AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Jeg må velge meg ny prevensjon og ønsker noe uten hormoner. Noen som har eller har hatt kobberspiral som vil dele noen erfaringer? Anonymkode: e51d6...d1e
Emas Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 Eg fekk inn kobberspiral etter fødsel nr 2, og elskar den! Merkar veldig godt at eg ikkje får i meg hormonar, og det er veldig deilig! Eg har ikkje fått tilbake mensen etter fødselen enda, men eg håpar og trur at det skal gå bra, uten for mykje smerter og blødning
DoomCake Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Jeg har ikke født barn, men valgte kobberspiral fordi jeg ikke orket mer hormonprevensjon. Nå slet jeg litt med menssmerter før jeg fikk den, men etterpå er det vært et annet nivå av jævlig. Har aldri vært vant med store blødninger, men etter jeg fikk spiral er det mye. Vi snakker grønn OB kontinuerlig i 4-5 dager. Må snart en tur til legen å sjekke jernnivåene mine tror jeg. Jeg kan iblant kjenne den, mest i dagene før og etter mensen. Den gir et lokalt ubehag. Den eneste grunnen til at jeg holder ut er at psyken er som natt og dag når jeg slutter på hormonprevensjon. Det er også fantastisk å kjenne på ekte lyst og begjær. Det eksisterte omtrent ikke når jeg gikk på pillen. Følte meg død fra navlen og ned. Pros and cons, mao..
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 Veldig fornøyd. Satt inn etter barn nr 2. En del smerter helt i starten. Om småblødninger av og på i ca 6 mnd, deretter mensen regelmessig. Byttet nå i februar og har foreløpig ingen småblødninger denne gangen. Kun blødningene som kom med innsetting og påfølgende mens. Merker ingen forskjell i menssmerter. Det kan variere mellom litt murring og ingenting. Litt større blødninger ved mens enn tidligere, men helt overkommelig😊 Anonymkode: 7026c...f15
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 Elsker kobberspiralen min! Menssmertene var voldsomme de første månedene, vonde et halvt år og etter det nesten ikke merkbare. Måtte også klippe trådene. Bortsett fra det er jeg kjempefornøyd! Anonymkode: f167e...720
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå