Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tur til Osteopaten igjen i dag :hoppe:

Sliter med at den nervekanalen i skinka hvor Ishias-nerven passerer blir så stram/øm/vond. Så den gjør at jeg sliter med å ligge på siden og blir alltid så utrolig vâr og øm i rumpa. Hun fokuserte hovedsakelig på dette i dag. Vondt (!!!) og ømt å få behandling her. Tårene triller og det er skikkelig ømt! 
Men jeg vet jo godt at jeg trenger hjelp på det området.... 
Etter en lang dag på jobb først og behandling etterpå var det bare å finne senga for 1 times dupp. Klarte selvfølgelig ikke å sove, og lå bare å tenkte å funderte :sjenert:

Bortkastet tid, men er godt å ligge under ei varm dyne å plundre også ;) 

Henta jr i barnehagen, og fant senga igjen når sambo kom hjem. Prøvde å sove en times tid igjen, atter en gang uten hell :huh:
Blir jo bare SÅ trøtt når jeg står opp kl 4 om morgenen disse dagene jeg starter tidlig på jobb! 
Har i allefall sovet 2 og 2 timer i natt :nigo: FANTASTISK deilig! 

Sambo har dratt en tur ut med noen kompiser, jr sitter i badestampen og koser seg mens mora spiser ostepopp :engel: Og på en onsdag da gitt :arwen:

I morgen er det 6mnd oppfølging hos kirurg siden hudfjerningen. Har noen småting jeg håper at kirurgen kan korrigere opp, men samtidig er jeg veldig klar over at jeg ser ett år frem i tid pga svangerskapet... :rolleyes:
Kan jo ikke få narkose eller de medisinene som de gir ved lokalbedøvelse og fettsuging heller... 
Har en kul som jeg håper at de kan åpne/fjerne i morgen, men da blir det bare lokalbedøvelse i selve huden håper jeg. Skal i allefall ikke ta noe medisiner oralt for å "roe nervene", i.o.m at det kan skade lille i magen :ohmy: 
Blir spennende! 

Hååååper virkelig at kirurgen vil være med på å korrigere litt, da det ser litt skjevt ut og et lite parti klør og irriterer meg en del. Ja, det ser MYE bedre ut enn utgangspunktet! Men litt ekstra nå så hadde det vært typ 90% korrigert. Selve arrene bryr jeg meg fint lite om. De blir jo lyse og bleke likevel og vil ikke vises noe særlig :biggrin: 
Verre med de mange ekstra kg med hud som var der ja :fnise:

 

Fikk ikke noen særlige øvelser av osteopaten i dag, hun ønsket å avvente med dem til etter uke 12. Sånn tilfelle. Hun nevnte litt det med at dersom dette ikke gikk så måtte jeg ikke tenke noen andre tanker enn at det da var noe galt med den lille. 
Kjente det stakk godt i meg når hun sa det :icon_frown: 
Vet veldig godt (!) at vi ikke er trygge enda, men samtidig så vil jeg ikke helt tenke på at det kan gå galt. Ja, likevel om det kan det denne gangen også! 

Så.... En liten oppkvikker der gitt :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt kjekt :nigo:

Nettopp ferdig hos kirurgen. Ble enige om å korrigere opp litt om et års tid når babyen er ute og arrene er helt leget. I tillegg ble jeg tatt med rett inn på en operasjonsstue pga en knute i enden av ene arret. Denne var øm og litt stor. Viste seg at den lå ganske dypt og ville aldri blitt bra på egen hånd. 3 cm langt, 2 cm bredt og 1.5 cm dyp hudflik ble tatt bort med lokalbedøvelse. De sprøytene som ble satt som lokalbedøvelse var IKKE gøy :raven:

Men det gikk nå greit.

Sitter å venter på et kjøpesenter på å ta flybussen og fly hjem igjen om litt. Er potte tett i nesa, men lukter så mye fæl lukt rundt meg. Den gravidnesa altså :jolie:

Glad jeg har Paracet i veksa, for det blir sikkert vondt før jeg kommer hjem om 5 timer gitt :P

Ikke merket noe mere til minstemann annet enn puppene, luktesans og at jeg må åpne øverste knappen på buksa :vetikke:

Fikk tlf fra fedmepolinikken i dag om samtale med ernæringsfysiolog neste torsdag :bolledeig:

Det blir gøy håper jeg! Dog jeg trolig får litt kjeft pga at jeg spiser litt snop i ny og ne.... mere nå enn tidligere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er arbeidshelgen i gang for fullt! :sprettoy: Kveldsvakter i tillegg da! 
Og jeg som er A-menneske :bond:

Er 9 +1 i dag og tok de ukentlige obligatoriske mage-bildene. Altså, jeg har ingen mage :fnise:
Leser til stadighet at andregangs gravide ofte får mage fortere, men jeg er vist ikke en av dem! 
Lille er ca 3 cm lang nå og har begynt å utvikle øyelokk som skal være lukket i noen mnd. Armer og ben er på plass, og nå begynner det å forme seg albuer, fingre, tær osv. 
Neseborene er på plass og alle de viktige organene. 

Snodig å tenke på :laugh:

Jobb igjen kl 16 - 01 :sur: 
Frk. stuptrøtt skulle så gjerne sovet en time før jobb, men akkurat nå driver vaskehjelpen å romsterer der borte :pls: LOVE HIM! Men jeg vil sove.... Haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på jeg ikke tok magebilde fra starten av slik jeg får sett hele utviklingen. :glare: Om du ikke har mage fra før av så ser du i alle fall når den dukker opp. Jeg må gjette litt hva som var der fra før, hva som er sjokoladen jeg har spist siste tre månedene og hva som er baby. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG ute på tur i marka igjen! :nori:

6 mnd siden sist jeg tenkte på å "komme i form" igjen skikkelig. 6 mnd siden siste operasjon som tok piffen ut av kroppen. 3 mnd siden bronkitt som stoppet enhver form av opptrening, og de siste 2 mnd med kun jobb og søvn. 

Men i dag! I dag var det duket for en tur igjen! Høres ut som en skikkelig harsardiøs langtur, men vi snakker 4 km totalt med rolig gange i forholdsvis flatt skogsterreng :tommelopp: 
Man må starte en plass! Gikk tur med ei venninne som har en unghund, så de 4bente fikk herjet og lekt seg mens vi ruslet/skravlet. Hun er typ treningsnarkoman (les ELSKER å trene), og jeg er mere der at jeg såvidt kommer meg fremover :sjenert: 
Så den ene bakken opp til et flott lite gapahuk pesa jeg som en gris og prøvde å gå med så korte steg som mulig for å ikke strekke for mye i såret i kneet. Hun spurte høflig om det gikk litt for fort tempo og jeg måtte bare le og innrømme at; ja, litt for fort hittil! 
Kjennes godt at det er 5 dager siden det ble sydd i kneet, og er litt ømt nå i kveld. Men shitt au! 
Er "bare" 15 små sting, så det går vel bra. Er så dekket av arr og slikt fra før av likevel. En til eller fra spiller vel strengt tatt ikke så stor rolle! 

Enn det?!?! 

Første dagen på gudene vet hvor lenge uten en dupp på dagen, OG energi til å rusle en tur!?!?! 

Dette MÅ bare gå rette veien? Eller ligger jeg langflat og er helt i ørska i morgen? :blink:

Er 9 + 6 i morgen og har time hos fedmepolikinikken og ernæringsfysiolog. Tror ikke jeg skal nevne at jeg har spist 1 sjokolade i dag, en kanelbolle i går, pannekaker til middag og druer som kveldsmat :nei: 
Burde tenke grovt over ALT jeg spiser, men merker at jeg har sluppet litt hemningene. VET at jeg ikke får i meg nok proteiner, men vet også at jeg ikke overstiger hva jeg skal spise i mengder. Og har fått et veldig behov for sukker etter at jeg ble gravid... Ikke bra! 
Aner ikke hvordan jeg skal få snudd det, men mistenker at det er pga at jeg får i meg for lite proteiner! 
Så i kveld skal det kokes 3 egg som skal fordeles utover morgendagen!  Da får jeg i allefall i meg 1/3 av proteinene jeg trenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

ENDELIG ute på tur i marka igjen! :nori:

6 mnd siden sist jeg tenkte på å "komme i form" igjen skikkelig. 6 mnd siden siste operasjon som tok piffen ut av kroppen. 3 mnd siden bronkitt som stoppet enhver form av opptrening, og de siste 2 mnd med kun jobb og søvn. 

Men i dag! I dag var det duket for en tur igjen! Høres ut som en skikkelig harsardiøs langtur, men vi snakker 4 km totalt med rolig gange i forholdsvis flatt skogsterreng :tommelopp: 
Man må starte en plass! Gikk tur med ei venninne som har en unghund, så de 4bente fikk herjet og lekt seg mens vi ruslet/skravlet. Hun er typ treningsnarkoman (les ELSKER å trene), og jeg er mere der at jeg såvidt kommer meg fremover :sjenert: 
Så den ene bakken opp til et flott lite gapahuk pesa jeg som en gris og prøvde å gå med så korte steg som mulig for å ikke strekke for mye i såret i kneet. Hun spurte høflig om det gikk litt for fort tempo og jeg måtte bare le og innrømme at; ja, litt for fort hittil! 
Kjennes godt at det er 5 dager siden det ble sydd i kneet, og er litt ømt nå i kveld. Men shitt au! 
Er "bare" 15 små sting, så det går vel bra. Er så dekket av arr og slikt fra før av likevel. En til eller fra spiller vel strengt tatt ikke så stor rolle! 

Enn det?!?! 

Første dagen på gudene vet hvor lenge uten en dupp på dagen, OG energi til å rusle en tur!?!?! 

Dette MÅ bare gå rette veien? Eller ligger jeg langflat og er helt i ørska i morgen? :blink:

Er 9 + 6 i morgen og har time hos fedmepolikinikken og ernæringsfysiolog. Tror ikke jeg skal nevne at jeg har spist 1 sjokolade i dag, en kanelbolle i går, pannekaker til middag og druer som kveldsmat :nei: 
Burde tenke grovt over ALT jeg spiser, men merker at jeg har sluppet litt hemningene. VET at jeg ikke får i meg nok proteiner, men vet også at jeg ikke overstiger hva jeg skal spise i mengder. Og har fått et veldig behov for sukker etter at jeg ble gravid... Ikke bra! 
Aner ikke hvordan jeg skal få snudd det, men mistenker at det er pga at jeg får i meg for lite proteiner! 
Så i kveld skal det kokes 3 egg som skal fordeles utover morgendagen!  Da får jeg i allefall i meg 1/3 av proteinene jeg trenger :fnise:

Off ja...jeg kjenner meg så igjen energiløsheten. Er skikkelig slitsomt. Nå er mannen på reise også, så jeg går alle turerene med hundene alene. Subber rundt i 1.5-2 timer hver dag og føler meg så crap. Men jeg har alltid vært klar på at mine valg skal aldri gå utover dem om jeg så må krabbe rundt i skogen med dem :laugh:.  

Håper energien din snart kommer tilbake!! :)  Men kvalme har du sluppet unna eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ruccula skrev:

Off ja...jeg kjenner meg så igjen energiløsheten. Er skikkelig slitsomt. Nå er mannen på reise også, så jeg går alle turerene med hundene alene. Subber rundt i 1.5-2 timer hver dag og føler meg så crap. Men jeg har alltid vært klar på at mine valg skal aldri gå utover dem om jeg så må krabbe rundt i skogen med dem :laugh:.  

Håper energien din snart kommer tilbake!! :)  Men kvalme har du sluppet unna eller??

For det meste sluppet unna kvalmen ja... 
Får slike små korte perioder med kvalme, veldig mye i forbindelse med dagens første måltid, samt middagen. Kommer gjerne en halvtime etter middagen og rundt dagens første inntak. Enten det er drikke eller mat på morgenen :blink:

Har jo mistet evnen til å kaste opp etter slankeoperasjonen, så jeg får "alle symptomer" utenom å faktisk få opp noe. Står å sikler, brekker meg og føler meg i elendig form, men får ikke opp noe. 
I blant skulle jeg virkelig ønske at jeg klarte å kaste opp (som f.eks ved farrangen/omgangssyken), men det skjer aldri. Bruker heller en evighet på at det må roe seg ned :fnise:

Så jeg står nå der over vasken og er i dårlig form! 

Men det skjer kanskje typ 10 ganger i løpet av en uke, så det er "innenfor" av lite plagsoms symptom :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKUFFET! Akk så skuffet! :grine:

Hadde sånn KJEMPELYST på deilig salat til mat, så kjøpte masse deilig grønt, en grillet kylling og lagde i gårkveld. Hadde en halv boks med så apetina fetaost stående i kjøleskapet og hadde i det også (Er trygt for gravide). 
Salaten ble kjempegod (!!). Spiste en liten porsjon til kvelds og ble akutt syk i magen etter 30 minutter :jolie:
Såpass at jeg ble bekymret for om jeg kunne miste lille! Pustebesvær og toalettet i lang tid, og ga seg ikke før jeg hadde ligget i varm seng i 15 minutter etterpå :( 

Og mine gravidhormoner synes at dette er helt forferdelig! 
Såpass at tårene triller for den stakkars fantastiske salaten min :grine::bond: 

Når jeg tenker meg om så har den fetaosten stått i kanskje 1 mnd i kjøleskapet, men ligger jo i olje og burde ikke ha vært noe problem. Men hvorfor ta sjansen? :vetikke: BAH! 
Jeg har bare SÅ lyst på den salaten! Farsken altså! 
Så det ble vel bare tørre og triste knekkebrød på jobb i dag også :trist:

 

Ellers var jeg hos ernæringsfysiolog i går. Fritt leide for å spise så mye grønnsaker og frukt jeg bare vil, og jeg får tydeligvis i meg nok proteiner via det jeg spiser "i gjennomsnitt", så trengte ikke å tenke så hardt på proteinmengden. Hun målte høyden min til 168 (!!). Jeg har alltid trodd at jeg er 170! Så mye for de ekstra 2 cm der liksom :tongue:
Ble veid også. Vet til dels at det er normalt å være noen kg differanse fra morgenvekt og "nytømt" mage til ettermiddag, men vekten var 80 kg! Kjente at det gikk litt grøss i ryggen der... Har jo vært så utrolig glad for å være på 75 rett før jeg ble gravid liksom :frkk: 
Fikk snakket litt med henne om det, for det å se vekten stige kommer til å bli tøft. 
Tror kanskje at det vil gå "ok" siden jeg vet at jeg trolig/kanskje får til å gå det av igjen etterpå, men likevel! 
Så da får det bli å holde seg litt ekstra i nakkeskinnet og heller pøse på med frukt enn godis og alt det andre raske sukkeret som hodet mitt craver etter! :opplyser: 
Typ kjempevanskelig! 

Privat UL på lørdagen :yvonne: 
Jeg har spurt svigermor for noen uker siden om å sitte litt barnevakt og det var ok. Hun hadde ikke spurt noe særlig om hvorfor, så jeg tenkte at hun forhåpentligvis ikke trengte noen grunn! Meeeeen, i går hadde hun spurt sambo masse om dette :plystre:
Sambo hadde egentlig bare sagt flere ganger at han ikke helt viste, og prøvd å byttet samtale. Så når han hentet meg på jobb på kvelden og hun passet lille i 20 minutter ble jeg "advart" om at hun sikkert kom til å spørre igjen. 
Så fort jeg var inn døra så kom det listende et lite hint/spørsmål om dette :ler2:
Så jeg fortalte verdens største (minste?) løgn om at siden vi ikke har julebord på jobben min, så har de ordnet en form for "julelunsj" for de ansatte med følge kl 10. :engel: 
Hun ble kjempefornøyd og syntes at det var veldig trivelig av jobben min :legrine:

Så vi slapp ifra å måtte droppe nyheten helt enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... Jeg dro til jobb rundt 5 i dag og gubben rundt 7. Jr hostet masse, så snille svigermor passer til jeg er ferdig på jobb rundt 12. :vetikke: hun skulle gi astma medisin så får vi se om det er forkjølelse eller ei.....?

Jeg er vistnok en hormonbombe!

Gråter pga en "ballong" som kan stoppe blødninger hos fødende kvinner og er trass og tverr mot en kunde helt uten grunn . Aner ikke om jeg skal skylde på kaffebehov eller hormonene....:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20170401_074534.jpg

Just for fun :ler2: 5 uker til høyre, 10 til venstre. Ingen babymage av noe slag, bare litt oppblåst og øm mage.

Var småstresset av at vekta mi viste 80 kg på torsdagen, så hoppet på vekta mi i dag, til tross for at jeg ikke hadde gjort "nr 2" og den viste 75.5 :yvonne: 
Sååååå. 4.5 kg i løpet av en morgen med 2 måltider og 1 L væske med klær på :fnise:

DEILIG at den var normal likevel! 

 

UL om 2 timer! 

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda .. .. Da ble vist denne dagboken også stengt.

UL viste en MA i uke 6 og intet liv...

Fått henvisning til tabletter og eventuelt utskraping på mandagen.

 

Så mye for å glede seg :trist:

Blir vel noe oppfølging via fertilitets avdelingen på sykehuset videre...

Føler meg "lurt" av at det ikke har kommet ut selv og jeg dermed har trodd at ting har vært bra.

Smokkene går rett i søpla når vi kommer hjem i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh nei! Det var veldig trist å høre tr.heimspia. :grine: Håper det går bra med dere. :klem:

 

Har veldig lyst til at dette skal være den sykeste 1. aprilspøk som noen gang har blitt tatt!

Endret av Jill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Jill skrev:

Har veldig lyst til at dette skal være den sykeste 1. aprilspøk som noen gang har blitt tatt!

Håper jeg og på innerst inne, men skjønner jo realiteten likevel til tross for datoen :cry3:

Vet ikke helt om det har gått opp for meg enda... 

Må til sykehuset for å få noen tabletter og eventuell utskraping på mandagen. For det er tydelig at kroppen min ikke slipper dette selv... 4 uker siden lille sluttet å leve/hjertet å slå. Og enda har ikke kroppen min innsett at dette ikke skal være... 
Så får vi se. Tenkte å spørre om henvisning til utredning basert på dette og SA i høst, og sammenheng med slankeoperasjon og alderen min. Vi har i grunn ikke mulighet for å vente å se særlig lenge.... 

 

Regner med at de fleste skjønner at jeg ikke blir noe mere her inne nå, så får vi se hva fremtiden bringer. 
Får dermed ikke fulgt dere jeg ønsker, for det blir litt forkjært i grunn :trist: 

 

Lykke til alle sammen, ønsker dere virkelig alt det beste som kan skje   :rodmer::hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

Håper jeg og på innerst inne, men skjønner jo realiteten likevel til tross for datoen :cry3:

Vet ikke helt om det har gått opp for meg enda... 

Må til sykehuset for å få noen tabletter og eventuell utskraping på mandagen. For det er tydelig at kroppen min ikke slipper dette selv... 4 uker siden lille sluttet å leve/hjertet å slå. Og enda har ikke kroppen min innsett at dette ikke skal være... 
Så får vi se. Tenkte å spørre om henvisning til utredning basert på dette og SA i høst, og sammenheng med slankeoperasjon og alderen min. Vi har i grunn ikke mulighet for å vente å se særlig lenge.... 

 

Regner med at de fleste skjønner at jeg ikke blir noe mere her inne nå, så får vi se hva fremtiden bringer. 
Får dermed ikke fulgt dere jeg ønsker, for det blir litt forkjært i grunn :trist: 

 

Lykke til alle sammen, ønsker dere virkelig alt det beste som kan skje   :rodmer::hug:

Forstår at du trenger litt tid vekk, det er helt naturlig. Jeg var også helt knust etter abort nr 2, det er en fryktelig følelse. :klem:

Masse lykke til på mandag, håper det går bra og så smertefritt som mulig. :hjertesmil:

Og håper du kommer tilbake her og gjenopptar dagboka når du har fått alt på avstand og er klar for å prøve på nytt. 

Mitt tips er å be om å få prøve crione og abyl kompoen, det har fungert for veldig mange! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Forstår at du trenger litt tid vekk, det er helt naturlig. Jeg var også helt knust etter abort nr 2, det er en fryktelig følelse. :klem:

Masse lykke til på mandag, håper det går bra og så smertefritt som mulig. :hjertesmil:

Og håper du kommer tilbake her og gjenopptar dagboka når du har fått alt på avstand og er klar for å prøve på nytt. 

Mitt tips er å be om å få prøve crione og abyl kompoen, det har fungert for veldig mange! 

Takk :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...