertid har de rettet opp i en feil i bilen som jeg har informert om ----

Jeg ble i tillegg fakturert for denne feilen på Ca. 10 000 kroner nå 4 måneder i ettertid. Kan de virkelig gjøre det?

Anonymkode: 70309...a00

Informerte du om feilen skriftlig eller muntlig?

Anonymkode: cb1e5...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel signert en kjøpskontrakt hvor innbytteprisen på din bil er spesifisert?

Om det ikke står at det er med forbehold om teknisk takst på innbyttebilen, så er det jo kontraktsprisen som er gjeldene 

Anonymkode: 3c633...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...